Anbefalte innlegg

Fikk BB-racing til å lese av feilkoder på min vrange 1.8t i dag.. fikk opp disse:

16519

16518

16500

Kan noen utdype va disse betyr?

Vet at den ene er G62, den temp føleren, men denne ble byttet for et par mnd siden og mener bestemt at feilkoden ble slettet..

Takker for alle innspill!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

16500

Engine Coolant Temp. Circ. Check Engine Coolant Temperature (ECT) sensor -G62

Range/Performance 4)

4) For these malfunctions, ECM does not switch on the Malfunction Indicator Lamp (MIL) unless malfunction is recognized again after another engine start.

16518

O2 Sensor Circ.,Bank1-Sensor1

No Activity Detected 4)

4) For these malfunctions, ECM does not switch on the Malfunction Indicator Lamp (MIL) unless malfunction is recognized again after another engine start.

16519

Bank 1, sensor 1, heating circuit

Electrical malfunction 1)

- Check oxygen sensor heating

1) If this error occurs within 3 sequential operating cycles (engine run min. 5 seconds) the ECM will switch on the exhaust warning lamp (MIL) in the instrument cluster. Refers to exhaust warning lamp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

16500

Engine Coolant Temp. Circ. Check Engine Coolant Temperature (ECT) sensor -G62

Range/Performance 4)

16518

O2 Sensor Circ.,Bank1-Sensor1

No Activity Detected 4)

16519

Bank 1, sensor 1, heating circuit

Electrical malfunction 1)

- Check oxygen sensor heating

1) If this error occurs within 3 sequential operating cycles (engine run min. 5 seconds) the ECM will switch on the exhaust warning lamp (MIL) in the instrument cluster. Refers to exhaust warning lamp

G62 er grei, men Bank 1, Sensor 1? Sylinder nummer 1 da altså? O2 sensor?

Skjønner ikke helt va som er galt.. :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel feil på sensoren på katalysatoren tenker jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korrigering: Bank 1 sensor 1 (oxygen sensor before catalytic converter), with oxygen sensor heating

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ny lambda senere i dag ihvertfall.. Men hvilken sensor er dette da? Og hvor står denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

som jeg skrev over, før kat., så da sitter den på eksosrøret mellom manifold og kat. et eller annet sted

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det sånn at orginalt så er katta skruvd rett på eksoshuset på turboen på disse bilene.. Og der er det ingen sensor såvidt jeg vet. Og burde sett denne da jeg bytta turboen. (fra sliten orginal til "ny" orginal)

Merkelige greier..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.