#1 Skrevet November 2, 2006 Fikk BB-racing til å lese av feilkoder på min vrange 1.8t i dag.. fikk opp disse: 16519 16518 16500 Kan noen utdype va disse betyr? Vet at den ene er G62, den temp føleren, men denne ble byttet for et par mnd siden og mener bestemt at feilkoden ble slettet.. Takker for alle innspill! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 2, 2006 16500 Engine Coolant Temp. Circ. Check Engine Coolant Temperature (ECT) sensor -G62 Range/Performance 4) 4) For these malfunctions, ECM does not switch on the Malfunction Indicator Lamp (MIL) unless malfunction is recognized again after another engine start. 16518 O2 Sensor Circ.,Bank1-Sensor1 No Activity Detected 4) 4) For these malfunctions, ECM does not switch on the Malfunction Indicator Lamp (MIL) unless malfunction is recognized again after another engine start. 16519 Bank 1, sensor 1, heating circuit Electrical malfunction 1) - Check oxygen sensor heating 1) If this error occurs within 3 sequential operating cycles (engine run min. 5 seconds) the ECM will switch on the exhaust warning lamp (MIL) in the instrument cluster. Refers to exhaust warning lamp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 3, 2006 16500 Engine Coolant Temp. Circ. Check Engine Coolant Temperature (ECT) sensor -G62 Range/Performance 4) 4) For these malfunctions, ECM does not switch on the Malfunction Indicator Lamp (MIL) unless malfunction is recognized again after another engine start. 16518 O2 Sensor Circ.,Bank1-Sensor1 No Activity Detected 4) 4) For these malfunctions, ECM does not switch on the Malfunction Indicator Lamp (MIL) unless malfunction is recognized again after another engine start. 16519 Bank 1, sensor 1, heating circuit Electrical malfunction 1) - Check oxygen sensor heating 1) If this error occurs within 3 sequential operating cycles (engine run min. 5 seconds) the ECM will switch on the exhaust warning lamp (MIL) in the instrument cluster. Refers to exhaust warning lamp G62 er grei, men Bank 1, Sensor 1? Sylinder nummer 1 da altså? O2 sensor? Skjønner ikke helt va som er galt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 3, 2006 er vel feil på sensoren på katalysatoren tenker jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 3, 2006 Korrigering: Bank 1 sensor 1 (oxygen sensor before catalytic converter), with oxygen sensor heating 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 3, 2006 Får ny lambda senere i dag ihvertfall.. Men hvilken sensor er dette da? Og hvor står denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 3, 2006 som jeg skrev over, før kat., så da sitter den på eksosrøret mellom manifold og kat. et eller annet sted 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 3, 2006 Nå er det sånn at orginalt så er katta skruvd rett på eksoshuset på turboen på disse bilene.. Og der er det ingen sensor såvidt jeg vet. Og burde sett denne da jeg bytta turboen. (fra sliten orginal til "ny" orginal) Merkelige greier.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...