#1 Skrevet November 2, 2006 Jeg har et problem med å finne meg felger med riktig innpress. Kjører nå med sommerhjul som er 8x18" ET45 med 10mm spacer foran og 5mm spacer bak. Hvor mye kan jeg tyne innpresset på denne? Jeg vet at Audi A6 4.2 og Audi 2.7t har en caliper som heter HP2, og den stikker mye ut. Noen som vet hva slags innpress jeg kan bruke. Må jo helt opp til ET25 hvis jeg skal ha på 19" felger med liten kant. Noen som har felgvalg som passer på bilen min? eller vet om slikt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 4, 2006 Hva slags felger er det på S4 b5 eller hva den heter? SKal være samme calipere foran der også. Noen som vet om rimelige bremsekit som kan monteres? Tenker da på bremser foran. Noen som har bilder av S4 med fete felger? og kanskje hvilket innpress de bruker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 4, 2006 var å henta meg originale 2.7t felger til å ha på vinter i dag... innpress er et45.. Ørjan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 5, 2006 Orginalt inpress på A6 er 45. Og når det gjelder et rimelig bremsekit forran, så er svaret nei... Bremser koster skjorta og litt mer. Må vel opp til 15000 iallefall, da komplett. men det er jo mulig å gå for wilwood caliptere, men da må du lage monteringsbrakettene selv. Har selv hatt wilwood på a4'en jeg hadde og var veldig fornøyd med de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 5, 2006 Takker. Greit å vite. Hvor stor er den original felgen? 7x16" eller noe? Skulle kjøpe 19" AXIS felgene til Trond Wiggo Grøvdal, men det kunne jeg bare glemme. De hadde ET35 og litt kant. Da kom calipter rett inn i en eikene på felgen. Kunne gått med 1 cm spacer, men ble frarådet å montere på dette da jeg har originalt innpress ET45. Noen som har gode utregninger som kan hjelpe meg i å finne felger som passer? Har idag Avus 8x18" et48 med 1 cm spacer. Da har jeg 3-4mm å gå på mot eikene. Tenker å kjøpe 8,5x19" felger på bilen min, med 235.35-19". Skal ta av en felg en dag og lage meg en vinkel, hvor jeg måler fra bremseskiven og ut til maks utstikk på calipter foran. Noen som vet hvordan RH Turbo er bak ekene? Kan disse passe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 6, 2006 Orginalt inpress på A6 er 45. Hvorfor passer da ikke mine 19" RS6-felger med ET45 uten minimum 3mm spacere??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 6, 2006 Sikkert fordi eikene på RS6 felgene er "rette" bak, mener å huske at de orginale felgene til 2,7 er bua utover. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 6, 2006 Det er dekksiden som tar i fjærbeinet, ikke felgen i caliperen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 10, 2006 Hvorfor passer da ikke mine 19" RS6-felger med ET45 uten minimum 3mm spacere??? Orginalt innpress på min A6 er ET42 (det står det også i vognkortet). Det er ting som tyder på at 2.7T kan ha et annet innpress en øvrige A6 modeller, men jeg tviler sterkt på om det er høyere enn ET42. Uansett, så har ihvertfall BBS mange felger i 18" eller 19" størrelse med ET på 27, 32 eller 35 som passer til A6 2,7T. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 10, 2006 Orginalt innpress på min A6 er ET42 (det står det også i vognkortet). Det er ting som tyder på at 2.7T kan ha et annet innpress en øvrige A6 modeller, men jeg tviler sterkt på om det er høyere enn ET42. Uansett, så har ihvertfall BSS mange felger i 18" eller 19" størrelse med ET på 27, 32 eller 35 som passer til A6 2,7T. som tidligare oppe i tråden: eg har nettopp kjøpt originale 2.7 biturbo felger og innpresset er et 45. Dermed basta! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 11, 2006 som tidligare oppe i tråden: eg har nettopp kjøpt originale 2.7 biturbo felger og innpresset er et 45. Dermed basta! Selv om du har kjøpt orginal felger med inpresset på ET45, så er ikke det noe endelig bevis på at A6 2,7T har et orginal inpress på ET45. Ser man f.eks. på orginal felgprogram fra Audi, så varierer innpresset for felger til A6 (4B modell) fra ET 35-45 (se side 4 i vedlagt fil). Alle disse felgene er forøvrig innenfor lovlig variasjon rundt orginal innpresset, dvs. +- 7,5 mm. Selv har jeg orginale S-line 17" vinterfelger med ET43, mens det altså står min. innpress: 42 i vognkortet. Ta heller en titt i vognkortet å fortelle oss hva som står der Felgprogram_2004[1].pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 11, 2006 Orginalt innpress på min A6 er ET45 ihenhold til vognkortet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 11, 2006 A6 har ET 45 som orginal inpress, ferdig med det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 11, 2006 Orginalt innpress på min A6 er ET45 ihenhold til vognkortet. Min har 42 i henhold til vognkortet, men dersom det står 45 i vognkortet for deres A6 så skal ikke jeg krangle mer om det. Det betyr forøvrig at dere må få det godkjent og registrert i vognkortet dersom dere har felger med lavere ET enn 38...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 11, 2006 Min har 42 i henhold til vognkortet, men dersom det står 45 i vognkortet for deres A6 så skal ikke jeg krangle mer om det. Det betyr forøvrig at dere må få det godkjent og registrert i vognkortet dersom dere har felger med lavere ET enn 38...... Rart at jeg har ET45 og du ET42 når det er samme bil, men kanskje det har noe med årsmodell å gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 11, 2006 Rart at jeg har ET45 og du ET42 når det er samme bil, men kanskje det har noe med årsmodell å gjøre? Ja, enten så skyldes dette årsmodell eller så har det noe med S-line å gjøre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 12, 2006 Hmmm mye interessant her.....og takker for det. Er det noen som har noen gode forslag til felger til min A6 2.7T da? Er hovedsaklig ute etter 5 eker (litt kraftige/breie) i 8,5x19" eller noe slikt. 235/35-19". Vurderer også kanskje å bytte til andre bremser foran, men det koster vel skjorta, og de må jeg ha godkjent. Hvis ikke betaler jeg heller ekstra for å få dyrere felger. Skal ha noe som er tøft og ikke allemannseie! Kan bilen ta stor skade av felger med f.eks. inpress ET25? Noen som har formeninger om dette. Alle tips og råd taes mot med takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 12, 2006 Jeg har ET 30 med mine RH felger og de går ganske kant i kant. Med ET 25 vil vel felgene stikke utenfor kanten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...