#1 Skrevet November 2, 2006 Ikke sikkert noen har en fasit på dette, men anbefalinger mottas med takk: Jeg har en original S4 4.2 94 modell. Nå er det tid for oljeskift. Har fått litt tikking i motoren i det siste, det har det ikke vært før. Nå bruker jeg Castrol (TXTtror jeg) 0-30. Dette tror jeg kanskje er litt for tynt, men det var det forrige eier brukte så jeg fortsatte bare med det. Lønner det seg å ta en motorrens også før oljeskift for å prøve å få bort tikkingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 2, 2006 Har alltid brukt Castrol TWS 10-w60 på mine VAG-biler, og det funker veldig bra. Men den blir kanskje litt for tykk nå på vinteren? Agip sies vel å være ca den samma olja til halv pris. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 3, 2006 Nå vet jeg ikke hvor Terje bor, men TWS 10W-60 kan være i tykkeste laget om vinteren. TXT 5W-30 eller SLX Longtec 0W-30 burde være gode vintervalg fra Castrol. Ellers finner du gode oljer hos Mobil (og Esso), Shell, Statoil (billigere fra Felleskjøpet), http://www.oljelageret.no, Valvoline etc... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...