Ujevn tomgang / noe fusking i motor

Anbefalte innlegg

Audi 100 '90 2.3E automat.

 

Jeg opplever av og til at turtallet varierer ganske mye på tomgang, dvs at bilen gasser opp til ca 1500 omdreininger før den faller tilbake under 1000.

 

Noe fusking, spesielt med halvvarm motor rundt 60 km. Har f eks gitt seg utslag i ujevn tomgang ved venting i lyskryss, før turtallet daler og motoren stopper. Prøver ganske mange ganger å starte på nytt før den kommer.

 

Et verksted har reparert noe "falsk luft", men de tror også den kan ha slitte dyser (rettet, ikke "ventiler") som gir slike utslag.

 

Innspill mottas med takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi 100 '90 2.3E automat.

 

Jeg opplever av og til at turtallet varierer ganske mye på tomgang, dvs at bilen gasser opp til ca 1500 omdreininger før den faller tilbake under 1000.

 

Noe fusking, spesielt med halvvarm motor rundt 60 km. Har f eks gitt seg utslag i ujevn tomgang ved venting i lyskryss, før turtallet daler og motoren stopper. Prøver ganske mange ganger å starte på nytt før den kommer.

 

Et verksted har reparert noe "falsk luft", men de tror også den kan ha slitte ventiler som gir slike utslag.

 

Innspill mottas med takk!

 

 

jeg har en tomgangsregulator som er god!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, de to problemene trenger kanskje ikke nødvendigvis å henge sammen?

 

jeg har en tomgangsregulator som er god!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om tomgangsbryteren er i orden, denne sitter vel på undersiden av spjeldhuset. Kan hende det er annerledes på biler med automat. Ellers er det verdt å sjekke feilkoder på bilen samt å rense tomgangsstabilisatoren med forgasserrens..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.