#1 Skrevet November 3, 2006 Nå når det er litt kaldere i luften, så er bilen litt tyngre å starte føler jeg. Når jeg vrir om nøkkelen så ligger turteller litt på ca. 500 omdreininger, før den etter 1-2 sekund legger seg på 1000 ca. (altså vanlig). Noen som har noe tips til hva som kan sjekkes? Når det er sommer, eller over 5 varmegrader så er bilen helt ok, det er nå når det er ned til 0 grader dette starter, var lik ifjor bilen. Bruker motorvarmer så det er ikke noe stort problem (da starter den helt fint), men hadde jo vært ok å fikset det. Alle tips mottas med takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 3, 2006 Les av feillager mht defekt på motortempføleren. Har også vært borti at tempmåleren lures av nettopp motorvarmeren da vannet rundt føleren er varmt, men motoren er ikke varm i den forstand måleren tror. Denne har da innvirkning på bensin/luft blanding. My 2 cents. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 3, 2006 Les av feillager mht defekt på motortempføleren. Har også vært borti at tempmåleren lures av nettopp motorvarmeren da vannet rundt føleren er varmt, men motoren er ikke varm i den forstand måleren tror. Denne har da innvirkning på bensin/luft blanding. My 2 cents. Takk for svar. Skal få lest av feilmeldinger. Dette er kun ved kaldstart! Og ikke motorvarmer på, altså KUN når jeg ikke bruker motorvarmer. Er bilen varm så starter den som bare det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 4, 2006 Får ikke lest av feilmeldinger ennå, så alle tips imens mottas med takk. Ingen andre som har hatt en tungstartet A4 8E 1.8 TQ altså? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 5, 2006 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 8, 2006 Les av feillager mht defekt på motortempføleren. Har også vært borti at tempmåleren lures av nettopp motorvarmeren da vannet rundt føleren er varmt, men motoren er ikke varm i den forstand måleren tror. Denne har da innvirkning på bensin/luft blanding. My 2 cents. Hei, Da har jeg lest av feilmeldinger, ingen feil funnet. Har du flere tips Bent Owe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 8, 2006 Les av feillager mht defekt på motortempføleren. Har også vært borti at tempmåleren lures av nettopp motorvarmeren da vannet rundt føleren er varmt, men motoren er ikke varm i den forstand måleren tror. Denne har da innvirkning på bensin/luft blanding. My 2 cents. Hei, Da har jeg lest av feilmeldinger, ingen feil funnet. Har du flere tips Bent Owe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 8, 2006 Tjaa...suser ikke tilfeldigvis i tanklokket ditt da bilen går på tomgang? vakum på tanken altså. Min var vond å starte i sommer, men kun hvis den sto i sola om dagen. Viste seg at magnetventil N-80 for aktiv kullfilter var defekt slik at tankutluftingen ikke virket korrekt, noe som igjen førte til at motoren fikk feil blanding ved oppstart. Magnetventilen sitter plassert på luftfilterboksen din. Rund ventil, slange i begge ender og ei kontakt på. Evt. søk litt på aktiv kullfilter. Veldig usikker på om det er problemet ditt egentlig men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 8, 2006 Får ikke lest av feilmeldinger ennå, så alle tips imens mottas med takk. Ingen andre som har hatt en tungstartet A4 8E 1.8 TQ altså? Det høres rart ut for meg i alle fall. Har ALDRI opplevd det. Bilen min starter alltid med en eneste gang. Selv når det har vært mange minusgrader og jeg ikke har hatt tilgang til motorvarmer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...