bremsekiver til Audi Coupe

Anbefalte innlegg

hvordan er det med å få større skiver på audien min ? såklart med større calippere. noen som har prøvd feks focus rs skiver ? eller vil noen andre kanskje passe bedre ? vil skiver fra andre biler overhodet kunne passe på audien ? min bil har 4x108 boltsirkel.

any ideas ?: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har tenkt eller gjort denne tanken før ?

hm. formeninger i det hele tatt ? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

heisan, takker for svar.

tingen er at jeg må ha litt større skiver enn de 276mm som står originalt, skal montere 996calippere og da trenger jeg vel minst noe på høyde med focus rs. 323mm er vel de såvidt jeg husker. i den linken var det noen som nevte focus rs men ikke noe mer enn det. får lete litt lengre jeg da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Focus ST har 300 mm skiver. Det holder visst i massevis og er mye billigere enn Rs-skivene.

Har tenkt å bruke de selv sammen med RS2-calippere og holdere. Dette går visst rett på delte fjærbein på type 89.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå ble jeg veeeldig usikker her, 996 bruker 318 x 28mm, derfor tenker jeg at 300 blir for lite og 323 kanskje passer bedre. når jeg tenker meg om så blir kanskje de litt for store? vet de som bytter på s2 bruker a8 skiver på 314x30mm.

men du sier at focus st går RETT på ? ifølge mekonomen så ser jo skivene til min bil og skivene til rs nesten helt forskjellige ut og ser ikke for meg at de skal passe i det hele tatt.

09.5486.50.jpg

09.5724.10.jpg

focus rs vs 2.8 acoq

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er Tom Rune Fristad her på forumet som har fortalt meg dette. Han bruker visst Rs-skivene og RS2-calippere med hjemmelagde holdere. Med originale holdere mente han det skulle passe veldig RETT PÅ.

Nå har vel han riktignok en typ 85, men fjærbeina er vel ganske like.

Kan du ikke sende en PM til han og høre om han vet det du lurer på..??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det skal jeg garantert gjøre :) takk for infoen :)

edit, finner ingen i medlemslista med det navnet, noen annen måte jeg kan nå han på ?

edit2: okey navnet hans dukker opp nederst på forumsida her pga at han har bursdag i dag. men ligger jo ikke i medlemslista ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendt deg info på PM nå. Tror han skriver TomRune Fristad.

Edit: Grattulere med dagen Tom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal bytte bremser på coupe'n en av dagene nå. har s2 caliptere, og fjærbein med 75mm mellom ørene på fjærbeina. er det saab skivene jeg må bruke da, og lage adapter? eller bør jeg få tak i delte fjærbein først som sist? er en type 85 det er snakk om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tomrune fristad, har han tatt ferie ellerno ? noen som vet ? :) han svarer iallfall ikke på pm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.