Anbefalte innlegg

Vet noen hva årsaken til svakt frontlys kan være på en S4 1994 mod.

Jeg forsøkte å bøte på problemet ved å montere Xenonkit, men lysene er alikevel svakere enn jeg hadde forventet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skitne reflektorer, skitne glass eller dårlig strøm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reflektorene er nye, men jeg er usikker på hvor sterk spenningen bør være ved lyktene. Er svake lys et vanlig problem på S4/100?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv en 92.. mod Audi 100 med Hella linselys.. Veldig fornøyd med lysstyrken på de...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket hvor stort spenningsfall du har ? Det kan nok være en ide ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reflektorene er nye, men jeg er usikker på hvor sterk spenningen bør være ved lyktene. Er svake lys et vanlig problem på S4/100?

Hvis bilen ikke har linselys så ja. Hørt flere som klager. I en perfekt verden hadde spenningen på ei vanlig halogenpære vært lik spenningen på batteriet. Det er den nok ikke, men særlig mer enn en volt spenningsfall bør du ikke ha før det merkes godt. Men veit ikke om xenonpærer er så kresne ettersom de har egen omformer. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lykteglassene kan også være slitte. Har sett store forskjeller på andre biler som har skiftet lykteglass om har vært "slipt" matte av årevis med bittesmå steinsprut og annen slitasje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har S4 C4 linselykter på min bil. Der merke eg at xenonlyset på venstre sida lyser dårligare enn høgre sida. Men som sagt av Mr. Wathne så er lykteglassa fulle i småhakk og riper etter steinsprut. Det går nok ein del utover lyskvaliteten. Spesielt venstre glass er fullt i steinsprut. Så blir nye lykteglass her i gården.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min A6 (linselys) var reflektorene smeltet pga. varmen fra pærene. Monterte xenon som bare er 35w, så da håper jeg reflektorene holder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg sjekket spenningsfallet. På Batteriet målte jeg 14,37v, mens ved lyktene var spenningen på 12,24v. Jeg kjøpte derfor releer og la opp kabler direkte fra batteriet til lampene. Målte spenningen på nytt til 14,3v ved lampene (med forbruk). Må dessverre vente til i kveldfor å se om det er noe forskjell på lysstyrken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.