Knekt 2 bolter i blokka, noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Jeg har klart det mange andre her inne har klart, jeg har klart å knekke hodet på 2 bolter i blokka, har en 2'er 16 ventiler hvor jeg hadde en liten lekkasje i kjølevann på returen fra blokka, så prøvde å skru av den metalldelen som sitter fra blokka og som videre går over i gummislangen som igjen går i radiatoren.

men seff så knakk 2 av 3 bolter, og nå får jeg ikke ut restene.

Har lest mange svar her om bruk av grisepikk og diverse andre ting, og alle har jo sine motmeninger om hva jeg skal bruke.

Så jeg tenkte om det kanskje er noen her inne fra Oslo/akershus området som er int. i å tjene en 500 lapp.. eller noe for å hjelpe meg med disse 2 boltene?

Skulle gjerne ha fått bilen til å gå igjen så fort som mulig i denne kulda.

Hvis noen kan hjelpe så send meg en mld da enten her eller på stian@absnet.no

Takker på forhånd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan si med en gang at sånne "grisepikker" knekker veldig lett.

Sist jeg brakk en bolt i blokka så borret jeg opp et hull i bolten og slo inn en Torx av biltemakvalitet , Gikk som en drøm :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke bruk grisepikk, og hvis du ikke har litt skills og verktøy så ville jeg vurdert å få noen til å gjøre jobben. Fort gjort å gjøre vondt verre. Been there... Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du tilgang på TIG-sveiseapparat å en som er litt nevenyttig med tiggen sveiser han lett på en bolt som du kan skru ut med. Evt som nevnt, borre ett mindre hull å slå nedi en torx nøkkel, men vil ikke anbefale en fra biltema, jeg brukte en slik en gang å da knakk den. Vertfall ikke lett å få ut den knekte biten av herda stål....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig med tilgang på sveiseapparat gitt...

Bor på aker brygge og har garasjeplass i parkeringshuset så tror heller ikke det er så poppis å sveise her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg brakk en skrue i 16v blokka mi i sommer, det var dog en av skruene til vannpumpa.. uansett..

jeg borra opp og brukte grispikk. dett skulle jeg IKKE har gjort grispikken knakk inni skruen igjen.. og den er jo herda, så det skulle bli et sant helvette!

investerte i propanbrenner.. og varma og kjølte ned området rundt der. slik at jeg ødela herdinga i grispikken, så borra jeg ut et helt nytt og større hull

brukte så kjemisk metall og gjenget opp igjen dette! funka helt fint faktisk

men hold deg unna grispikk! farlig verktøy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det ingen som har litt peiling og et verksted? Som er int i å hjelpe meg for en billig penge ?! Eller hvor mye tror dere noe sånt kommer til å koste på verksted ?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje lettere å kjøpe ny motor å sette inn den istedet :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det som er så kjipt er at jeg ikke kommer skikkelig til for innsuget sitter over. evt må jeg ta av hele innsuget og det er jo et helvete.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

innsuget er relativt enkelt å skru av!

par 13mm i bakkant, og noen umbraco'er i forkant

dysene drar du bare rett ut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel.. mitt satt som faen...

Men en av umbracoene er ødelagt på innsuget også..

Jeg kjøpte denne bilen for et par mnd siden, da hadde den stått i ro siden 1999. Så den har stått seg litt ihjel. Men umbracoen på innsuget skal ikke være noe problem egentlig for den er så lett tilgjengelig, bare kapper hodet på den, regner med at innsuget klarer seg uten en umbraco når jeg skal sette det på plass igjen?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal nok gå bra det! dessuten vil den stikke litt ut etter at du har kappa av den hodet! så kan nok ta den med ei god tang

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel.. mitt satt som faen...

Men en av umbracoene er ødelagt på innsuget også..

Jeg kjøpte denne bilen for et par mnd siden, da hadde den stått i ro siden 1999. Så den har stått seg litt ihjel. Men umbracoen på innsuget skal ikke være noe problem egentlig for den er så lett tilgjengelig, bare kapper hodet på den, regner med at innsuget klarer seg uten en umbraco når jeg skal sette det på plass igjen?!

Kjøp en passelig stor torx bits og bank den inn i umbracoen. Det pleier å fungere!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik var planen:

Prøvde å borre opp bolten, planen var først et lite bor, så et litt større og større og til slutt gjenge opp på nytt.

Slik endte det: Knakk det første lille boret inne i bolten, bilen ble tauet til verksted og hele morroa kom på 4.000 for å få borret opp.

Men nå er jo bilen på veien igjen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik var planen:

Prøvde å borre opp bolten, planen var først et lite bor, så et litt større og større og til slutt gjenge opp på nytt.

Slik endte det: Knakk det første lille boret inne i bolten, bilen ble tauet til verksted og hele morroa kom på 4.000 for å få borret opp.

Men nå er jo bilen på veien igjen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.