Anbefalte innlegg

Noen som har hatt problem med at ikkje kupe lyster kommer på når en åpner dørene??

 

Funnker fint på bakdørene mine men ikkje fremmdørene. Altso kupe lyset tenner ikkje når eg åpner dørene fremme. Funker fint på bakdørene, og når eg slukker bilen og drar ut nøkelen.... da tenner det.

Helt sikkert ei dårleg kontakt eller noe... noen som veit hvor kontaktene sitter?? eller er det et anna fenomen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Microbryteren som styrer kupélyset sitter i dørlåsene. Er ikke helt ukjent at disse henger seg opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få lest av feillageret på sentrallåsen/komfortsystemet. Sannsynligvis den ene eller begge dørlåsene foran som er defekte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prøvd og lese av med vag com, men den leser ikkje dørlåsene. Leser kun:

 

* ABS

* Motor

* Clima

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få lest av feillageret på sentrallåsen/komfortsystemet. Sannsynligvis den ene eller begge dørlåsene foran som er defekte.

 

 

Hvorfor skal man koble på VagCom for og sjekke noe så opplagt som dette?

 

Det sitter mikrobryter i dørslåsen, og dem er defekte, verre en det er det ikke, man trenger jo ikke sette himmel og helvete i bevegelse for noe som er så opplagt som dette?

 

Og du, det er ikke bare bare sannsynlig at den ene eller begge er defekte, virker den ikke på passasjerdøra så er den jaggu meg defekt der også, WooooW liksom, og dette kunne jeg fortelle deg uten å koble på VagCom. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prøvd og lese av med vag com, men den leser ikkje dørlåsene. Leser kun:

 

* ABS

* Motor

* Clima

 

Tipper på låsekassene jeg og.

dra på møller å få lest av feilkoder, jeg har samme problemet med førerdøren og de leste av vag com at jeg hadde defekt låsekasse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg skriver jo at vag comen leser ABS MOTOR OG CLIMA..... SKAL det gå og lese ut låskasser på alle vw med vag com, eller kan det vere at min ikkje har mulighet for det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal gå det, hvis ikke er det noe muffins med vag comen du har.

Gå inn på komfortelektronikk (46)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal man koble på VagCom for og sjekke noe så opplagt som dette?

 

Det sitter mikrobryter i dørslåsen, og dem er defekte, verre en det er det ikke, man trenger jo ikke sette himmel og helvete i bevegelse for noe som er så opplagt som dette?

 

Og du, det er ikke bare bare sannsynlig at den ene eller begge er defekte, virker den ikke på passasjerdøra så er den jaggu meg defekt der også, WooooW liksom, og dette kunne jeg fortelle deg uten å koble på VagCom. : rolleyes

 

Kyss meg en viss plass! Han spør etter tips, da får han det. Hvis han ikke kommer inn på 46 komfortelektronikk kan det jo f.eks være at styreenheten er defekt eller at vag-com versjonen hans ikke passer bilen 100%. Hvis han da velger å skifte begge låsene er jo det litt kjedelig hvis det viser seg å være styreenheten isteden. Uansett tar det vel ca 2 min å sjekke feillageret noe som kanskje kan spare jobb/penger.

 

JA. Det ER høyst sannsynlig låsene, men hvorfor ikke sjekke det helt 100% først. Reis evt. til Møller slik at de kan teste den med VAS.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Bent Owe: Enig med deg.... ;) denne komfort hjernen... hvor ligger den?? korleis finne ut om den er gåen...

 

Når eg har testa med VAG COM har eg berre vlagt AUTO sjekk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Under gulvmatte/trekk i venstre fotbrønn foran. Altså under beina til føreren.

Trekk av terskellista i åpning førerdør, løft opp gulvmatte og sjekk om det er fuktig der evt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Under gulvmatte/trekk i venstre fotbrønn foran. Altså under beina til føreren.

Trekk av terskellista i åpning førerdør, løft opp gulvmatte og sjekk om det er fuktig der evt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kjent at det er tendenser til litt fukt i gulevt under matta til sjåføren... så dette kan vere feilen.... lurer på kor den fukten kommer fra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kjent at det er tendenser til litt fukt i gulevt under matta til sjåføren... så dette kan vere feilen.... lurer på kor den fukten kommer fra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viser det seg at det faktisk er fukt/vann i gulvet på venstresiden kan det i enkelte tilfeller komme fra tett drenering for klima ( pleier å bli vått på høyresiden da ) eller fra et sted i vann/batterikasse. Montert noe ekstrautstyr i bilen? Ledninger gjennom torpedovegg e.l?

 

Uansett..la et VAG verksted forsøke feilleseren sin først for å se om de kommer inn på styreenheten for sentrallås/komfortelektronikk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viser det seg at det faktisk er fukt/vann i gulvet på venstresiden kan det i enkelte tilfeller komme fra tett drenering for klima ( pleier å bli vått på høyresiden da ) eller fra et sted i vann/batterikasse. Montert noe ekstrautstyr i bilen? Ledninger gjennom torpedovegg e.l?

 

Uansett..la et VAG verksted forsøke feilleseren sin først for å se om de kommer inn på styreenheten for sentrallås/komfortelektronikk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kjent at det er tendenser til litt fukt i gulevt under matta til sjåføren... så dette kan vere feilen.... lurer på kor den fukten kommer fra

 

 

 

Hei, hadde fukt i gulvet på sjåførplassen på en 99-Passat jeg hadde oxo, og på den kom vannet inn ved boksen til motorstyreenheten, som sitter på venstre side i vannkassa..;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kjent at det er tendenser til litt fukt i gulevt under matta til sjåføren... så dette kan vere feilen.... lurer på kor den fukten kommer fra

 

 

 

Hei, hadde fukt i gulvet på sjåførplassen på en 99-Passat jeg hadde oxo, og på den kom vannet inn ved boksen til motorstyreenheten, som sitter på venstre side i vannkassa..;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bent Owe: Takker så meget for denne hjelpa.... hva sku en gjort uten forumet... men du sier at vw verksted må prøve og logge seg inn på denne hjernen, kan ikkje en gjøre det med vag comen??? eller er det et anna verktøy en bruker til dette??? eg har wag com selv, så vist det er vag com dei bruker så kan eg vel kasnje prøve selv??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bent Owe: Takker så meget for denne hjelpa.... hva sku en gjort uten forumet... men du sier at vw verksted må prøve og logge seg inn på denne hjernen, kan ikkje en gjøre det med vag comen??? eller er det et anna verktøy en bruker til dette??? eg har wag com selv, så vist det er vag com dei bruker så kan eg vel kasnje prøve selv??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bent Owe: Takker så meget for denne hjelpa.... hva sku en gjort uten forumet... men du sier at vw verksted må prøve og logge seg inn på denne hjernen, kan ikkje en gjøre det med vag comen??? eller er det et anna verktøy en bruker til dette??? eg har wag com selv, så vist det er vag com dei bruker så kan eg vel kasnje prøve selv??

 

Joda, vag-com skal nok kunne funke det også, men personlig har jeg ingen erfaring med dette. På jobb bruker jeg såkalt VAS 5051 som er VAGs egen tester bygget av Siemens.

 

Tipper at vag-com en din antakelig har en software som ikke helt samsvarer med bilens software. Derfor råder jeg deg til å få VAG til å forsøke. Kommer de heller ikke inn på styreenheten er den muligens strømløs eller har andre defekter pga fukt/irr. Imidlertid vil det være litt underlig i og med du sier at kupelys funker på bakdørene. Igjen er altså konkliusjonen: sannsynligvis defekte låsekasser i fremdørene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bent Owe: Takker så meget for denne hjelpa.... hva sku en gjort uten forumet... men du sier at vw verksted må prøve og logge seg inn på denne hjernen, kan ikkje en gjøre det med vag comen??? eller er det et anna verktøy en bruker til dette??? eg har wag com selv, så vist det er vag com dei bruker så kan eg vel kasnje prøve selv??

 

Joda, vag-com skal nok kunne funke det også, men personlig har jeg ingen erfaring med dette. På jobb bruker jeg såkalt VAS 5051 som er VAGs egen tester bygget av Siemens.

 

Tipper at vag-com en din antakelig har en software som ikke helt samsvarer med bilens software. Derfor råder jeg deg til å få VAG til å forsøke. Kommer de heller ikke inn på styreenheten er den muligens strømløs eller har andre defekter pga fukt/irr. Imidlertid vil det være litt underlig i og med du sier at kupelys funker på bakdørene. Igjen er altså konkliusjonen: sannsynligvis defekte låsekasser i fremdørene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.