#1 Skrevet November 4, 2006 Hei! Hvordan er det gamle quattrsystemet på S6 c4 vs det nyeste quattrosytemet. Er det nye mye bedre, eller fungerer det i praksis like bra. Noen erfaringer???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 4, 2006 tipper disse er veldig like. Er vel Torsen diff på begge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 4, 2006 Det nye systemet fordeler krefter til de hjulene som trenger det mest, mens det gamle systemet gir bare krefter på akslene. Det nye systemet er mye bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 4, 2006 Systemet på en A6/S6 C4 er stort sett identisk med det nye Audier (unntatt A3 og TT) har. Enkelt og greit.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 4, 2006 forskjellen er vel at det nye quattro systemet har elektronisk låsende differ fra a4 b5 og oppover, mens gamle syst. hadde mekaniske? tar jeg feil blir sikkert dette rettet i løpet av kvelden for the record: a3 og TT har haldex 2, samme systemet som i volvo som trekker 90% forran og 10% bak og fordeler 50-50 hvis systemet registrerer slipp på forrerste hjulpar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 5, 2006 forskjellen er vel at det nye quattro systemet har elektronisk låsende differ fra a4 b5 og oppover, mens gamle syst. hadde mekaniske? tar jeg feil blir sikkert dette rettet i løpet av kvelden for the record: a3 og TT har haldex 2, samme systemet som i volvo som trekker 90% forran og 10% bak og fordeler 50-50 hvis systemet registrerer slipp på forrerste hjulpar. S6 C4 har ikke mekaniske sperrer nei Det er det S4 C4 som har 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 6, 2006 det gamle systemet kan levere 78% av kreftene til ett hjul - om jeg ikke tar feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 6, 2006 systemet før det igjen kan levere 100% til et av bakhjulene... Bare for å sette det litt på spissen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 6, 2006 systemet før det igjen kan levere 100% til et av bakhjulene... Bare for å sette det litt på spissen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 6, 2006 Det nye systemet fordeler krefter til de hjulene som trenger det mest, mens det gamle systemet gir bare krefter på akslene. Det nye systemet er mye bedre. Stemmer dette da? Torsen (det gamle systemet, typ 89/C4) fordeler vel kraften til det HJULET som har best feste og ikke til akslen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 6, 2006 det gamle systemet kan levere 78% av kreftene til ett hjul - om jeg ikke tar feil. Alle med Torsen-system kan sende krefter opptil 25\75 front\bak og vice verca. Det eneste som skiller det quattrosystemet som var fra tidlig på 90-tallet til det som er på nyere audier (S6 & A4 var de første bilene med dette systemet) untatt A3 & TT er 100% mekanisk sperre på bakdifferentsial. Ellers er det likt. S6 og alle audier produsert etter den gang har ikke sperre bak, kun elektronisk antispinn. Så for å svare på det som det ble spurt om: Det er i akkurat det samme systemet som brukes i dag. Ingen forskjell, bortsett fra noe mer oppdatert antispinn\EDL. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...