Quattro S6 c4 vs Quattro 2006

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hvordan er det gamle quattrsystemet på S6 c4 vs det nyeste quattrosytemet. Er det nye mye bedre, eller fungerer det i praksis like bra. Noen erfaringer????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tipper disse er veldig like. Er vel Torsen diff på begge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det nye systemet fordeler krefter til de hjulene som trenger det mest, mens det gamle systemet gir bare krefter på akslene. Det nye systemet er mye bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Systemet på en A6/S6 C4 er stort sett identisk med det nye Audier (unntatt A3 og TT) har. Enkelt og greit..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

forskjellen er vel at det nye quattro systemet har elektronisk låsende differ fra a4 b5 og oppover, mens gamle syst. hadde mekaniske?

 

tar jeg feil blir sikkert dette rettet i løpet av kvelden :P

 

for the record: a3 og TT har haldex 2, samme systemet som i volvo som trekker 90% forran og 10% bak og fordeler 50-50 hvis systemet registrerer slipp på forrerste hjulpar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

forskjellen er vel at det nye quattro systemet har elektronisk låsende differ fra a4 b5 og oppover, mens gamle syst. hadde mekaniske?

 

tar jeg feil blir sikkert dette rettet i løpet av kvelden :P

 

for the record: a3 og TT har haldex 2, samme systemet som i volvo som trekker 90% forran og 10% bak og fordeler 50-50 hvis systemet registrerer slipp på forrerste hjulpar.

 

S6 C4 har ikke mekaniske sperrer nei

Det er det S4 C4 som har

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det gamle systemet kan levere 78% av kreftene til ett hjul - om jeg ikke tar feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

systemet før det igjen kan levere 100% til et av bakhjulene...

Bare for å sette det litt på spissen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

systemet før det igjen kan levere 100% til et av bakhjulene...

Bare for å sette det litt på spissen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det nye systemet fordeler krefter til de hjulene som trenger det mest, mens det gamle systemet gir bare krefter på akslene. Det nye systemet er mye bedre.

 

Stemmer dette da? Torsen (det gamle systemet, typ 89/C4) fordeler vel kraften til det HJULET som har best feste og ikke til akslen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det gamle systemet kan levere 78% av kreftene til ett hjul - om jeg ikke tar feil.

 

 

Alle med Torsen-system kan sende krefter opptil 25\75 front\bak og vice verca. Det eneste som skiller det quattrosystemet som var fra tidlig på 90-tallet til det som er på nyere audier (S6 & A4 var de første bilene med dette systemet) untatt A3 & TT er 100% mekanisk sperre på bakdifferentsial. Ellers er det likt. S6 og alle audier produsert etter den gang har ikke sperre bak, kun elektronisk antispinn.

 

Så for å svare på det som det ble spurt om: Det er i akkurat det samme systemet som brukes i dag. Ingen forskjell, bortsett fra noe mer oppdatert antispinn\EDL.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.