Anbefalte innlegg

Jeg skal parkere coupeen for noen måneder nå siden jeg ikke har penger til vinterdekk. Har dessuten fått firmabil så jeg har fremkomstmiddel.

Derfor lurer jeg på å overhale toppen på motoren mens den står inne. Har ikke gjort noe sånt før, men jeg har sånn helt OK oversikt over hvordan ting fungerer.

Derfor lurer jeg på hva jeg burde gjøre/skifte ut når jeg først er i gang.

Motoren lekker litt olje som jeg tror kommer fra toppdekselpakninga(er ikke sikker)

Må sikkert også bytte toppakning og reg reim.

Noe mer jeg burde sjekke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekke/bytte ventilstyringer, frese ventilseter, slipe ventiler og planslipe. Da har du en fullgod topp igjen. Og selvfølgelig bytte ventiltetninger og alle de andre pakningene:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er vel bare å få et firma til å gjøre?

Ser ikke for meg at dette er mulig selv.

Noen som vet om firma som gjør dette og eventuelle priser på en slik overhaling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er vel bare å få et firma til å gjøre?

Ser ikke for meg at dette er mulig selv.

Noen som vet om firma som gjør dette og eventuelle priser på en slik overhaling.

Oslo Sylinderservice gjør dette for deg. Ring på tlf 22652110.

Bytte av styringer kr 98 pr stk + selve styringa, ca 100 pr stk

Fresing av seter kr 89 pr stk

Sliping av ventiler kr 69 pr stk

Plansliping kr 750

Demont/mont koster noen hundrelapper, komplett slipesett (pakninger) koster litt under 2000 + mva, og topplokksbolter 350 + mva hvis jeg ikke husker feil.

Alt er + mva.

Når det gjelder styringene er det veldig vanlig at alle på eksosen er dårlige, men det varierer. Er du heldig trenger du ikke å bytte noen.

Fresing av seter, der tar du alle eller ingen, samme med sliping av ventiler.

Plansliping er et must.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar:)

Skal ringe dem på mandag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henta min 7A topp hos sylindersverice i går, den ble meget bra, de er flinke, men sørg for å få en fast pris på forhånd. Det er alltid lurt.

Skift løfterne hvis bilen tikker. Meget billige fra PAP-Parts i USA. Fikk mine i går etter nøyaktig 14dagers ventetid. ca. 1500kr for alle 20 inkl. toll og tull.

Lykke til !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble meget bra, de er flinke

Takk for det:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det forresten noen grunn til å overhale toppen din? Koster vel såpass at det ikke er noe man gjør for moro skyld, kanskje...? : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet liksom ikke helt.

Motoren lekker olje. tror det er toppdekselpakninga som er gåen.

Dermed skal jeg ta toppakninga i samme slengen og reg reim.

Må også bytte clutch og da er vel det beste å ta ut motoren når jeg allikevel skal av med alt det andre.

Bilen skal allikevel avskiltes nå. tar overhaling istedet for vinterdekk i år.

Tror dere motoren kan bli bra med nye pakninger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det mekaniske er bra, så burde det jo bli bra hvis den blir tett for lekkasjer også. For å være ærlig, så hadde jeg bytta toppdekselpakningen hvis det er det eneste stedet det lekker, og latt resten være. Er resten i orden, så er resten i orden:) Men du bestemmer selv, hehe. Er bare ikke tilhenger av å reparere noe som er i orden:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Fredrik her.

Why fix it when it ain't broke ;)

Hvis bilen kun lekker i toppdekselpakningen så ville jeg kun byttet denne. Koster 675kr og byttes på under en time. Reg reim kan jo med fordel byttes hvis du ikke vet tilstand på den.

Men en overhaling av toppen er bortkastede penger hvis ikke bilen tikker/bruker olje/andre feil eller en kombinasjon.

Du både nye sommer og vinter dekk for prisen av en full overhaling ;)

Men du bestemmer jo selv ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres fornuftig ut.

Tar ihvertfall regreima, da jeg ikke vet når denne ble bytta sist.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta vannpumpa og løpehjulet i samme slengen !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.