Varierende ladetrykk på trimmet S4

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en S4 c4 som trimmet i tyskland med større turbo..

Vanligvis så lader den rundt 1.3-1.5, i det siste så er dette ytterst sjelden og de gangene det skjer så kan jeg høre at turboen spinner ned etter et par sekunder og ladetrykket legger seg på rundt 1 bar.

 

Utrolig kjedelig å kjøre på 1 bar etter å ha blitt vant til mer...

 

Har forsåvidt tatt walktroughen på å blinke ut feilkoder hos sjmauto men jeg har ikke lampe for check engine funksjonen, er det bare å putte inn pære der?

 

Ellers er jeg ytterst interresert i tips til hva som burde sjekkes. Motoren går fint ellers, drar jevnt på alle trykk og turtall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Har en S4 c4 som trimmet i tyskland med større turbo..

Vanligvis så lader den rundt 1.3-1.5, i det siste så er dette ytterst sjelden og de gangene det skjer så kan jeg høre at turboen spinner ned etter et par sekunder og ladetrykket legger seg på rundt 1 bar.

 

Utrolig kjedelig å kjøre på 1 bar etter å ha blitt vant til mer...

 

Har forsåvidt tatt walktroughen på å blinke ut feilkoder hos sjmauto men jeg har ikke lampe for check engine funksjonen, er det bare å putte inn pære der?

 

Ellers er jeg ytterst interresert i tips til hva som burde sjekkes. Motoren går fint ellers, drar jevnt på alle trykk og turtall

 

magnetventilen .. også kaldt N75 er kaputski..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal teste litt idag, kjørte igår så ladet den fullt igjen. Og det var varmere i lufta enn de andre dagene hvor den krangler.. hmm

 

Får ta å rense den litt, men hvis jeg skulle byttet, er det noe fordel å kjøpe en magnetventil til en annen audi enn s4?

Hører jo så mye snakk om N75J ventilen osv osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min så løste dette seg med strammere WG fjær.

Bestilte N75 ventilen for og se om det løste seg med den.

Men i mellomtiden testet jeg med strammere WG fjær, og da ble turbotrykket helt gjevt og fint...

Vist du ikke har strammere WG fjær allerede da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.