Hvilken hastighetsindeks skal jeg velge til min S4

Anbefalte innlegg

Skal til å bestille meg dekk, men hva slags indeks skal jeg ha? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener du lasteINDEKS eller hastighetsmerking ?? Akkurat på vinterdekk ville jeg iallfall ikke valgt noe dekk som er ZR-merka. Slike har hard gummi-blanding å de funker MEGET dårlige på Norske forhold. Så drit i hastighetsmerkinga på vinterdekka,vet enkelte har fått påpakk fra Biltilsynet på sommerdekk med feil hastighetsmerking men ALDRI på vinterdekk. Men det må du nesten bestemme selv.......:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp ALDRI høyastighetsdekk til vinter, møkkelendig funker kun lenger sør i europa, har heller ikke hørt om noen så har fått påpekt dette av purk/biltilsyn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha minimum Q-merking som er 160km/t.... Og de anbefales ikke noe mer enn det heller, da det er som Fivel sier at jo fortere dekkene kan gå jo hardere gummiblanding har dem og du vil få mindre grep på snø/is etc....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke rart ingen får det påpekt, det er nemlig sånn at på dekk merket M+S (vinterdekk) er det ikke påkrevet at hastighetsmerkingen skal passe bilens toppfart sånn det er med vanlige sommerdekk.. ;)

Men enig, vinterdekk med høyere merking enn Q/R er helt verdiløse på vanlig norsk vinterføre om man ikke bor i de største byene der alt er ihjelsaltet hele tiden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke rart ingen får det påpekt, det er nemlig sånn at på dekk merket M+S (vinterdekk) er det ikke påkrevet at hastighetsmerkingen skal passe bilens toppfart sånn det er med vanlige sommerdekk.. ;)

Men enig, vinterdekk med høyere merking enn Q/R er helt verdiløse på vanlig norsk vinterføre om man ikke bor i de største byene der alt er ihjelsaltet hele tiden..

Alle dekk som er merket med M+S og de kombinasjonene der er godkjent som vinterdekk. Uansett liksom...

På sommerdekk må man ha hastighetsmerking i henhold til bilens toppfart, men ikke på vinterdekk, men likevel har man lov å bruke piggfrie dekk på sommeren,

Med andre ord man har lov å kjøre ulovlig ?.. Hvor er logikken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle dekk som er merket med M+S og de kombinasjonene der er godkjent som vinterdekk. Uansett liksom...

På sommerdekk må man ha hastighetsmerking i henhold til bilens toppfart, men ikke på vinterdekk, men likevel har man lov å bruke piggfrie dekk på sommeren,

Med andre ord man har lov å kjøre ulovlig ?.. Hvor er logikken?

: haha : : haha : hvem har sagt at norsk lov er logisk....han måtte vært full... kansje bra for alle med hiperformance biler at ingen tvinger dem til å kjøre med dekk som gjør at de likevel må kjøre sakte: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.