Audi 80 spylervæske pumpe.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har problemer med min spylevæske pumpe foran. Den virker ikke: klø :

Noen som kjenner noen til hvor denne sitter og noen ider på hva som kan være feil.

Regner med at dette er en pumpe som sitter på spylevæske tanken. Men det ser ut om for meg at denne er meget godt gjemt i min Audi 80.

Har sjekket om det kunne være en sikring som har godt men klarte ikke og finne noen sikring som styrer pumpe.

Noen som kan hjelpe meg. :confused:

Finnes det en egen sikring til pumpa?

Hvordan kommer jeg til tanken og pumpa?

(Må jeg av med innerskjermenn?)

Noen tips om hva som kan være feil.

/Jan Kjetil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også fått problemer her. Instruksjonsmanualen min er på belgisk, så det skjønner jeg lite av. Men jeg tror det skal være en sikring til pumpen. Du kan jo sjekke manualen din.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

står jo på sikringsboksen hvor hver enkelt sikring hører hjemme. står riktignok på tysk men er da ikke såååå vanskelig :D i værste fall må du se på alle sikringene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Takker for tips men jeg har ikke funnet ut av det ennå.

har funnet sikringen men den er hel.

det som er rart er at spyler på lyktene virker.

regner med at dette er samme pumpe. Så det jeg da lurer på er hvordan blir dette styrt, er det noen ventiler som åpner for front ruta.

Til opplysning går ikke pumpa vis jeg ikke har på nærlyset.

Håper noen har noe og bidra med!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt meg bekjent så er det egen tank og pumpe til spylerene på frontlysa. Sikkert pumpa som er gåen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde dette problemet på min 80 og (1983 modell da vel å merke) viste seg etter litt leiting at ene ledningen var ødelagt.. så prøv å lokaliser pumpen og sitt direkte strøm fra batteri på den og se om den sviver igjen da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt meg bekjent så er det egen tank og pumpe til spylerene på frontlysa. Sikkert pumpa som er gåen.

har aldri fylt på noen andre tanker en hovedtanken. Men det kan jo være at det er 2 motorer.

Må demontere så mye for og sjekke opp dette derfor prøver jeg og lokalisere om det kan være noe annet som er feil: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I familiealbumet var det i alle fall bilde av to beholdere med hver sin pumpe. Det var på B4 da. Kanskje greit om du legger ut hvilken årsmodell du har ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1995 modell avant!

Enig med deg Ole-Håkon, kanskje greit og ha med det ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har én tank med to motorer. Motorene står ved siden av hverandre og du finner dem rett bak innerskjermen på førersiden (nederst mot støtfangeren).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.