Bytte reg.reim på Golf 3..

Anbefalte innlegg

Bilen nærmer seg 90.000km nå, og er 97mod.

 

Vil få bytta Reg.reim fortest mulig, siden forrige eier sa at den aldri var bytta.

 

Er jo 4år på "overtid" ettersom den skal byttes hvert 5.år/120"km.

 

Så lurer jeg på, hvor lønner det seg og ta sånt? Møller verkstedene ligger på rundt 3000kr. Norlie Auto i Moss skulle ha 4800kr: klø :

 

Kan få gjort det "svart" for rundt 1000kr + deler. Er ikke noe i veien for dette?

Sålenge det er erfarne mekanikere som gjør dette, Orginale deler kjøper jeg selv på møller.

 

Noen andre ting som lønner seg og bytte nå? Har mistanke om foringer, skal på EU godkjenning i Januar, så jeg har lyst og bytte mest mulig på forhånd så det bare er tut og kjør når jeg får lappen ved Juletider..

 

Takker for hjelp..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min tanke, er at akkurat disse servicene med reg.reim bytte lønner seg å få gjort på et verksted med garanti.. Slik at om de ødelegger noe, så dekker de alt! Jeg gjorde nylig dette på Audien min, en jobb som flere verksteder faktisk takka nei til også sånn for sikkerhets skyld.. :P

Det er vel ikke noen heksekunst på den bilen din, men har du ei verkstedkvittering på det så er du vertfall sikra at det er gjort riktig. Tenk om en kompis av deg gjør det svart, åsså er han uheldig med ett eller annet, slik at du stuker noen ventiler eller noe faenskap skjer.. Det er ikke like enkelt å være knallhard og forlange reparasjonen kostet av kompisen sin som det er av et verksted med forsikringer og alt mulig faenskap i ræva.. :)

 

Thats my humble opinion.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt unbrako skruene som holder reimhjulet til vannpumpa, disse sitter vanligvis ganske hardt og blir fort skadd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typiske feil på eu-kontroll golf 3: Slitte foringer for innfesting av bakaksel, lastavhengig ventil sitter fast, rustne bremserør bak, slitte støtdempertopper/fjærbeinslagre foran, hull i eksosrør rett ved bakre potte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.