bytte manifold og topppakning S2 (evt turbo)

Anbefalte innlegg

må man ha ut motoren s2 3b for å bytte manifoil? eller går det greit mens den sitter i?

 

skal bytte topppakning og toppdekselpakning for disse svetter litt, må jeg gjøre noe mer enn å bare bytte pakninger? f.eks. planslipe el.l?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet manifoil på Rs2'n min mens den satt i, og kommer til og plukke ut motoren neste gang det må gjøres , er ulidelig trangt og skru nedi der ,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du uansett skal skifte toppakning blir jo manifolden med ut da. Skift den mens toppen er ute da vel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du uansett skal skifte toppakning blir jo manifolden med ut da. Skift den mens toppen er ute da vel.

 

herregud: dum : tenkte ikke på det: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte jeg skulle bytte ut org manifoilen min med ett bedre en, f.eks rs2 eller ett fra 034motorsport, men trenger jeg og gjøre noen justeringer når jeg bytter dette? (bensin/trykk e.l.) eller er det bare og gi gass?: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte jeg skulle bytte ut org manifoilen min med ett bedre en, f.eks rs2 eller ett fra 034motorsport, men trenger jeg og gjøre noen justeringer når jeg bytter dette? (bensin/trykk e.l.) eller er det bare og gi gass?: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

generellt ikke, men det spørs litt hvordan oppsettet ditt er. Du får jo ridligere trykk og det spørs om chippen er satt opp for det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

generellt ikke, men det spørs litt hvordan oppsettet ditt er. Du får jo ridligere trykk og det spørs om chippen er satt opp for det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

generellt ikke, men det spørs litt hvordan oppsettet ditt er. Du får jo ridligere trykk og det spørs om chippen er satt opp for det

 

ok...har steg 2 fra es-tuning...sier det deg noe?: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

generellt ikke, men det spørs litt hvordan oppsettet ditt er. Du får jo ridligere trykk og det spørs om chippen er satt opp for det

 

ok...har steg 2 fra es-tuning...sier det deg noe?: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nettop bytta eksos manifold på min 3b, og synes det gikk fint imens motor satt i.. Det er litt små trangt å få av muttern nede til venstre på downpipe, og 2 eller 3 av mutterene på manifolden som sitter under turboen er litt kinkige å få på plass, men jeg satte på turbo og manifold som 1 del pga skeive hull i turboflensen i manifolden.. Dette da på en 200 20v, veit ikke om det er veldig mye trangere på en s2. Aller første gangen jeg tok dette fra hverandre og satte sammen igjen og brukte bare et par timer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nettop bytta eksos manifold på min 3b, og synes det gikk fint imens motor satt i.. Det er litt små trangt å få av muttern nede til venstre på downpipe, og 2 eller 3 av mutterene på manifolden som sitter under turboen er litt kinkige å få på plass, men jeg satte på turbo og manifold som 1 del pga skeive hull i turboflensen i manifolden.. Dette da på en 200 20v, veit ikke om det er veldig mye trangere på en s2. Aller første gangen jeg tok dette fra hverandre og satte sammen igjen og brukte bare et par timer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må jeg spørre es-tuning om det går? de vet vel kansje det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må jeg spørre es-tuning om det går? de vet vel kansje det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med det går, es tuning vet sikkert det så du kanjo ringe å spørre.

Det er ganske mye bedre plass i en 200 i forhold til s2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med det går, es tuning vet sikkert det så du kanjo ringe å spørre.

Det er ganske mye bedre plass i en 200 i forhold til s2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok ,da prøver jeg;) drev og lurte på om jeg skulle bytte turbo mens jeg først hadde det ute, og det store spm er: jeg har org turbo som går på "overtid" med mitt oppsett, men kan jeg sette i en større en og "strupe" den ned på noen måte slik at jeg kan bruke chippen og mappen osv som jeg har fra før? men fortsatt holde meg på det hk antalle jeg har nå.. For å få en litt mer holdbar turbo:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok ,da prøver jeg;) drev og lurte på om jeg skulle bytte turbo mens jeg først hadde det ute, og det store spm er: jeg har org turbo som går på "overtid" med mitt oppsett, men kan jeg sette i en større en og "strupe" den ned på noen måte slik at jeg kan bruke chippen og mappen osv som jeg har fra før? men fortsatt holde meg på det hk antalle jeg har nå.. For å få en litt mer holdbar turbo:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ifølge es-tuning så gikk det fint og bytte manifoilen,så da blir det en rs2-copy fra 034motorsport. Men vet noen svaret på spm over her eller?: rolleyes

(newbiespørsmål:) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Råder deg til å heller legge i litt ekstra gryn og få et syrefast grenrør med ordentlig kollektor istedet for 034 røret. Jeg har 034 røret, og det krever mye ekstra arbeid før det er klart for montering på bil. Det er ikke verdt 650$ hvertfall..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Råder deg til å heller legge i litt ekstra gryn og få et syrefast grenrør med ordentlig kollektor istedet for 034 røret. Jeg har 034 røret, og det krever mye ekstra arbeid før det er klart for montering på bil. Det er ikke verdt 650$ hvertfall..!

 

ok, men det er allerede kjøpt av en på forumet her:rolleye: , hva tenker du på med ekstra arbeid?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prepping innvendig og planing av flenser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.