Hvor finner jeg relèet til lysene på A90 typ 85?

Anbefalte innlegg

Som topic sier, hvor er relèet til frontlyktene på Audi 90 1985 modellen plassert? er det i sikkringsboksen eller under dashen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 90 type 85 er det ikkje rele til lysa, så det må du nok leite veldig lenge etter;) Men du bør montere rele for å unngå at lysbryteren din blir steikt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VEL, er sikkert for seint no.. men isåfall, hvordan bør eg jøre det då?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VEL, er sikkert for seint no.. men isåfall, hvordan bør eg jøre det då?

Relé montert rett bak lykta. Fin, solid strømledning fra batteriet til reléet. Ledningen som gikk til lykta før kobler du inn på styringen til reléet.

Sliter mindre på bryteren, og gir mye bedre lys pga mindre spenningsfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruke bryteren som styrestrøm, mens lysene går på hovedkretsen gjennom releet

 

edit: Ole Gunnar slo meg

rele.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk folkens.. 87a relè som egner seg best til dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare som et tips: Biltema har ferdig relesett "lysforsterkersett", som inneholder det du trenger av ledninger og releer ferdig kobla. Monterte det på min bil, med veldig bra resultat. Spenninga målt over H4-pærene gikk fra 10,8 til 13,8 V (!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oh, høres kjekt ut.. har merket meg at nærlysene på denne bilen er utroolig dårlig.. mens langlysene derimot er stort oppsig fra 80`en..

 

men hvor mye koster dette settet da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oh, høres kjekt ut.. har merket meg at nærlysene på denne bilen er utroolig dårlig.. mens langlysene derimot er stort oppsig fra 80`en..

 

men hvor mye koster dette settet da?

 

Ikke mye. Tror jeg betalte rett over 200 kroner. Jeg kjøpte to sett da, ett til H4-pærene og et til H1 pluss tåkelysene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde vel kanskje gjøre det jeg også da? iogmed at vi har samme ulla? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Settet koster bare 169 kr. Enkelt å montere også, tar under 1 time. Dette er bare for H4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. får se hva det blir til.. enten kobler jeg bare på rele, eller så kjøper jeg settet.. men før noe av det skjer må jeg få ordna skadene på bilen.. ny frontplate etc.. men takk for hjelpen :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.