Problemer med ABS pumpe på A6

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en brukt ABS pumpe til min A6, pumpen har stått på en WV Passat men delenummeret på pumene er identisk. Slettet alle feilkoder og alt så til å fungere men etter en bremsetest kom ABS lampen opp (har luftet bremsen på gammlemåten med at en trykker på bremsen og en annen skrur på luftenippel), da jeg leste av feilkoden med Vag-Com fikk jeg opp denne meldingen

Adress 03: ABS Brakes

Part No: 8E0 614 111 A

Component: ABS/EDS 5.3 QUATRO D10

1 Fult Found:

00301 -ABS Return Flow Pump (V39)

35-00- -

Kan noen gi meg et hint på hva dette kan være, må jeg sette inn den gamle pumpen og bare bruke el sentralen fra den jeg kjøpte, eller kan jeg gjøre noe med Vag-Com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et skudd i blinde kanskje, men det er muligens luft igjen i systemet. Luftet du bilen mens motoren gikk eller når den var av? Jeg lufter alltid biler med abs med motoren i gang, det er enklest har jeg funnet ut, den siste var en 99 Passat bensin og der funket alt bra etterpå :)

Mvh

Eivind W.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftet med motoren av. Men problemet var selveste pumpen (tror jeg), jeg satte min orginale pumpe på igjen byttet bare defekt El sentral fra den som var tidligere i bilen til den jeg kjøpte, så nå ser det ut som at det fungerer normalt, mulig at pumpen på delen jeg kjøpte var defekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eld gammel tråd men kan jeg kjøpe den abs sentralen du hadde om du har den enda da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.