Anbefalte innlegg

For en liten uke siden, begynte en gjeng å flytte inn i et tomt lokale her i byen..

 

Tidligere var de spredt utover, men nå var det på tide å samle troppene til et nærmest ubegrenset kompetanse-senter..

 

Tre av gutta hadde fra før et "verksted" sammen på Hatlane (var vel mer som en betong-kjeller med port), lavt under taket, trangt, fuktig og KALDT : eek :

 

Det nye er nærmest den rake motsetning, det viser vel etterhvert på bildene :)

 

Anyway...det gamle verkstedet gjorde for så vidt nytta si i noen år, før karene blei lei, og ville ha noe bedre.

 

Ettersom verkstedet på Hatlane etterhvert ble kjent som GK Racing (GrøfteKanten), var den naturlige evolusjonen å kalle det nye verkstedet for GK Racing EVO 2 : haha :

 

De som er med på dette, har et forholdsvis bredt fag- og kompetanse-spekter, som til sammen gjorde at det i leie-kontrakten til verkstedet står spesifisert "en gjeng motorsport-mekanikere". Ja du leste riktig, MOTORSPORT-mekanikere : smil :

 

Dette involverer følgende:

 

Ole Christian Tennøy, Thorbjørn "Tobben" Aspehaug, Jon Erik "Jonken" Aspehaug, Jan Åge "FK" Borgen, Øystein Nedregård og Per Ove "Magnar" Solevågseide :)

 

Hva kan man så si om meg ? Jeg står jo ikke på lista... Ikke er jeg noen Motorsport mekaniker heller... : klø :

 

Jeg er kun en stakkars liten rævsleiker (som trenger hjelp med å trimme bilen min ;) ) og forøvrig utnevnt av Borgen til Media-ansvarlig for GK Racing EVO 2 :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kaldt på GK kan e skrive under på.......huska med gru på alle dei vinterkveldane e har skrudd (å sulla å røyka å drukke kaffi) med en kroppstemperatur på godt under 25 grader : smil : Mange gode minner ifra GK-tida mi....monterte gewinde på Jettaen der ute.....skifta x antall girkasse på den.....skifta motor OG girkasse.....har vel konsumert nokken liter kaffi der ute opp igjennom åra :P Oppkjørselen og takhøyden kan iallfall ikke måle se med GK Evo2 !!! Det kan bli et meget bra verksted : rock : Blir vel mye rart som trilla ut porten der etterhvert kjenne e guttane rett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det karene fikk var stort sett et tomt lokale, et sikrings-skap i hjørnet og lysarmaturer i taket var det som var der..

 

Opp med plater langs to av veggene (lettere å feste ting på), maling, og så en verkstedbenk og reoler var det første som stod på planen.. Dette har ikke jeg bilder av iallefall, det var før min tid :P

 

Uansett, etterpå var det å få opp en del elektrisk utstyr, da er det fint å ha en elektriker i gjengen, som disponerer lift-bil :)

DSC00178.jpg

DSC00179.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øystein kobler sikrings-skap og stikkontakter, Borgen klamrer kabel.. Her snakker vi effektivitet !! ;)

 

Jonken (i midten nederst) har allerede fått bruk for verkstedet, siden han ikke ville stå ute i regnet og trekke bilstereo-kabler..

DSC00182.jpg

DSC00185.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vann må man ha, rørlegger Ole C fikser både vask, varmtvanns-tank og avløp :)

 

Og etter en liten uke på nytt verksted, har allerede en hel gjeng funnet ut hvor lokalet ligger..

DSC00186.jpg

DSC00187.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et par bilder av bilene som allerede har kommet inn i det nye lokalet, Ole sin Ur quattro, Tobben sin 80 GT og Per-O sin Coupe quattro..

 

Hva som er gjort og/eller skal gjøres får vel de svare på selv, blir mindre feil da :)

 

Men jeg hadde villa passa meg om de to til venstre og høyre kom bak meg, for å si det slik...

DSC00188.jpg

DSC00189.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

se der ja peder, bra folk tar jobben si seriøst her ja: smil :

du e en flink media ansvarlig, det har e erfart som din tidligere arbeidsgiver: smil :

 

 

begynne etterhvert å ligne et verksted noja....

må vel få inn golfen etterhvert, å se om e får den på veien igjenn...

var ikke så lenge morroa varte dinne gangen så...

 

 

PS: prisen på kaffen vår har stege i pris....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Per-O skrur opp verktøy-holdere, og til slutt et bilde som viser hva som blir gjort MEST av blant Motorsport mekanikere :)

DSC00193.jpg

DSC00191.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får komme innom en kveld med et nytt spillolje-fat til dokke e da :) Kan ta med et 200 liters fat dinne gangen,det har vi jo "et par stykke" av på jobb ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble litt misunnelig nå ja. Bra opplyst og flott lokale. Blir endelig løftebukk nå som dere har takhøyde nå da? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere har jaggu fått ett fin fint lokalet nå ja! Endel bedre enn hos den "sinte naboen" :P

 

Faen hvor jeg fikk lyst på den lift-bilen : smil :

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere har jaggu fått ett fin fint lokalet nå ja! Endel bedre enn hos den "sinte naboen" :P

 

Faen hvor jeg fikk lyst på den lift-bilen : smil :

 

 

Mvh

 

 

 

ka skal du med den da? e ikke nokke god å kjøre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aleks kan kjøre bilen mens e sitte oppi kurva : smil : Steike fint verksted dokke har fått i forhold til GK Evo 0 ;) Kan jo lage et galleri med den takhøyden der........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ka skal du med den da? e ikke nokke god å kjøre

 

Skru ut alle pærene i lyktstolpane fra Sula til byen f.eks? Så har dei i kommuna nokke å pjaske med også, sia dei ikje gidde i fikse veiane til oss!! ;)

 

Nei, var igrun bare fordi den såg litt artig ut : smil :

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ka skal du med den da? e ikke nokke god å kjøre

 

Skru ut alle pærene i lyktstolpane fra Sula til byen f.eks? Så har dei i kommuna nokke å pjaske med også, sia dei ikje gidde i fikse veiane til oss!! ;)

 

Nei, var igrun bare fordi den såg litt artig ut : smil :

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi kan kjøre den opp på 11meter... så kan du stå oppi der mens vi prøva å komme igjennom moa tunnelen??: smil :

 

 

 

forresten.... e du fornøyd no pero, no som vi demontert motoren din?

 

va ikke nokke hyggelig inni der....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi kan kjøre den opp på 11meter... så kan du stå oppi der mens vi prøva å komme igjennom moa tunnelen??: smil :

 

 

 

forresten.... e du fornøyd no pero, no som vi demontert motoren din?

 

va ikke nokke hyggelig inni der....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gutta får si hva de vil, men så lenge denne banneren henger på veggen, så er lokalet det naturlige samlingspunktet i lokallaget :D

 

Igår fikk også Borgen satt inn bilen sin, den (også) har vel de fleste sikla på her på forumet før :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gutta får si hva de vil, men så lenge denne banneren henger på veggen, så er lokalet det naturlige samlingspunktet i lokallaget :D

 

Igår fikk også Borgen satt inn bilen sin, den (også) har vel de fleste sikla på her på forumet før :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Naturlig samlingspunkt sier du, da sier jeg TRIBUNE! :P hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Naturlig samlingspunkt sier du, da sier jeg TRIBUNE! :P hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke særlig peiling på motorer, men til og med jeg skjønner at det ikke skal ligge så store metall-biter nedi bunnpanna på en motor... : klø :

 

Og Per-O ser ikke særlig fornøyd ut på dette bildet iallefall... : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke særlig peiling på motorer, men til og med jeg skjønner at det ikke skal ligge så store metall-biter nedi bunnpanna på en motor... : klø :

 

Og Per-O ser ikke særlig fornøyd ut på dette bildet iallefall... : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Peder... trykk på blomsten neste gang du skal ta sånne nærbilder... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Peder... trykk på blomsten neste gang du skal ta sånne nærbilder... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.