#1 Skrevet November 6, 2006 Hei! Oppdaget i midten av juli at dørken på høyre siden bak var halvfull av vann: klø : . Hadde bilen inne på Bodø Bil for feilsøking og tørking/tetting i slutten av august. En måned senere var det en regnværsperiode, da stod det plutselig 20cm vann i dørken igjen: bråk : Dro dagen etter å spurte hvorfor dette kunne skje enda en gang. De tok bilen inn igjen, fikk da vite at kabelen til kupevarmeren var ført gjennom torpedoveggen sammen med ac-rørene(var montert ved leveringen av Opsahl bil i Drammen). Denne ble nå tettet bedre, samt at dreneringen på vannkassen ble renset. Hvorfor er ikke rens av dreneringen et eget servicepunkt (Hadde storservice januar i år)?? Slapp å betale for siste omgangen med tørk og tetting, men ikke uten en lengre diskusjon/krangel: bråk : Sist onsdag skulle jeg bare en snartur i butikken, rygget bilen ut fra parkeringsplassen og kjørte avgårde. Etter ca 150 m skulle jeg bremse ned for en forskjørsvei, men hva i h.... ingen bremser. Bremsepedalen var hard som f... Måtte bruke håndbrekket for ikke å kollidere med bilene som kom kjørende. Bilen ble deretter tauet inn til Bodø bil. Fikk dommen idag; bremsekraftforsterkeren må skiftes(6500,- kr), da den er frosset i stykker! Årsaken skal være vanninntrenging fra utsiden(vannkassen) Noen som har vært borti lignende?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 6, 2006 Hei! Oppdaget i midten av juli at dørken på høyre siden bak var halvfull av vann: klø : . Hadde bilen inne på Bodø Bil for feilsøking og tørking/tetting i slutten av august. En måned senere var det en regnværsperiode, da stod det plutselig 20cm vann i dørken igjen: bråk : Dro dagen etter å spurte hvorfor dette kunne skje enda en gang. De tok bilen inn igjen, fikk da vite at kabelen til kupevarmeren var ført gjennom torpedoveggen sammen med ac-rørene(var montert ved leveringen av Opsahl bil i Drammen). Denne ble nå tettet bedre, samt at dreneringen på vannkassen ble renset. Hvorfor er ikke rens av dreneringen et eget servicepunkt (Hadde storservice januar i år)?? Slapp å betale for siste omgangen med tørk og tetting, men ikke uten en lengre diskusjon/krangel: bråk : Sist onsdag skulle jeg bare en snartur i butikken, rygget bilen ut fra parkeringsplassen og kjørte avgårde. Etter ca 150 m skulle jeg bremse ned for en forskjørsvei, men hva i h.... ingen bremser. Bremsepedalen var hard som f... Måtte bruke håndbrekket for ikke å kollidere med bilene som kom kjørende. Bilen ble deretter tauet inn til Bodø bil. Fikk dommen idag; bremsekraftforsterkeren må skiftes(6500,- kr), da den er frosset i stykker! Årsaken skal være vanninntrenging fra utsiden(vannkassen) Noen som har vært borti lignende?? heisan angående vannkassen så bruker værtfall vi på pedersens auto mo i rana og sjekke dreneringen på vannkassen på servicer. hmm.. angående bremsene så har jeg ikke vært borti det men det hørtes ikke så usannsynelig ut.. mvh stian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 6, 2006 heisan angående vannkassen så bruker værtfall vi på pedersens auto mo i rana og sjekke dreneringen på vannkassen på servicer. hmm.. angående bremsene så har jeg ikke vært borti det men det hørtes ikke så usannsynelig ut.. mvh stian Bodø bil har visstnok hatt flere lignende tilfeller med frosne bremskraftforsterkere. Har en sterk mistanke om at de har en hel del og lære av dere på Pedersen auto... Bilen skal være ferdig på onsdag, skal ta en ny runde når jeg henter den om hva jeg syns om Bodø bil sin holdning til kundene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 6, 2006 Har vært borti tilsvarende på Passat et par ganger ja. Frosset bremsekraftforsterker altså. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 7, 2006 hei pratet med verksmester i dag og det har vært noen få tilfeller av froset bremskraft forsterker. men ikke vanlig problem.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 7, 2006 hei pratet med verksmester i dag og det har vært noen få tilfeller av froset bremskraft forsterker. men ikke vanlig problem.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 28, 2007 .... Bremsepedalen var hard som f... Måtte bruke håndbrekket for ikke å kollidere med bilene som kom kjørende. Bilen ble deretter tauet inn til Bodø bil. Fikk dommen idag; bremsekraftforsterkeren må skiftes(6500,- kr), da den er frosset i stykker! Årsaken skal være vanninntrenging fra utsiden(vannkassen) Noen som har vært borti lignende?? Har samme problemet på min passat 02 mod.. Hvordan har det gått.. bytta bremsekraftforsterkeren?? Hvor? Pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 26, 2007 min og blir våt på gulvet,, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 26, 2007 Hvis dreneringen i vannkassa er tett kan det etterhvert bli så mye vann der at det kan trenge inn i bremsekraftforsterkeren. Med det resultat at den fryser i stykker i kaldvær. Det blir også lett vannlekkasje inn i kupeen. For å unngå slike problemer ta å fjærn gummiproppen som sitter under batterikassa. Da blir dreneringsåpningen på størrelse med en 5-krone. Har gjort dette på min 02 passat. Det er forøvrig en aksjon på endel passat 3BG på nettopp denne feilen med tett drenering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 16, 2008 Dette er nå blitt en aksjon fra Møller, min skal inn til rep. av dette nå. ( ang. vannlekkasje inn i bilen) ikke at det har skjedd på min, men de innkaller enkelte biler til skift av dette uansett. Er garanti sakt så slipper å betale noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 16, 2008 Dette er nå blitt en aksjon fra Møller, min skal inn til rep. av dette nå. ( ang. vannlekkasje inn i bilen)ikke at det har skjedd på min, men de innkaller enkelte biler til skift av dette uansett. Er garanti sakt så slipper å betale noe. Folk bør være obs på at denne aksjonen kun ligger inne på 02 modeller..... Var innom den lokale vw sjappa med min -04 modell, og på den låg det ikkje ikkje noen aksjon på dette.... Ifølge verksmester var det kun 02 modeller, men problemet er på alle 3bg...... forstå det den som vil.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 16, 2008 Folk bør være obs på at denne aksjonen kun ligger inne på 02 modeller.....Var innom den lokale vw sjappa med min -04 modell, og på den låg det ikkje ikkje noen aksjon på dette.... Ifølge verksmester var det kun 02 modeller, men problemet er på alle 3bg...... forstå det den som vil.... Jeg fikk høre dette via forumet, og forventet å få en slik innkalling. Ventet og ventet, men etter 1/2 år så ringte jeg selv opp til VW i Trondheim.. Da først ble det fart i sakene! Anbefaler derfor ALLE med 02 og ringe nærmeste VW selv.... Hjernen til all elektronikk ligger i en boks i dørken på passasjersiden der det kommer inn vann, og den liker ikke vann..... Jeg vet... Truls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 16, 2008 min og blir våt på gulvet,, Min har ikke hatt noe vannlekasje inn i kupen,men det har sikkert bare vært flaks,la merke til alt vannet som lå rundt batteriet da jeg skiftet kupefilter,drenerte dette umiddelbart me slange for hånd,plaserte bilen ute for natta i skikkeligt regnvær for å se om problemet oppstod på nytt,jupp flere liter ble samlet,jaja da va det bare til å sru ut batteriet og få rensa i det orginale dreneringshullet,va helt tett me gjørmete slam,treger litt på at jeg ikke fjernet denne gummihulsa som er i det dreneringshullet,denne er bare tull etter min mening,får sjekke om noen dager å se om det samler seg vann nå,men so far so good:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 16, 2008 Dette er ikke en aksjon med aktiv inkalling fra importør. Dette blir tatt i forbindelse med andre verkstedbesøk. Men det er bare å ta kontakt med forhandler, eller gjøre som Vidar Olsen sier over. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 17, 2008 Så for et par tre uker siden det var litt vått på dørken på høyresiden bak der guttungen på 4 år sitter........trodde først det var bare litt vått pga all snø han kan ha dratt med seg. Men tok ut gummimatta å der var det litt mer enn bare fukt. Var en del vann der som jeg fjerna med vannsuger og satt inn en avfukter i bilen et par netter. Trodde det gjorde susen men så her en dag igjen at det var like vått igjen. Kom over denne tråden her og løfta ut batteriet (som var svintungt...) å pilla vekk den gummidingsen som står nedi dreneringshullet orginalt. Så jeg håper det gjorde susen,nå er det iallfall ikke noe som blokkererer dreneringa. Men burde ikke det være vått på passasjersiden foran også ?? Eller ligger dørken i baksetet lavere så alt vannet samler seg der ?? Vannlekkasje er noe dritt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 17, 2008 Her er et bilde av roten til alt ondt...........ikke rare hullet som er i den proppa. Ligger et AA batteri ved siden av for sammenligning. Et crappy mobil-bilde ja..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 17, 2008 Den troppa der har jo stort hull:) Den troppa du viser er jo 10 ganger bedre enn den jeg hadde på min passat! Der var det ikke et rundt hull, Det var en slags leppepakning som var helt tett, men som åpnet seg når det kom vann i den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 17, 2008 Den troppa der har jo stort hull:) Den troppa du viser er jo 10 ganger bedre enn den jeg hadde på min passat! Der var det ikke et rundt hull, Det var en slags leppepakning som var helt tett, men som åpnet seg når det kom vann i den. Mulig det var en slik leppe på den.....kunne ikke se noe som lå nedi hullet der iallfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 18, 2008 Er nok forskjellige typer dreneringstropp da, på min så den som sagt tidligere, helt annerledes ut. Kan være derfor det er bare 02 modell som det er aksjon på?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 11, 2013 Gammel tråd, men tar den opp igjen da jeg har samme problemet på konebilen. Passat 3BG 2002. Bremsene blir steinhard når tempen kryper under 0. Tenker da å få tint opp drittn og drenere ut vannet. Men hvordan? Har lokalisert en stor mutter med en torxz skruve i midten, plassert litt til venstre under bremsveske beholderen. Kan det være den? Vil bare forsikre meg litt så jeg ikke gjør skaden værre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 11, 2013 Hos meg var det bare å fjerne den gummi proppen. .. som blir tett av løv å annet skitt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 11, 2013 Kanalen er tom for vann nå.... har fjernet proppen. Men noe stemmer ikke. Kan kraftforsterkern ha sugd til seg vann, som gjør at vacum blokkeres når det fryser på. Eller eventuelt en vacum ventil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...