Korleis bli kvitt vond lukt av klima?

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Lukter litt surt av klima'n for tida. Lukter gammelt kjøleskap og våt hund. :-)

Blir nok ikkje betre av at det vert røyka i bilen.

Nokon som har ein god måte å rense A/C-registeret på?

Regner med det er det som lukter.

 

Hadde eit stoff på den lokale VoLvO-dealeren her, men det kosta nesten kr 800,- for ei lita flaske på under 2dl. Dette skulle sprøyest på registeret, etter masse styr med oppvarming før og etter, støvsuging av register osv.... Noko som virka som var litt enklere å komme til i volvo enn i min S4'e.

 

Må da finnest ein billigere metode. eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei. vi bruker noe som heter Forte` aircondition treatment på jobb,dette funker veldig bra, en setter ac på resirk,så lukker alle vinduer setter inn boksen som sprayer ut middelet,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Geir Kristofersen

hei. vi bruker noe som heter Forte` aircondition treatment på jobb,dette funker veldig bra, en setter ac på resirk,så lukker alle vinduer setter inn boksen som sprayer ut middelet,

 

Eller så gjør du akkurat det samme, men erstatter det nevnte med 30 Wunderbaums :D :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, dette har det vel vært skrevet noen spaltemillimeter om tidliger også, men løsningen får å få bort den nevnte lukta i min bil var som følger.

 

Bestille + skifte friskluftfilter, samt få den lokale Audi forhandleren til å sprøyte (husker ikke navnet) en hvit skumlignende veske inn i AC systemet, for så å la den stå å gå en stund. Vips, vond lukt borte.

 

Har hørt noen skrekkhistorier om større reprasjoner om denne muggsoppen får sitte forlenge.

 

Jeg betalte en slik og ingenting for å få gjort dette hos Erik Arnesen i Oslo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Espen Ferbu

Hei, dette har det vel vært skrevet noen spaltemillimeter om tidliger også, men løsningen får å få bort den nevnte lukta i min bil var som følger.

 

Bestille + skifte friskluftfilter, samt få den lokale Audi forhandleren til å sprøyte (husker ikke navnet) en hvit skumlignende veske inn i AC systemet, for så å la den stå å gå en stund. Vips, vond lukt borte.

 

Har hørt noen skrekkhistorier om større reprasjoner om denne muggsoppen får sitte forlenge.

 

Jeg betalte en slik og ingenting for å få gjort dette hos Erik Arnesen i Oslo.

 

Det er ikke sikkert det er friskluftsfilter på -92 mod? Det er det ihvertfall ikke på min desverre, lukter for j*vlig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Geir Kristofersen

hei. vi bruker noe som heter Forte` aircondition treatment på jobb,dette funker veldig bra, en setter ac på resirk,så lukker alle vinduer setter inn boksen som sprayer ut middelet,

 

Vet du av noen forhandler av vidundermiddelet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikkje pollenfilter på 92-mod. min. Er faktisk (god), gammel R12 gass og greier. !!!

Får høyre på Vw/Audi-puscheren i morgen om dei har billigere rensemiddel enn Volvo.

Wonderbaum fungerer dårleg. :--)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hellanor fører et middel som heter Airsept. Dette sprøyter man på fordamperen, og sopp/bakterier kapitulerer ganske raskt. En forutsetning for at dette skal funke er at det er relativt rent inni der fra før, så en omgang med trykkluft/støvsuger hjelper også. Samtidig kan det lukte om dreneringen er tett sånn at det blir liggende vann inni der og "gjære" sammen med støvet.

 

BTW: Heller våt hund, sure sokker og råtten kål samtidig i bilen enn at noen røyker i den. Røyk i bil er *ut*!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry, så ikke at det dreide seg om en 92 mod.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.