#1 Skrevet November 6, 2006 Tenker å gjøre noe med mine noe slitne vinterfelger! Tenkte da å lakkere de.. Blir evt å lakkere de selv med en eller annen felglakk. Noen som har erfaringer å dele her? Lønner det seg å pusse ned felgene først eller hvordan gå frem for best mulig resultat?! Takker for tips.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 6, 2006 Det anbefales å glassblåse felgene, for så pulverlakkere de for å få best resultat. Lakkering med sprayboks, vil flasse ganske fort.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 6, 2006 Bruk søkeverktøyet, er noen gode tråder om emnet. søk på pulverlakkering f.eks.... Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 6, 2006 jeg pusset opp noen alufelger. Slipte bort mesteparten av gammel lakk, syregrunnet, vanlig bokslakk og vanlig klarlakk. Har holdt 2 sessonger i hvertfall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 8, 2006 Takker for svar og tips folkens! Sandblåsing/glassblåsing og pulverlakkering har vært i tankene ja, men det er desverre for dyrt. Gidder ihvertfall ikke bruke såppas med penger på disse noe kjedelige felgene. Derfor. Tenker meg å pusse de ned, grunne de med et eller annet, deretter lakke de selv med felg-lakk. Hvor mye bør jeg pusse ned? Hva burde jeg pusse med? Grunning? Lakk? Mye spm her men.. hehe.. Håper på tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 8, 2006 Puss med nokså fint papir, 800 f.eks. Om felgene er fine men lakken dårlig så pusser du bare lett der lakken er fin og pusser ned og grunner der lakken er dårlig. Siden du sikkert bruker "vanlig" lakk så vil den være mer utsatt for steinsprang enn pulverlakk, som tåler slikt veldig godt. Da er det en fordel å ha sølvfarge på det nest ytterste laget også, slik at du slipper "fargeløse" flekker der lakken blir skadet/slitt bort osv. mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 8, 2006 Takker for tips! Arbeidet begynner i morgen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 8, 2006 Jeg behøvde ikke å ha et perfekt resultat på mine vinterfelger, så jeg mattet dem ned og sprayet dem med vanlig lakkboks (ikke felglakk altså) som jeg kjøpte på BilXtra. Det har holdt bra gjennom flere vintere med salt og avfettingsmidler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...