Hjelp! Hva betyr denne feilmeldingen?

Anbefalte innlegg

takk for interessen!

 

i dag,etter å ha startet bilen på kald motor fikk jeg etter ca 3 min

en feilmelding som sitter nest øverst til høyre i B3 audi 90 (får ikke lagt inn bilde) den er gul med en "motor" med et lyn, eller tegn for elektrisitet i seg. Jeg kjørte i ca 3 min til før jeg stoppet bilen, startet på nytt og fikk ingen feilmelding. Senere i kveld kjørte jeg i ca 10 min. stoppet bilen til motoren var kald før jeg kjørte hjem i ca 15 min. Ingen feilmelding på de siste turene bare dagens første tur..

 

Hva betyr feilmeldingen? Hva kan være galt? Mulig irr på kontakt e.l? : klø :

 

 

takker for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for interessen!

 

i dag,etter å ha startet bilen på kald motor fikk jeg etter ca 3 min

en feilmelding som sitter nest øverst til høyre i B3 audi 90 (får ikke lagt inn bilde) den er gul med en "motor" med et lyn, eller tegn for elektrisitet i seg. Jeg kjørte i ca 3 min til før jeg stoppet bilen, startet på nytt og fikk ingen feilmelding. Senere i kveld kjørte jeg i ca 10 min. stoppet bilen til motoren var kald før jeg kjørte hjem i ca 15 min. Ingen feilmelding på de siste turene bare dagens første tur..

 

Hva betyr feilmeldingen? Hva kan være galt? Mulig irr på kontakt e.l? : klø :

 

 

takker for svar!

 

Hmmm..ikke sikkert det er det samme jeg hadde på min forrige bil, men da jeg fikk opp en sånn melding så viste det seg at bilen gikk på et nødprogram:confused: men som sagt..ikke sikkert det er det samme da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for interessen!

 

i dag,etter å ha startet bilen på kald motor fikk jeg etter ca 3 min

en feilmelding som sitter nest øverst til høyre i B3 audi 90 (får ikke lagt inn bilde) den er gul med en "motor" med et lyn, eller tegn for elektrisitet i seg. Jeg kjørte i ca 3 min til før jeg stoppet bilen, startet på nytt og fikk ingen feilmelding. Senere i kveld kjørte jeg i ca 10 min. stoppet bilen til motoren var kald før jeg kjørte hjem i ca 15 min. Ingen feilmelding på de siste turene bare dagens første tur..

 

Hva betyr feilmeldingen? Hva kan være galt? Mulig irr på kontakt e.l? : klø :

 

 

takker for svar!

 

Hmmm..ikke sikkert det er det samme jeg hadde på min forrige bil, men da jeg fikk opp en sånn melding så viste det seg at bilen gikk på et nødprogram:confused: men som sagt..ikke sikkert det er det samme da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er "Check engine" lampa, og om denne blinker skal antall blink tilsvare en feilkode.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er "Check engine" lampa, og om denne blinker skal antall blink tilsvare en feilkode.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker! bilen gikk meget dårlig den lille turen lampa lyste, så kan nok stemme det du sier om nødprogram. Hva betyr dette for meg? hva er galt? lampa stod og lyste hele turen, og blinket ikke :D

 

mvh

 

sindre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker! bilen gikk meget dårlig den lille turen lampa lyste, så kan nok stemme det du sier om nødprogram. Hva betyr dette for meg? hva er galt? lampa stod og lyste hele turen, og blinket ikke :D

 

mvh

 

sindre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett i en sikring oppå bensinpumperele (det er det eneste i sikringsboksen forann som har plass til en sikring oppå).

 

sjekk at lampen lyser, fjern sikringen og tell antall blink.

 

Skal være en firsifret kode, med siffer mellom 1 og 4 med 2,5 sekund mellom hvert siffer.

 

Kommer du med koden skal jeg sjekke i tabellen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett i en sikring oppå bensinpumperele (det er det eneste i sikringsboksen forann som har plass til en sikring oppå).

 

sjekk at lampen lyser, fjern sikringen og tell antall blink.

 

Skal være en firsifret kode, med siffer mellom 1 og 4 med 2,5 sekund mellom hvert siffer.

 

Kommer du med koden skal jeg sjekke i tabellen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lampa lyser for å indikere en motorfeil ja, men den vil ikke blinke før feilkodeavlesingen aktiveres. Du kan følge bruksanvisningen på http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/100ecuf.html for 2.3 NF motoren på audi 100, som er den samme som din 2.3 NG motor (med mindre du har 20v) for å blinke ut feilkodene. Lønner seg å gjøre det mens motoren går på tomgang så får du ikke unødvendige feil på f.eks. turtallsføler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lampa lyser for å indikere en motorfeil ja, men den vil ikke blinke før feilkodeavlesingen aktiveres. Du kan følge bruksanvisningen på http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/100ecuf.html for 2.3 NF motoren på audi 100, som er den samme som din 2.3 NG motor (med mindre du har 20v) for å blinke ut feilkodene. Lønner seg å gjøre det mens motoren går på tomgang så får du ikke unødvendige feil på f.eks. turtallsføler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.