Sp. om justerbart senkesett

Anbefalte innlegg

Hvis du har justerbart senkesett på bilen hvor forstilling er justert på feks 5cm senk , hvordan blir det da du kjører meg bare 2cm senk om vinteren ?

Blir ikke forstillinga feil ? Dekkslitasje ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har justerbart senkesett på bilen hvor forstilling er justert på feks 5cm senk , hvordan blir det da du kjører meg bare 2cm senk om vinteren ?

Blir ikke forstillinga feil ? Dekkslitasje ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir feil ja, men synes det bare er tøft. Dekkene heller litt inn og det gjør det også mulig å kjøre litt breiere dekk. Dekkene blir slitt mer innerst, så det på mine når jeg tok de av for 2 uker siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir feil ja, men synes det bare er tøft. Dekkene heller litt inn og det gjør det også mulig å kjøre litt breiere dekk. Dekkene blir slitt mer innerst, så det på mine når jeg tok de av for 2 uker siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir feil ja, men synes det bare er tøft. Dekkene heller litt inn og det gjør det også mulig å kjøre litt breiere dekk. Dekkene blir slitt mer innerst, så det på mine når jeg tok de av for 2 uker siden.

 

Regner med at vi snakker om sommerdekkene dine som er slitt mere innerst ?

Er ikke bilens forstilling justert etter " sommer" instilling da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir feil ja, men synes det bare er tøft. Dekkene heller litt inn og det gjør det også mulig å kjøre litt breiere dekk. Dekkene blir slitt mer innerst, så det på mine når jeg tok de av for 2 uker siden.

 

Regner med at vi snakker om sommerdekkene dine som er slitt mere innerst ?

Er ikke bilens forstilling justert etter " sommer" instilling da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har justerbart senkesett på bilen hvor forstilling er justert på feks 5cm senk , hvordan blir det da du kjører meg bare 2cm senk om vinteren ?

Blir ikke forstillinga feil ? Dekkslitasje ?

 

Forstilling blir feil, er vel spesielt cambervinkelen som det blir tull med... Vil slite mer på dekkene om vinkelen er feil jo! Så om du skal skru opp og ned sommer/vinter er det sikreste å ta en hjulstillingskontroll når du skifter dekk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har justerbart senkesett på bilen hvor forstilling er justert på feks 5cm senk , hvordan blir det da du kjører meg bare 2cm senk om vinteren ?

Blir ikke forstillinga feil ? Dekkslitasje ?

 

Forstilling blir feil, er vel spesielt cambervinkelen som det blir tull med... Vil slite mer på dekkene om vinkelen er feil jo! Så om du skal skru opp og ned sommer/vinter er det sikreste å ta en hjulstillingskontroll når du skifter dekk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk følgende beskjed når jeg spurte en mekaniker om dette: bilen din har multilink, bl.a nettopp for å unngå problemer med hjulstilling, så om senkesettet ditt er TUV godkjent skal det gå helt fint..

dette var svaret jeg fikk når jeg mente at camberen ble litt annerledes etter at jeg hadde justert litt for vintersessongen.. når jeg kjørte med sommerdekk og noe lavere senk så hadde jeg NULL slitasje, og det kan sies etter å ha kjørt over 5000km i sommer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk følgende beskjed når jeg spurte en mekaniker om dette: bilen din har multilink, bl.a nettopp for å unngå problemer med hjulstilling, så om senkesettet ditt er TUV godkjent skal det gå helt fint..

dette var svaret jeg fikk når jeg mente at camberen ble litt annerledes etter at jeg hadde justert litt for vintersessongen.. når jeg kjørte med sommerdekk og noe lavere senk så hadde jeg NULL slitasje, og det kan sies etter å ha kjørt over 5000km i sommer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.