Anbefalte innlegg

hei. eg har alså fått startproblemer med min tt 180fwd.

i dag fylla eg bensin på bilen å når eg var ferdig å skulle starte så ville den ikke. venta ei lita stund gjekk over alle sikringer for å se om noen var gått, men alt såg fint ut.

 

Eg har og lagt merke til att bilen har oppført seg unormalt i det siste vore litt nykkete å løyen bensinforbruket har gått opp å ladetrykket har gått ned.:confused:

 

men tilbake til i dag etter ein time prøvde eg å starta igjen å då fyra den med ein gang eg kjørte hjem merka att den gikk ein del bedre enn før, snodigt tengte eg å såg på ladetryksmåleren 1,4 bar stod det på den mot 1,0 bar tidligere på dagen. Normalt så har den stoppa på 1,2 bar : klø :

eg kom meg hjem stoppa bilen. da eg skulle starte bilen 1time seinere så ville den ikke igjen: bh : då la eg merke til att bensinpuma ikke starta når eg vrei på tenninga: klø : lurer på om pumpa har tatt kveld.?

 

ps. beklager for skrivemåten å blandinga av dialekt, eg kan ikke bedre.hehe

 

 

 

så vis noen kan hjelpe meg med råd å tips på hva så kan vere galt. så hadde eg vert evig takknemlig.

Eg har og dobbelsjekka alle sikkringene å alle er fine.

 

: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei. eg har alså fått startproblemer med min tt 180fwd.

i dag fylla eg bensin på bilen å når eg var ferdig å skulle starte så ville den ikke. venta ei lita stund gjekk over alle sikringer for å se om noen var gått, men alt såg fint ut.

 

Eg har og lagt merke til att bilen har oppført seg unormalt i det siste vore litt nykkete å løyen bensinforbruket har gått opp å ladetrykket har gått ned.:confused:

 

men tilbake til i dag etter ein time prøvde eg å starta igjen å då fyra den med ein gang eg kjørte hjem merka att den gikk ein del bedre enn før, snodigt tengte eg å såg på ladetryksmåleren 1,4 bar stod det på den mot 1,0 bar tidligere på dagen. Normalt så har den stoppa på 1,2 bar : klø :

eg kom meg hjem stoppa bilen. da eg skulle starte bilen 1time seinere så ville den ikke igjen: bh : då la eg merke til att bensinpuma ikke starta når eg vrei på tenninga: klø : lurer på om pumpa har tatt kveld.?

 

ps. beklager for skrivemåten å blandinga av dialekt, eg kan ikke bedre.hehe

 

 

 

så vis noen kan hjelpe meg med råd å tips på hva så kan vere galt. så hadde eg vert evig takknemlig.

Eg har og dobbelsjekka alle sikkringene å alle er fine.

 

: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bensin pumpe er ingen umulighet, har skjedd før :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bensin pumpe er ingen umulighet, har skjedd før :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. då må den sjekkes i morgen står den i tanken på tten? må eg isåfall ut med baksetet?

 

vis noen andre sitter inne med tips å råd så kom med de.

Alle tips og råd er gull verd for meg som ikke har så alt for god peiling på dette.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. då må den sjekkes i morgen står den i tanken på tten? må eg isåfall ut med baksetet?

 

vis noen andre sitter inne med tips å råd så kom med de.

Alle tips og råd er gull verd for meg som ikke har så alt for god peiling på dette.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sitter under bakseteputen. Husk at hvis du skal skifte den selv, så sørg for at tanken ikke er mer enn 1/3 full og at pakningen rundt pumpe/tankmåler MÅ skiftes samtidig. Lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sitter under bakseteputen. Husk at hvis du skal skifte den selv, så sørg for at tanken ikke er mer enn 1/3 full og at pakningen rundt pumpe/tankmåler MÅ skiftes samtidig. Lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sitter under bakseteputen. Husk at hvis du skal skifte den selv, så sørg for at tanken ikke er mer enn 1/3 full og at pakningen rundt pumpe/tankmåler MÅ skiftes samtidig. Lykke til

 

 

takk for tips Arne.

 

Og eg så akurat hadde fylt bensin.: dum : er dette et forholdsvis vanligt problem på tt dårlige bensinpumper? synst ennå det var litt snodigt att ladetrykket skulle gå opp etter eg fekk start første gangen.:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sitter under bakseteputen. Husk at hvis du skal skifte den selv, så sørg for at tanken ikke er mer enn 1/3 full og at pakningen rundt pumpe/tankmåler MÅ skiftes samtidig. Lykke til

 

 

takk for tips Arne.

 

Og eg så akurat hadde fylt bensin.: dum : er dette et forholdsvis vanligt problem på tt dårlige bensinpumper? synst ennå det var litt snodigt att ladetrykket skulle gå opp etter eg fekk start første gangen.:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har eg sett litt på bensinpumpa å diverse, målt litt og eg får ikke signal på ledningen til pumpa. Så har eg sjekka alle sikringer ein tredje gang alle like fine. så det eg då lure på om det e någe form for rele eller lignende ein plass som styrer når pumpa skal starte.?

 

Trenger sårt noen tips nå på hva og hvor eg kan måle for å finne ut hvor feilen ligger . akurat sånn så det er med økonomien for øyeblikket så har eg ikke sjangs å levere bilen på verksted for att de skal bruke timer på feilsøking. så då må eg prøve sjølv. det kan virke som om att feilen ligger i styringa til pumpa å ikke selve pumpa.?

 

Eg er takknemlig for alle tips

 

Lasse: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen du kjenner som har VAG.COM da??

 

TThomaz

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei desverre kjenner ingen med vagcom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk kaldstart tempføleren og om pluggene er våte. Skjedde med meg. Den klikka helt. Den ga signal om at bilen var pisskald og sprøyta på med bensin...

Pluggene ble da så våt at de ikke tente...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har eg gått å håpt litt att problemet sko fiksa seg sjølv men den gang ei. ( eg trur litt på julanissen av og til. har funka før): klø :

 

noen så vet hvor eg kan få kjøpt ein vag com kabel+ programvare? å ca pris.?

 

Eg pleier ikke å vera kjipe men så lenge eg ikke har penger til å gjer meg te kar med ,så blir det litt sånn ka kosta det, å er det dyrt. har akurat kjøpt meg vinterhjul å sveiseaparat for over 10000 så sparebørså er tom: gråter :

 

forsatt ingen tips??

vis eg ikke får nogen tips nå ,så ska eg ikke plaga dere mer med denne tråden:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk kaldstart tempføleren og om pluggene er våte. Skjedde med meg. Den klikka helt. Den ga signal om at bilen var pisskald og sprøyta på med bensin...

Pluggene ble da så våt at de ikke tente...

takk for tips men problemet er at pumpa ikke får signal til å starte. men eg ska sjekka det så du fåreslo sånn i tilfelle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kor i rogaland er det du bor? Jeg bor i stavanger, og har både kabel og programmvare, så hvis du ikke er for langt vekke, så kan jeg vær behjelpelig med det! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kor i rogaland er det du bor? Jeg bor i stavanger, og har både kabel og programmvare, så hvis du ikke er for langt vekke, så kan jeg vær behjelpelig med det! :)

Det hadde vert flott vis du hadde gidda å hjelpt meg. Det hadde eg virkelig satt pris på siden eg står litt fast akurat nå. eg bor kansje litt langt unna ,eg synst ikke det men. rennesøy 25min fra stavanger sentrum. Å eg betale for arbeidet bryet det ska ikke ver någe problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke peiling på om det er sånn på TT, men på s4èn min så får jeg ikke strøm på bensin pumpa bare ved å sette på tenninga, må dra den på startern mens jeg måler: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rennesøy e jo ikkje langt... å nå som bommen e vekke koste det jo ingen ting heller! ;) Kan sikkert hjelpe deg eg, men eg har ikkje sjans før i neste uke en gang da! Mandagen e eg ledige!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan også skjekke koblingen til startsperra ved rattstammen. Er et kjent problem at den fjusker. (måtte fikse dette selv)

Vet ikke om dette kan gjøre at bensinpumpen ikke starter da men kan jo være en mulighet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå for 5 min siden fekk eg akurat start på bilen:) lot den stå og svive i 10min stoppa den for å sette på div deksel. så hadde eg tenkt meg ut å prøve ein tur men da ville den ikke starte igjen ååååååå!!!: dum :

 

kan det vere startsperra så lurer meg som flere har tipsa om? hva og hvor må eg sjekke for å finne ut om det er den må eg av med dekselet rundt rattstammen? sjekke koblingen på tenningslåsen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyser det gule nøkkelsymbolet i displayet ditt etter du har startet? hvis det gjør det er det nok startsperren

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg såg ingen nøkelsymbol : klø : men eg skal se etter det det vis den starter igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det ligge noe startsperre-greier i nøkkelen? Prøvd en annen nøkkel? har ikke peiling - bare slenger ut ett elendig forslag:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.