#26 Skrevet November 11, 2006 godt forslag men eg har prøvd reservenøkkelen og akurat likt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet November 12, 2006 Kan det ligge noe startsperre-greier i nøkkelen? Prøvd en annen nøkkel? har ikke peiling - bare slenger ut ett elendig forslag:) Det ligger en sender i nøkkelen som kommuniserer med startsperren ja. Ligger noe info her som kanskje kan hjelpe. http://www.tt-forum.co.uk/ttforumbbs/viewtopic.php?t=53382&highlight=immobiliser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet November 12, 2006 Når jeg bytta batteri i fjernkontrollen - måtte jeg kode nøkkelen! Husker ikke hvor jeg fant anvisningen, men var på ei nettside. Veldig enkelt. Kanskje dette er en ting å prøve?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet November 12, 2006 Fant den linken om koding av nøkkel http://www.audiworld.com/tech/misc13.shtml 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet November 12, 2006 eg har liggandes eit rele til a3 fwd til bensinpumpa, kanskje du vil kjøpe det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet November 12, 2006 Takker for tips guttar. siden eg ikke har så mye peiling på dette så er det viktigt med tips fra folk så har vert borti lignende eller har hørt om lignende. I kveld skal eg prøve å kode om nøkkelen å se om det hjelper, men eg har ein mistanke om att det er releet til bensinpumpa så har takka for seg. Å vis det er den så tar eg kontakt med Roar Stegegjerdet. Dette er ein genial klubb og eit genialt forum:tilber: Takkar folkens! Lasse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet November 12, 2006 Takker for tips guttar. siden eg ikke har så mye peiling på dette så er det viktigt med tips fra folk så har vert borti lignende eller har hørt om lignende. I kveld skal eg prøve å kode om nøkkelen å se om det hjelper, men eg har ein mistanke om att det er releet til bensinpumpa så har takka for seg. Å vis det er den så tar eg kontakt med Roar Stegegjerdet. Dette er ein genial klubb og eit genialt forum:tilber: Takkar folkens! Lasse Er jo derfor vi er Norges beste bil-klubb! Her hjelper vi hverandre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet November 13, 2006 Hei hvordan går det med bilen, noe fremgang. jeg har selv måttet bytte bensinpumpa på ttèn min, høres nesten ut som samme sykdom, også er jo dette et kjent fenomen på wag biler:( det du også kan sjekke er om det kommer bensin ut av bensinslangen i motorrommet når du vrir på starteren, kommer det ikke noe der så er det mest sansynelig bensinpumpa. Mvh Ole. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet November 13, 2006 Eg har liggandes ei bensinpumpe og eg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet November 13, 2006 Hei hvordan går det med bilen, noe fremgang. jeg har selv måttet bytte bensinpumpa på ttèn min, høres nesten ut som samme sykdom, også er jo dette et kjent fenomen på wag biler:( det du også kan sjekke er om det kommer bensin ut av bensinslangen i motorrommet når du vrir på starteren, kommer det ikke noe der så er det mest sansynelig bensinpumpa. Mvh Ole. eller tomt for bensin som det var hos meg en gang.. heheh: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet November 13, 2006 eller tomt for bensin som det var hos meg en gang.. heheh: bh : hehe ja ikke sant:) men han har jo nesten full tank. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet November 13, 2006 Då har eg vert på rennesøy og kjørt diagnose på tt en! Fekk denne meldingen på motoren: Address 01: Engine Part No: 8N0 906 018 AB Component: 1.8L R4/5VT 0002 Coding: 05500 Shop #: WSC 48470 9 Faults Found: 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-10 - - - Intermittent 17633 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Short to Ground P1225 - 35-00 - - 17635 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Short to Ground P1227 - 35-00 - - 17636 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Short to Ground P1228 - 35-00 - - 17634 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Short to Ground P1226 - 35-00 - - 17833 - EVAP Purge Valve (N80): Short to Ground P1425 - 35-00 - - 17955 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Short to Ground P1547 - 35-00 - - 17697 - Boost Pressure Control Valve (N249): Short to Ground P1289 - 35-00 - - 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: 0000 0000 Någen så vett ka de betyr? Me målte og på bensinpumpen. Ser ikke ut som det kommer strøm til den. Så da henta vi ett batteri, kobla det rett på pumpa, og bilen starta som om den ikke skulle gjort noe annet! Så det vi tror er galt er nettopp releet som styrer bensinpumpen. Noen som vet hvor man kan finne dette releet? Kan det stemme med informasjonen fra vagcom med at bensinpumpereleet e gåent? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet November 13, 2006 Då har eg vert på rennesøy og kjørt diagnose på tt en! Fekk denne meldingen på motoren:Address 01: Engine Part No: 8N0 906 018 AB Component: 1.8L R4/5VT 0002 Coding: 05500 Shop #: WSC 48470 9 Faults Found: 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-10 - - - Intermittent 17633 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Short to Ground P1225 - 35-00 - - 17635 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Short to Ground P1227 - 35-00 - - 17636 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Short to Ground P1228 - 35-00 - - 17634 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Short to Ground P1226 - 35-00 - - 17833 - EVAP Purge Valve (N80): Short to Ground P1425 - 35-00 - - 17955 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Short to Ground P1547 - 35-00 - - 17697 - Boost Pressure Control Valve (N249): Short to Ground P1289 - 35-00 - - 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: 0000 0000 Någen så vett ka de betyr? Me målte og på bensinpumpen. Ser ikke ut som det kommer strøm til den. Så da henta vi ett batteri, kobla det rett på pumpa, og bilen starta som om den ikke skulle gjort noe annet! Så det vi tror er galt er nettopp releet som styrer bensinpumpen. Noen som vet hvor man kan finne dette releet? Kan det stemme med informasjonen fra vagcom med at bensinpumpereleet e gåent? Immobilizer er startsperre.... Kan sjå ut som om det er dårlig jording på eit eller anna. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet November 13, 2006 Takk for hjelpa eg har fått til nå. eg fekk alså hjelp av Stian Engelandsdal til å kjøra ein diagnosetest på vag com. Det me då fant ut var att vis me kobla bensinpumpa direkte så starta bilen med ein gang. kan det ha noe med startsperra, sperrer den signal til pumpa? skulle tru att den skulle sperre mer enn signal til bensinpumpa? eller er det rett og slett releet så me trur? å det kan jo og se ut som det er dårlig jording ein plass som Roar nevnte. eg har og prøvd å koda om nøkklene uten resultat. Glenn Ove bensintanken er nesten full. hehe Takk for tips lasse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet November 13, 2006 Å finne dårlig jording er et helvete i disse bilene. Men sjekk hoved punkter ved a stolpe på førerside og ved sikringsboks. Jeg er ikke sikker på om startsperren bare kutter bensin pumpen men det er nok veldig sannsynlig. Sjekk releet om du får strøm inn på det men ikke ut, om du ikke får slettet feilene så er det nok mest sannsynlig startsperra som slår inn. Er endel feil på nøklene etter noen år. Den ringen som ligger rundt tenningslåsen kan også jukse. Skift releet først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet November 13, 2006 Å finne dårlig jording er et helvete i disse bilene. Men sjekk hoved punkter ved a stolpe på førerside og ved sikringsboks. Jeg er ikke sikker på om startsperren bare kutter bensin pumpen men det er nok veldig sannsynlig. Sjekk releet om du får strøm inn på det men ikke ut, om du ikke får slettet feilene så er det nok mest sannsynlig startsperra som slår inn. Er endel feil på nøklene etter noen år. Den ringen som ligger rundt tenningslåsen kan også jukse. Skift releet først. Har du peiling på hvor releet er? nr eller navn på det vis du vet. eg prøver releet først vis det ikke funker så får eg se litt nermere på tenningslåsen. takk for tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet November 13, 2006 hei. eg har alså fått startproblemer med min tt 180fwd.i dag fylla eg bensin på bilen å når eg var ferdig å skulle starte så ville den ikke. venta ei lita stund gjekk over alle sikringer for å se om noen var gått, men alt såg fint ut. Eg har og lagt merke til att bilen har oppført seg unormalt i det siste vore litt nykkete å løyen bensinforbruket har gått opp å ladetrykket har gått ned. men tilbake til i dag etter ein time prøvde eg å starta igjen å då fyra den med ein gang eg kjørte hjem merka att den gikk ein del bedre enn før, snodigt tengte eg å såg på ladetryksmåleren 1,4 bar stod det på den mot 1,0 bar tidligere på dagen. Normalt så har den stoppa på 1,2 bar eg kom meg hjem stoppa bilen. da eg skulle starte bilen 1time seinere så ville den ikke igjen: bh : då la eg merke til att bensinpuma ikke starta når eg vrei på tenninga: klø : lurer på om pumpa har tatt kveld.? ps. beklager for skrivemåten å blandinga av dialekt, eg kan ikke bedre.hehe så vis noen kan hjelpe meg med råd å tips på hva så kan vere galt. så hadde eg vert evig takknemlig. Eg har og dobbelsjekka alle sikkringene å alle er fine. det du skrev noe om lade trykk 1,4 så ned på 1bar el noe. dette er pga av N75 ventilen din som er defekt samt LMM som er lite optimal. rett meg om jeg sier noe feil. Mvh Ole. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet November 13, 2006 Er nesten 100% sikker på at det er den koblingen på rattstammen som gjør dette.. skjekk den.. Det var den som var gåen på min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet November 13, 2006 det du skrev noe om lade trykk 1,4 så ned på 1bar el noe. dette er pga av N75 ventilen din som er defekt samt LMM som er lite optimal. rett meg om jeg sier noe feil. Mvh Ole. Stemmer det du sier ja. men det så er snodigt er att eg fekk samme feilmelding på n75 ventilen og luftmengdemåleren i sommer,(svagt signal) og då skifta eg til n75j ventil og bytta luftmengdemåleren uten att det blei serligt bedre . denne bilen har vert merkelig heilt siden eg kjøpte den synst eg, mye tyder på att det og kan vere dårlig jording ein plass som lager tull. må bare prøve å finne ut hvor. Det med ladetrykket forstår eg fint lite av. ps. delene eg fekk av deg Ole såg bra ut lasse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet November 13, 2006 Er nesten 100% sikker på at det er den koblingen på rattstammen som gjør dette.. skjekk den..Det var den som var gåen på min. Den skal sjekkes i morgen.var det brudd på ledningen på din eller bare dårlig kontakt? kommer med tilbakemelding når eg har sjekka det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet November 13, 2006 Den skal sjekkes i morgen.var det brudd på ledningen på din eller bare dårlig kontakt? kommer med tilbakemelding når eg har sjekka det. Tror det var dårlig kontakt. Hadde den på møller for garanti rep. det var visst et vanlig problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet November 13, 2006 Stemmer det du sier ja. men det så er snodigt er att eg fekk samme feilmelding på n75 ventilen og luftmengdemåleren i sommer,(svagt signal) og då skifta eg til n75j ventil og bytta luftmengdemåleren uten att det blei serligt bedre . denne bilen har vert merkelig heilt siden eg kjøpte den synst eg, mye tyder på att det og kan vere dårlig jording ein plass som lager tull. må bare prøve å finne ut hvor.Det med ladetrykket forstår eg fint lite av. ps. delene eg fekk av deg Ole såg bra ut lasse Høres bra ut Lasse, fint de har kommet. takk skal du ha for bestillingen:) Noen bilder? Mvh Ole. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet November 13, 2006 Høres bra ut Lasse, fint de har kommet. takk skal du ha for bestillingen:)Noen bilder? Mvh Ole. Hva har du kjøpt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet November 13, 2006 Hva har du kjøpt? Bare någen små ting ein grill og 3,2l hekk. kvaliteten såg utmerket ut. så eg vet hvor eg skal bestille deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet November 14, 2006 Då har eg vert på rennesøy og kjørt diagnose på tt en! Fekk denne meldingen på motoren:Address 01: Engine Part No: 8N0 906 018 AB Component: 1.8L R4/5VT 0002 Coding: 05500 Shop #: WSC 48470 9 Faults Found: 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-10 - - - Intermittent 17633 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Short to Ground P1225 - 35-00 - - 17635 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Short to Ground P1227 - 35-00 - - 17636 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Short to Ground P1228 - 35-00 - - 17634 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Short to Ground P1226 - 35-00 - - 17833 - EVAP Purge Valve (N80): Short to Ground P1425 - 35-00 - - 17955 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Short to Ground P1547 - 35-00 - - 17697 - Boost Pressure Control Valve (N249): Short to Ground P1289 - 35-00 - - 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: 0000 0000 Någen så vett ka de betyr? Me målte og på bensinpumpen. Ser ikke ut som det kommer strøm til den. Så da henta vi ett batteri, kobla det rett på pumpa, og bilen starta som om den ikke skulle gjort noe annet! Så det vi tror er galt er nettopp releet som styrer bensinpumpen. Noen som vet hvor man kan finne dette releet? Kan det stemme med informasjonen fra vagcom med at bensinpumpereleet e gåent? 17978 Control Module Locked - Perform adaptation for immobilizer to ECM 17633 Cyl.1-Fuel Inj.Circ. - Check fuel injectors Short to Ground 4) 17634 Cyl.2-Fuel Inj.Circ. - Check fuel injectors Short to Ground 4) 17635 Cyl.3-Fuel Inj.Circ. - Check fuel injectors Short to Ground 4) 17636 Cyl.4-Fuel Inj.Circ. - Check fuel injectors Short to Ground 4) 4) For these malfunctions, ECM does not switch on the Malfunction Indicator Lamp (MIL) unless malfunction is recognized again after another engine start. 17833 Tank Vent Valve - Check Evaporative Emission (EVAP) canister purge regulator valve -N80- Short to Ground 4) 4) ECM does not switch MIL on unless malfunction is recognized again after another engine start. 17955 Boost Pressure Contr.Valve Short to Ground - Check wastegate bypass regulator valve -N75 17697 Turbocharger bypass valve - Check recirculating valve for turbocharger -N249 Short to Ground 4) 4) For these malfunctions, ECM does not switch on the Malfunction Indicator Lamp (MIL) unless malfunction is recognized again after another engine start. 16486 Mass or Volume Air Flow Circ - Check Mass Air Flow (MAF) sensor -G70 Low Input 4) 4) For these malfunctions, ECM does not switch on the Malfunction Indicator Lamp (MIL) unless malfunction is recognized again after another engine start. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...