Anbefalte innlegg

17978 Control Module Locked - Perform adaptation for immobilizer to ECM

 

17633 Cyl.1-Fuel Inj.Circ. - Check fuel injectors

 

Short to Ground 4)

 

17634 Cyl.2-Fuel Inj.Circ. - Check fuel injectors

 

Short to Ground 4)

 

17635 Cyl.3-Fuel Inj.Circ. - Check fuel injectors

 

Short to Ground 4)

 

17636 Cyl.4-Fuel Inj.Circ. - Check fuel injectors

 

Short to Ground 4)

 

4) For these malfunctions, ECM does not switch on the Malfunction Indicator Lamp (MIL) unless malfunction is recognized again after another engine start.

 

 

17833 Tank Vent Valve - Check Evaporative Emission (EVAP) canister purge regulator valve -N80-

 

Short to Ground 4)

4) ECM does not switch MIL on unless malfunction is recognized again after another engine start.

 

17955 Boost Pressure Contr.Valve

 

Short to Ground - Check wastegate bypass regulator valve -N75

 

 

17697 Turbocharger bypass valve - Check recirculating valve for turbocharger -N249

 

Short to Ground 4)

 

4) For these malfunctions, ECM does not switch on the Malfunction Indicator Lamp (MIL) unless malfunction is recognized again after another engine start.

 

 

16486 Mass or Volume Air Flow Circ - Check Mass Air Flow (MAF) sensor -G70

 

Low Input 4)

 

4) For these malfunctions, ECM does not switch on the Malfunction Indicator Lamp (MIL) unless malfunction is recognized again after another engine start.

Takk Arne ikke att det sier meg så mye men.vet du eller noen andre her inne om eg virkelig må av med rattet får å få av dekselet rundt rattstammen.?

 

Så har eg fått tak i eit bensinpumperele men eg finner ennå ikke det gamle? det nye står det nr 167 på og ingen av de eg har funnet har det nummeret: klø :

som eg har sagt tidligere hadde eg hatt penger så sko eg kjørt (slept):o bilen på verksted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinreleet står plassert på plass 4 på relebraketten som er ved torpedoveggen inni bilen på sjåførsiden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må demontere det nedre deksel på rattstammen for å komme til koblingen iallefall. Skal ikke være nødvendig å ta av rattet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk kaldstart tempføleren og om pluggene er våte. Skjedde med meg. Den klikka helt. Den ga signal om at bilen var pisskald og sprøyta på med bensin...

Pluggene ble da så våt at de ikke tente...

Nå begynner eg å lure på om det er denne som er gåen for nå starter ikke bilen. ikke ein gang vis eg tjukoble pumpa.Hvor i tillfelle er denne kaldstart tempføleren?

Eg har foresten bestilt time hos audi men de hadde ikke tid før i slutten av neste uke å da kun til diagnose. De trudde ikke det var startsperra siden den ikke starta , og når den starte så går den lenger enn 2-3 sekund. når det var problemer med starsperra så pleide bilen å starte og så stoppe igjen sa han eg snakka med. Nå begynner eg å bli lei TT kjenner eg: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå begynner eg å lure på om det er denne som er gåen for nå starter ikke bilen. ikke ein gang vis eg tjukoble pumpa.Hvor i tillfelle er denne kaldstart tempføleren?

Eg har foresten bestilt time hos audi men de hadde ikke tid før i slutten av neste uke å da kun til diagnose. De trudde ikke det var startsperra siden den ikke starta , og når den starte så går den lenger enn 2-3 sekund. når det var problemer med starsperra så pleide bilen å starte og så stoppe igjen sa han eg snakka med. Nå begynner eg å bli lei TT kjenner eg: mad :

 

Hei igjen Lasse, trist med bilen,

 

Sjekk om det kommer bensin ut av bensin slangen i motor rommet,(slangen som går til dysene). dette mens du vrir på starteren,

 

Går bensinpumpa når du kjører strøm direkte på den?

 

Mvh Ole.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen Lasse, trist med bilen,

 

Sjekk om det kommer bensin ut av bensin slangen i motor rommet,(slangen som går til dysene). dette mens du vrir på starteren,

 

Går bensinpumpa når du kjører strøm direkte på den?

 

Mvh Ole.

Pumpa starter vis eg kjører strøm direkte, men bilen starter ikke: bh :

det eg nå lurer på er om pumpa på tt starter når døra åpnes. Eg greier ikke å huske om den gjorde det før eg fekk problemer: klø : .På den gamle bilen min (seat leon) gjorde den det(pumpa liksom opp trykket). Har og bytta releet til pumpa uten resultat.

 

Eg skal prøve å ta av slangen som går til dysene i morgen for å se om pumpa pumper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då var endelig problemet løyst. Feilen var att sikkringsholderen oppå batteriet hadde gått i oppløysning innvendigt, Ingen synlige skader på utsida.

 

Eg har tidligere sett flere eksempel på att denne har smelta hos andre. i ett tilfelle tok det fyr.: eek :

Men det var godt å ha bilen tilbake etter 3 uker uten.:)

 

Takk for hjelp å tips eg har fått uten att vi traff heilt: rolleyes

 

lasse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he så bra da, ble ikke så dyrt kan du si:) må jo ha de få TTène vi har i Norge på vegen..:)

 

Ole

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må være godt å endelig funnet feilen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.