Anbefalte innlegg

Hei jeg er ny her på forumet og jeg har et spørsmål ang. dumpventil. Jeg har en audi a4 1.8t og jeg har planer om å få dumpventil ganske snart, men så har jeg lyst på dumpvent. som slipper trykket gradvis/"hakkete" ut istedenfor en helt plain utblåsning. Så spørsmålet mitt er hva heter den typen dumpventil og hvor får jeg tak i det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei jeg er ny her på forumet og jeg har et spørsmål ang. dumpventil. Jeg har en audi a4 1.8t og jeg har planer om å få dumpventil ganske snart, men så har jeg lyst på dumpvent. som slipper trykket gradvis/"hakkete" ut istedenfor en helt plain utblåsning. Så spørsmålet mitt er hva heter den typen dumpventil og hvor får jeg tak i det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke kjøpe ett åpent filter? Hadde sånn lyd med bare filter og ingen dump jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke kjøpe ett åpent filter? Hadde sånn lyd med bare filter og ingen dump jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke kjøpe ett åpent filter? Hadde sånn lyd med bare filter og ingen dump jeg..

 

jupp, bare sett på ett åpent filter;) hvis du skal ha annen lyd så kommer det ann på styrken på fjæra i dumpen. Søk på forumet også, ligger mange tråder om dumpventil der:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pga konstruksjonen/oppbyggingen av motoren og innsprøytningssystemet vil du på en slik motor ikke få den hakkete lyden uansett hva slags ventil du kjøper. Såvidt meg bekjent er lyden av en ventil noe ulik fra motortype til motortype.

 

Skal du på død og liv ha den hakkelyden så fjern hele ventilen, plugg slangene, sett på kon/åpent filter. Det kan til gjengjeld medføre motorfusk o.l problemer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pga konstruksjonen/oppbyggingen av motoren og innsprøytningssystemet vil du på en slik motor ikke få den hakkete lyden uansett hva slags ventil du kjøper. Såvidt meg bekjent er lyden av en ventil noe ulik fra motortype til motortype.

 

Skal du på død og liv ha den hakkelyden så fjern hele ventilen, plugg slangene, sett på kon/åpent filter. Det kan til gjengjeld medføre motorfusk o.l problemer.

 

en kompis av meg med en 96 a4 1.8t hadde den hakkelyden han er ute etter, det med org ventil og kun åpent filter, men så fort han byttet til alu.resirk så ble det kun vanlig "dump" lyd. Samme hadde jeg også på min golf GTI 1.8t. Sett på ett åpent filter så får du nok lyden;)

 

Det er den org. bosch ventilen som lager denne lyden på disse motorene (hvertfall på 96mod og 99mod 1.8t) sikkert stemplet i ventilen som "flaffrer" litt når den åpner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den orginale vil flaffre om den er gåen, ja.

Kjøp en aluminiums-resirk som kan stilles/shimses!

 

Jeg har en som er shimset opp med 10 kronestykker :o

-Da har jeg prøvd meg frem slik at den ikke dumper hele tiden, og gir akkurat rette andelen av flaffer uten at det er skadelig.

 

(i tillegg vet jeg jo hva jeg kan gjøre om jeg plutselig kommer i en bomring og har for lite grynker..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier bare: åpent filter og forge 007!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.