#1 Skrevet November 7, 2006 Lurer på å kjøpe litt mindre dim til 90`n....er nå 185.65-15"...synes det ble litt mye "dumper" dekk:p Lurer på 195.50 eller 185. 55 dim........Hvordan blir dette i forhold til 185 65 dim? Har titta litt på div tevodekk sitt utvalg.... Kravene er ikke så store da bilen ikke blir brukt så alt for mye... Fant Nankang sv1 piggfritt 185 -55 og Maxxis ma-w1 195-50.... dette er rimelige dekk.... MEN..er det noe å satse på? Noen som kan hjelpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 7, 2006 Lurer på å kjøpe litt mindre dim til 90`n....er nå 185.65-15"...synes det ble litt mye "dumper" dekk:p Lurer på 195.50 eller 185. 55 dim........Hvordan blir dette i forhold til 185 65 dim? Har titta litt på div tevodekk sitt utvalg.... Kravene er ikke så store da bilen ikke blir brukt så alt for mye... Fant Nankang sv1 piggfritt 185 -55 og Maxxis ma-w1 195-50.... dette er rimelige dekk.... MEN..er det noe å satse på? Noen som kan hjelpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 7, 2006 195/55-15 burde jo være rimelig kurant da. 195/50 bli nesten for lite igjen... Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 7, 2006 195/55-15 burde jo være rimelig kurant da. 195/50 bli nesten for lite igjen... Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 8, 2006 Gå for Nankang du, det Maxxis dekket ser ut som det skulle stått på en traktor:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 8, 2006 Gå for Nankang du, det Maxxis dekket ser ut som det skulle stått på en traktor:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 8, 2006 Hadde også 185/65 15 før på min 90'mod 90 Quattro men i år kjører jeg på 195/55 15, kjempefin og god dim og kjøre på. Ser greit ut også, med 40mm senk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 8, 2006 Hadde også 185/65 15 før på min 90'mod 90 Quattro men i år kjører jeg på 195/55 15, kjempefin og god dim og kjøre på. Ser greit ut også, med 40mm senk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 8, 2006 Legg heller i litt ekstra og sats på Continental-dekk.. vinterdekk er jo ganske viktig, og det er ikke akkurat det jeg ville ha spart på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 8, 2006 Legg heller i litt ekstra og sats på Continental-dekk.. vinterdekk er jo ganske viktig, og det er ikke akkurat det jeg ville ha spart på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 8, 2006 Enig Continental-dekk er konge vinterdekk. Kjøpte nettopp 17" RS4 felgpakke til fruens og min S2 med Nankang piggfrie, ble overasket hvor godt de sto på også... + ved nedbremsing. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 8, 2006 Enig Continental-dekk er konge vinterdekk. Kjøpte nettopp 17" RS4 felgpakke til fruens og min S2 med Nankang piggfrie, ble overasket hvor godt de sto på også... + ved nedbremsing. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 8, 2006 Takk for fine svar:) Tror jeg går for 195,55-15dim......satser på at det ser pent ut:) Vel..har jo Hakkapelita dekk på den nå.....sitter jo som klistra. Men den brukes ikke så alt for ofte (tur bil), og mest av meg.....og jeg er litt opptatt av utsene...så jeg har mest lyst på mindre dim.... Blir det mye glatt is, så kjører vi passat med hakkapelita dekk istedet:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 8, 2006 Takk for fine svar:) Tror jeg går for 195,55-15dim......satser på at det ser pent ut:) Vel..har jo Hakkapelita dekk på den nå.....sitter jo som klistra. Men den brukes ikke så alt for ofte (tur bil), og mest av meg.....og jeg er litt opptatt av utsene...så jeg har mest lyst på mindre dim.... Blir det mye glatt is, så kjører vi passat med hakkapelita dekk istedet:) Alle de "kjente" merkene leverer 195/55-15 dim som vinterdekk, så det mao kun økonomisk spørsmål for deg. Jeg vil tro forskjellen ikke er så stor egentlig (det skilte 500kr på et sett michelin kontra noe helt ukjente greier) når jeg fikk pris hos en leverandør her i byen. Da legger jeg 125kr til vinterbudsjettet 4 år fremover, så VET jeg at jeg har gode dekk...men hver sitt valg Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 9, 2006 Bytter litt felger jeg da... monterte 14" orginal alufelgene i går , med continental dekk på (piggfritt).....ble overaska over hvor godt det satt:) is med nysnø var intet problem..... Blir vel tur til tevo i morgen, for å se på utvalget der.......går for 195-55-15":) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 10, 2006 husk at det nok er en god del forskjell på Nankang Sw1 og Sw2... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 11, 2006 husk at det nok er en god del forskjell på Nankang Sw1 og Sw2... regner med at det er sw2 som er best da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...