Anbefalte innlegg

Noen som har vært bort i at tiptronic kassa ikke går som den skal?

 

Va å lekte litt i snøen i dag, og satte meg fast tilslutt:)

Ble dratt løs, å når jeg skulle kjøre derifra så gikk ikke bilen som den skulle, nå går den som en gammel MB 250 diesel, såvidt den akslererer.

 

Manuellgiringen funker heller ikke nå, den viser heller ikke hvilket gir den står i, er den da i nød modus?

 

Noen som har vært bort i dette før?

 

Hjelp mottas med takk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har vært bort i at tiptronic kassa ikke går som den skal?

 

Va å lekte litt i snøen i dag, og satte meg fast tilslutt:)

Ble dratt løs, å når jeg skulle kjøre derifra så gikk ikke bilen som den skulle, nå går den som en gammel MB 250 diesel, såvidt den akslererer.

 

Manuellgiringen funker heller ikke nå, den viser heller ikke hvilket gir den står i, er den da i nød modus?

 

Noen som har vært bort i dette før?

 

Hjelp mottas med takk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

basert på endel lesing fra tidligere høres det ut som nødmodus ja..

ellers har det vel stort sett vært nevnt problemer om treg giring etc som skyldes gammel atf olje\filter\sil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

basert på endel lesing fra tidligere høres det ut som nødmodus ja..

ellers har det vel stort sett vært nevnt problemer om treg giring etc som skyldes gammel atf olje\filter\sil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har nok gått i nødmodus ja.

Når min var slik var det def. printkort (det som ligger under girspaken og overfører signalene til gearkassa) Den kunne virke fint noen ganger men gå i nødmodus igjen. Husker ikke helt hva det koster men er litt dyrt. Som sagt husker jeg ikke helt men ett sted mellom 5-10 000,- mener jeg det var.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har nok gått i nødmodus ja.

Når min var slik var det def. printkort (det som ligger under girspaken og overfører signalene til gearkassa) Den kunne virke fint noen ganger men gå i nødmodus igjen. Husker ikke helt hva det koster men er litt dyrt. Som sagt husker jeg ikke helt men ett sted mellom 5-10 000,- mener jeg det var.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uten å gni det så voldsomt inn, så er jeg glad for at jeg valgte A6 med manuell kasse ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uten å gni det så voldsomt inn, så er jeg glad for at jeg valgte A6 med manuell kasse ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være en noe tull med en magnetventil, hadde problemer med at girkassen min gikk i nødmodus... Vist det lyser rødt i det feltet som viser hvilke gir den står i så vil jeg tro at den har gått i nødmodus...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være en noe tull med en magnetventil, hadde problemer med at girkassen min gikk i nødmodus... Vist det lyser rødt i det feltet som viser hvilke gir den står i så vil jeg tro at den har gått i nødmodus...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, jeg er litt klokere nå...

 

Har vært å tatt diagnose på denne, den fikk seg likk "kjør" når jeg kjørte meg fast, og gikk derfor i nødmodus...

 

Nå er alt i orden...

 

Ikke for å gni det inn Morten, men jeg er glad for at det ble automat...: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, jeg er litt klokere nå...

 

Har vært å tatt diagnose på denne, den fikk seg likk "kjør" når jeg kjørte meg fast, og gikk derfor i nødmodus...

 

Nå er alt i orden...

 

Ikke for å gni det inn Morten, men jeg er glad for at det ble automat...: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.