Anbefalte innlegg

Jeg har knaklelyd fra vakumpumpa. Denne må byttes for st dette skal bli i orden.

 

Det jeg lurer på er om det er noe vits å lete etter en brukt?

 

Er det kun orginalpumpe som må kjøpes på Audiforhandler, eller finnes det andre leverandører som er billigere?

 

Finnes det en annen løsning på dette problemet? Noe annet jeg kan bruke til å gjøre samme nytte?

 

Det finnes elektriske vakumpumper som ofte blir brukt innen dragrace, kan jeg benytte dette i min Audi?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru ut pumpa, slip ned annleggsflaten mot topplokket ca 1mm slik at pumpa havner nærmere toppen. Klundrete løsning men funker om du gidder.

 

Elektrisk pumpe vil jeg tro kan funke, men da må du lage et blendedeksel til toppen der pumpa egentlig skulle sitti, eller ta ut forbindelsesstanga mellom pumpa og kamakselen og la den originale pumpa bare sitte der som lokk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru ut pumpa, slip ned annleggsflaten mot topplokket ca 1mm slik at pumpa havner nærmere toppen. Klundrete løsning men funker om du gidder.

 

Elektrisk pumpe vil jeg tro kan funke, men da må du lage et blendedeksel til toppen der pumpa egentlig skulle sitti, eller ta ut forbindelsesstanga mellom pumpa og kamakselen og la den originale pumpa bare sitte der som lokk.

 

 

eller dra ut setempelet og legg imellom en skive.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller dra ut setempelet og legg imellom en skive.

 

Den løsningen hørtes enklest ut, men hvordan vil du få skiven til å ligge riktig uten å flytte seg under montering?

 

En mulighet jeg tenkte er at jeg kan finne en skive som ikke har så stort hull i mitten og punktsveise skiven fast i enden av støtstangen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den løsningen hørtes enklest ut, men hvordan vil du få skiven til å ligge riktig uten å flytte seg under montering?

 

En mulighet jeg tenkte er at jeg kan finne en skive som ikke har så stort hull i mitten og punktsveise skiven fast i enden av støtstangen....

 

neinei... ikke noe skive mot motoren, men inne i pumpa, gjorde dette på en 100 for ei uke siden, funker kanonbra. du ska demontere hele pumpa, den store bolten som holder fjæra er den du skal shimse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: klø : Ok, nå skjønner jeg hva du mener... det skal jeg nok få til...

 

Hvor mye skimsing skal til? et par mm eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: klø : Ok, nå skjønner jeg hva du mener... det skal jeg nok få til...

 

Hvor mye skimsing skal til? et par mm eller?

 

 

nei på de bilene jeg har ordnet dette holdt det med 1 skive... +- 1mm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eventuelt bare ta ut den stangen som driver pumpa. Den pumpa er totalt unødvendig dersom du ikke har for vane å gi full gass og bremse samtidig, noe som er relativt uvanlig.. ;) Å kjøpe en ny sånn til tusenvis av kroner er uansett penger rett ut av vinduet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ble innlagt på sykehuset, og er her fortsatt... Skal se på det igjen når jeg kommer hjem igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.