Temp. varsellampe som blinker!

Anbefalte innlegg

Hei

Har en Audi 80 2.0E B3 1990 mod og lampen midt i instrumentpanelet som indikerer enten for varm eller forlite kjøleveske slutter ikke å blinke. Den vanlige tempmåleren på venste side viser normal temp. Har sjekke frostveske og denne var fin med tanke på temperatur og det er fult som det skal. Noen som vet hva dette kan være?

På forhånd takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har vært borti dette før?...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje lurt å vente litt slik at flere rekker å lese posten før du purrer på.

En årsak kan være defekt giver, har sett det en gang eller to før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som eventuelt veit hvem giver og hvor denne sitter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er riktig det som Lars sier der, Kan være giveren som er gåen. Den koster null å ingenting. Vil tru at den står på baksiden av blokka, Den er meget lett å skifte. Det kan også være mere plagsome ting som feks, ledningsbrudd å slikt. Men lite sannsynelig. Vil tro det er givern. kan se om jeg finder no bilder på jobb i mårn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du tverstilt eller langstilt motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være nivåvarsleren i ekspansjonstanken. Det var det hos meg for en stund siden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du tverstilt eller langstilt motor?

Alle audier har langstilt motor.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min b4 hjalp det og koble av strømmen bare da jeg hadde samme problemet:)

på batteriet vel og merke:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. A3 og TT har tverrstillt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet på min. Leste i gamle verksteddiagnoser jeg fant i bilen når jeg kjøpte den og den hadde hatt samme problemet i flere år. Den blinket konstant de 2 første månedene jeg hadde bilen, men plutselig en dag var det borte. Da hadde jeg jo endelig blitt vandt til det. Nå i det siste har det begynt å blinke når jeg svinger til venstre. Merkelig. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

A3 og TT er vel også de eneste audiene som ikke har quattro, og er jo kvasi-audier i så måte.. de var vel ikke temaet her heller..:)

Hadde samme problemet på min. Leste i gamle verksteddiagnoser jeg fant i bilen når jeg kjøpte den og den hadde hatt samme problemet i flere år. Den blinket konstant de 2 første månedene jeg hadde bilen, men plutselig en dag var det borte. Da hadde jeg jo endelig blitt vandt til det. Nå i det siste har det begynt å blinke når jeg svinger til venstre. Merkelig. : klø :

Samme hos meg. Dette skyldes multi-tempgiveren som sitter fremst på blokka. Ligger noen tråder om denne på forumet, som oftest er problemet at den er full av kjølevæske. Ligger en tråd om dette her:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=58190

Er usikker på om Audi 80 har denne tempgiveren, da den har firesylindret motor. Men på femsylindrede er det mest sannsynlig denne som er problemet.

Det KAN også være at du har lite kjølevæske i tanken din, men da skal det være helt tomt også. Kan også være kortslutning på kablene fra kjølevæske-tanken. Dog er det nesten 99% sikkert at dette skyldes tempgiveren din.

Har hatt dette problemet på tre biler med 2.3E-motor, og i alle tre tilfeller har det vært sensoren som har vært gåen. Ny koster ca en tusing..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. kan godt være. Men fikk ikke med meg mod. Alle nye har tverstilt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan vel ikke stemme at alle nye audier har tverrstilt motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

A3 og TT er vel også de eneste audiene som ikke har quattro, og er jo kvasi-audier i så måte.. de var vel ikke temaet her heller..:)

Samme hos meg. Dette skyldes multi-tempgiveren som sitter fremst på blokka. Ligger noen tråder om denne på forumet, som oftest er problemet at den er full av kjølevæske. Ligger en tråd om dette her:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=58190

Er usikker på om Audi 80 har denne tempgiveren, da den har firesylindret motor. Men på femsylindrede er det mest sannsynlig denne som er problemet.

Det KAN også være at du har lite kjølevæske i tanken din, men da skal det være helt tomt også. Kan også være kortslutning på kablene fra kjølevæske-tanken. Dog er det nesten 99% sikkert at dette skyldes tempgiveren din.

Har hatt dette problemet på tre biler med 2.3E-motor, og i alle tre tilfeller har det vært sensoren som har vært gåen. Ny koster ca en tusing..

Sensoren i tanken som koster en tusing eller den helt framme? Mener du at det kan bare være å ta den ut og "tømme den for vann", så skal den være i orden?: klø :

Edit: Glem det, fant svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sensoren i tanken som koster en tusing eller den helt framme? Mener du at det kan bare være å ta den ut og "tømme den for vann", så skal den være i orden?: klø :

Edit: Glem det, fant svar.

Lampen du snakker om lyser hvis følgende skjer:

Ekspansjonstanken for kjølevæske er tom

Vanntemperaturen blir for høy

Sensoren i tanken sitter i selve tanken, denne lyser ikke før tanken er tom for kjølevæske. Må bytte hele tanken, da sensoren er støpt fast i tanken.

Sensoren for temperatur sitter på blokka og koster omtrent en tusing. Det er denne som er kjent for å gå istykker, og som sannsynligvis er problemet hos deg også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant en slik en quattroco.com. Den har delenummer 034 919 369C. Passer den på min? Blir den ikke levert med både 3 og 4 pinner. Skal sjekke i dag om hvor mange pinner min har og se om jeg finner delenummer. Sitat fra quattroco.com: "Denne giveren forårsaker mange problemer,..." Hvilke problemer er det snakk om? Fjusking, ryker litt for mye, kutting av motor når jeg holder jevn gass?

Vedkommende som hadde bilen før meg har vært så snill og kostet på tennkabler fra biltema, noe jeg sterkt vurderer å skifte. Hva koster disse hos Mekonomen feks?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.