Turbotrykksmåler i luftdyse

Anbefalte innlegg

Dere som har montert måler i luftdysen med egne plater, hvordan fikk dere montert den så dypt? Tar ikke baksiden på måleren borti spjeldet som lukker bak der? Sitter med tanker om å gjøre dette, og vurderer å støpe en holder selv i glassfiber og så lakkere den. Har lagd en mal, mangler bare litt finpuss.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere som har montert måler i luftdysen med egne plater, hvordan fikk dere montert den så dypt? Tar ikke baksiden på måleren borti spjeldet som lukker bak der? Sitter med tanker om å gjøre dette, og vurderer å støpe en holder selv i glassfiber og så lakkere den. Har lagd en mal, mangler bare litt finpuss.

 

 

Fikk AKKURAT plass til det med spjeldet lukket.. Litt modd på pæreholderen, men ellers gikk det aom sagt akkurat.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er måleren din ganske kort, da? Jeg har en VDO-måler, og ikke sjans i havet å få den på plass så langt inn. Men da har du ikke mulighet til å få åpnet spjeldet med måleren montert, hvis jeg forstår deg riktig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er måleren din ganske kort, da? Jeg har en VDO-måler, og ikke sjans i havet å få den på plass så langt inn. Men da har du ikke mulighet til å få åpnet spjeldet med måleren montert, hvis jeg forstår deg riktig?

 

Tror jeg har fra autogauge.. Har ikke mulighet til å åpne spjeldet nei, men det er jo uansett unødvendig.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner. Jeg vil ha muligheten for å åpne spjeldet som før, så da ser det ut som det blir et lite støpeprosjekt på gang. :) Har sett at det går å få kjøpt sånne holdere, men de koster jo skjorta og mer til, og så er det jo litt moro å lage ting selv. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner. Jeg vil ha muligheten for å åpne spjeldet som før, så da ser det ut som det blir et lite støpeprosjekt på gang. :) Har sett at det går å få kjøpt sånne holdere, men de koster jo skjorta og mer til, og så er det jo litt moro å lage ting selv. ;)

 

 

Morro å ha laget det selv ja.. På min er det 2 spjeld på 3 luftdyser.. Ene spjeldet går over begge 2 jeg har målere i, så det siste spjeldet går an å åpne og fungerer normalt.. :) Er vel ikke noe vits i å ha mulighet til å åpne spjedet når det ikke kommer luft ut pga måleren? Eller skal du ha måleren inne i den orginale "dysen" sånn at det blir riller der også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nok samme opplegget i min, de to venstre dysene styres av et spjeld, det høyre av et annet. Jeg kommer til å plassere måleren i den midterste dysen, og da har man fremdeles den dysen til venstre som det kommer luft ut av. Derfor jeg ønsker å ha spjeldet i funksjon. Rundt selve måleren blir det tett. Men siden du har to målere, skjønner jeg at det ikke er så farlig med spjeldet, ja. Trodde du bare hadde en.:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nok samme opplegget i min, de to venstre dysene styres av et spjeld, det høyre av et annet. Jeg kommer til å plassere måleren i den midterste dysen, og da har man fremdeles den dysen til venstre som det kommer luft ut av. Derfor jeg ønsker å ha spjeldet i funksjon. Rundt selve måleren blir det tett. Men siden du har to målere, skjønner jeg at det ikke er så farlig med spjeldet, ja. Trodde du bare hadde en.:o

 

 

ok.. Ja da kan jeg skjønne det... Har oljetrykk og turbotrykk.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er hvordan jeg tenker meg å lage den. Litt usikker på formen ennå, mulig jeg skal lage kantene mer "innoverbuet", for å få den til å se litt mindre ut.

tremal 1.jpg

tremal 2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan bli bra den der men den står litt langt ut muligens.... er ikke lett sånt :) men skjønner godt problemet med å få den lenger inn .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil anbefale at du vinkler den mot førerposisjon. Mine er litt vinklet, men skulle gjerne vært mere. "problemet" er ofte at selve instrumenteskiva ligger litt "inni" selve instrumentet.. Om du ser målerene litt fra siden så skjønner du kanskje va jeg prøver å beskrive..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AudiTT014.jpg

 

 

Jeg har angst for montering på A-stolper - så jeg gjorde det slikt. Bruk fantasien :)

 

Det er montert på samme måte i min, bare me voltmeter i tillegg i den andre dysa..

ikke meninga å stjele tråden eller noe, men ser på flere bilder her at målern står på 0.. Når biln står å bakker står nåla mi på -8 eller no sånt.. ligger værtfall helt nede, men når jeg trør på går den opp til 0,8bar.. skal det være sånn elller er det montert feil?

Det er autogauge måler..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er montert på samme måte i min, bare me voltmeter i tillegg i den andre dysa..

ikke meninga å stjele tråden eller noe, men ser på flere bilder her at målern står på 0.. Når biln står å bakker står nåla mi på -8 eller no sånt.. ligger værtfall helt nede, men når jeg trør på går den opp til 0,8bar.. skal det være sånn elller er det montert feil?

Det er autogauge måler..

 

Det er normalt. På bildet går ikke bilen. Da skal måleren stå på 0 men når bilen går på tomgang så er det vakum og derfor står måleren på minus.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er normalt. På bildet går ikke bilen. Da skal måleren stå på 0 men når bilen går på tomgang så er det vakum og derfor står måleren på minus.

 

 

Okei, da lærte jeg noe nytt i dag å:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åssen ble det men den luftdysa til instrumentet.. noen som fant ett ordentlig til en normal pris??? har også lagt ett selv i en liten karbon plate men sjesker fælt på en luftdyse med hull til instrument.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.