#1 Skrevet November 8, 2006 Hei, Er noe jeg har spekulert lenge på nå, er noe som ikke er helt som det skal være med bilen 1. Starter bilen, turtallet flyr opp å blir liggende på mellom 1500-2000rpm. 2. Bilen blir varm og god så ligger den på rundt 1000rpm, noen ganger kan den være normal også. 3. Stopper bilen, starter den igjen i samme øyeblikk, opp til mellom 1500-2000rpm igjen, før den kan plutselig synke til normal etter en liten stund. Turtallet er helt på villspor. Den begynte slik en stund etter jeg kjøpte den i vår når det var kaldt i været osv. Sommern kom og varmerer tempraturer så var bilen heelt fin og ingen slike problemer. Nå er vintern her igjen å da skjer det igjen.. noen som vet hva dette kan være? Jeg lagde en tråd i vår ang. ulyd fra en eller anna plassen rundt multireima, Denne: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=48372 er en kvass hylelyd, denne har vært akuratt likens, altså. Når sommeren kom så holde den kjeft, ingen lyder og va helt fin. NÅ så begynte den å hyle igjen, er bare frem til bilen blir varm. Lyd fil ligger i den tråden. Håper noen som har noen gode tips på om hva disse problemene kan være, ufattelig irriterende. Trykker inn clutchen, et turtall på nærmere 2000rpm, ikke morsomt. Samme med den ulyden også, surre i rundt å hyle slik.. mvh. Kim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 8, 2006 Tomgang turtall er helt og alene styrt av chippen. Men den har jo da innput fra temp. sensor på kjølevann bla. som da skal gi "kaldstart map" Så det er kanskje en sensor som kødder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 9, 2006 Bilen er chippet med SKN chippen til NBS. Hmm, har tatt en diagnosetest sju, men får ikke opp noen feilmeldinger på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 9, 2006 sjekk om du har noe feil med den "vakuum boksen" som sitter til høyre for gasspjeldet sett forfra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 9, 2006 okej:) Skal se etter i morgen.. Men et spørsmål, under passasjersetet foran har jeg en boks som det går fuuult av ledninger inn til, sølvgrå metallboks, er vel chippen/hjernen på bilen det? Hva skjer om jeg tar av den og starter bilen? Har vel ikke noe med det jeg lurer på i topic men bare nysjerri. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 9, 2006 okej:) Skal se etter i morgen.. Men et spørsmål, under passasjersetet foran har jeg en boks som det går fuuult av ledninger inn til, sølvgrå metallboks, er vel chippen/hjernen på bilen det? Hva skjer om jeg tar av den og starter bilen? Har vel ikke noe med det jeg lurer på i topic men bare nysjerri. Det er nok ABS boksen din du har der. Hjernen sitter til venstre "sett motoren ovenfra" under det plast dekslet ved vindusviskerne. Der vifta tar inn luft til varme apparatet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...