Ble rygga på i dag! Sølvgråbiler vansklig å lakke?

Anbefalte innlegg

Fikk en god ripe på venstre fremskjerm og førerdøra da en bil som sto ved siden av meg ratta max over og svinga rett inni meg.. skrapa faktisk dekket langs hele sida mi fremme og laga en bulk samt noen stygge riper...

 

Skadene ble for det meste på listen og under listen som er på døren (a4 b5) samt en liten bulk i overgangen mellom dør og fremskjerm..

 

tror dere hele framskjermen må lakkes, eller bare partiet under listen? den listen stikker jo ikke helt frem da... eller må nok hele døren lakkes, siden det var skade både over og under listen!

 

Ellers, er det vanskligere å lakke sølvgrått enn andre farger? en som mente at det letter ble fargeforskjell etc. med sølvgrått...

 

:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir fort litt forskjell ja.. Men kan være veldig heldig å treffe ganske bra også.. Kan vel ta noe fargeprøver å sånn og blande etter det, men er litt usikker...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det er 5 forskellige gråfarger med samme kode. Så ja, det kan være vanskelig og treffe riktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du får en skikkelig proff lakkerer til å legge litt innsats i det, så blir det helt perkfekt. Det de gjorde på bilen min, var at de lakkerte litt større område enn de egentlig behøvde, og så "fadet" den nye lakken over i den gamle over et ganske stort område. Det ble perfekt, i ordets rette betydning.

 

Edit: Og selvfølgelig lakke med riktig farge da, men det får de jo automatisk hvis de scanner fargen du har, istedenfor å bare bruke lakkoden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du vart pårygga, så kan ikkje dette vere noko problem.... motparten har all skyld.

 

Sett bilen på verksted og få det fixa. Blir det ikkje 100% usynlig etter første runde, så klag til det er 100%!

 

Et alternativ er sjølvsagt å få bilen taksert, og be om å få utbetalt pengane i stedet...

Eg gjordet det med gamle Mazda-en min. 7500,- i lomma, og kjøpte dør fra høgger til 500,-. Grei deal.

Er du heldig, så kan du finne både dør og skjerm i rett farge hos høggeri. Sjekk f.eks. http://www.bruktbildeler.com.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.