#1 Skrevet November 9, 2006 Jeg driver å leker litt med tanken på 20" på audien neste sommer og lurer derfor på hvor man kan få tak på 20" dekk som ikke koster 2500,- og oppover? Eksisterer dette? Et annet spørsmål er hvilken dim jeg bør gå for, har idag 235/35-19 235/30-20 vil bli minimalt større i rulleomkrets vil 225/30-20 være et bedre alternativ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 9, 2006 Jeg driver å leker litt med tanken på 20" på audien neste sommer og lurer derfor på hvor man kan få tak på 20" dekk som ikke koster 2500,- og oppover? Eksisterer dette? Et annet spørsmål er hvilken dim jeg bør gå for, har idag 235/35-19 235/30-20 vil bli minimalt større i rulleomkrets vil 225/30-20 være et bedre alternativ? Nankang 225/30 20 er vel noe av det billigere man kan skaffe i 20 tom tror jeg. Mulig de leverer 235/30 også, men prisen blir kanskje litt høyere da fordi disse ikke er så "vanlige" ennå. Begge bredder kan nok fint brukes på bilen din, men jeg ville ikke hatt bredere felg enn 8,5 tom med Nankang 225, så de er ganske smale. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 9, 2006 Nankang 225/30 20 er vel noe av det billigere man kan skaffe i 20 tom tror jeg. Mulig de leverer 235/30 også, men prisen blir kanskje litt høyere da fordi disse ikke er så "vanlige" ennå. Begge bredder kan nok fint brukes på bilen din, men jeg ville ikke hatt bredere felg enn 8,5 tom med Nankang 225, så de er ganske smale. Vet du hva disse ligger på i pris? Blir load index riktig med det dekket i forhold til bilen min? (2000 A6 Avant) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 9, 2006 Jeg driver å leker litt med tanken på 20" på audien neste sommer og lurer derfor på hvor man kan få tak på 20" dekk som ikke koster 2500,- og oppover? Eksisterer dette? Et annet spørsmål er hvilken dim jeg bør gå for, har idag 235/35-19 235/30-20 vil bli minimalt større i rulleomkrets vil 225/30-20 være et bedre alternativ? Sjekk http://www.dekkonline.com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 9, 2006 Tror det nok kan lønne seg å gå opp i pris på dekkene. Mine BFG 225/30-20 ser knapt slitt ut etter litt over en sessongs bruk. Vet mange sliter ut nankangene ganske fort. Det har sikkert også en god del å si hvilket kjøremønster man har også da. som jeg pleier å si: Buy cheap, buy twice 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 9, 2006 Slite ut Nankangene? Hadde mine i 2 sesonger uten at man kunne se det på de.. Jeg kjører ikke som bestemor, men heller ikke banekjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 9, 2006 Jeg har kjørt på nakang i hele sommer og de dekkene ser nesten ikke brukt ut så jeg forstår ikke helt dette med at folk sliter de ut. jeg cruiser for det meste da og kjører lite aktivt på svingete vei.hehehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 9, 2006 Sjekk http://www.dekkonline.com Det er nettopp der jeg har sjekket og der ligger alle dekkene på 2300+++ 9-10000 for 4 dekk blir i overkant av hva jeg vil betale. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 9, 2006 Det er nettopp der jeg har sjekket og der ligger alle dekkene på 2300+++ 9-10000 for 4 dekk blir i overkant av hva jeg vil betale. Koster å være kar vet du,får kjøre 17-19" istedet da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 9, 2006 Koster å være kar vet du,får kjøre 17-19" istedet da 19" har jeg jo idag...hehehe schmidt hjula mine må vike for at asexen skal få nye sko så jeg vet det koster...hehehe. er bare det at man får 4stk nakang ns-II for 2500 fra usa pluss frakt og mva. Ser ut til at jeg må importere all shiten selv her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 9, 2006 Vet du hva disse ligger på i pris? Blir load index riktig med det dekket i forhold til bilen min? (2000 A6 Avant) Hvis jeg ikke husker feil, så pusha Sharif disse dekka for rundt 8000 kr for 4 stk. i sommer. Load-index'en er nok egentlig for lav til bilen din ja, men det er den på BF Goodrich også. Pirelli eller Dunlop 235/30 20 er hva du skulle brukt, men da kommer du i hvertfall ikke under 10-11.000 kr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 9, 2006 Pirelli eller Dunlop 235/30 30 er hva du skulle brukt :tilber: Liten skriveleif der Runar? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 9, 2006 Nå må du ikke være så utålmodig da kjekken.. Er jo på saken for deg. 235/30-20 er innenfor 5% på orginaldimmen din, men der er bare såvidt. Skal du ha lav bil blir 225/30-20 bedre. Disse har 88 i Li, og jeg mistenker at bilen din krever 91. Er ikke helt sikker på Li på 235/30'ene, men er redd denne også er under 90. Har forøvrig sendt forespørsel på de ultrafelgene idag pluss Larzonn felgen vi kikka på... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 9, 2006 :tilber: Liten skriveleif der Runar? Neida, anbefaler alle å gå opp 10 tommer på felgstørrelse for å være først ute. 30 tommere går fint på Golf 5, bare dekkene er lave nok/fraværende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 10, 2006 Nå må du ikke være så utålmodig da kjekken.. Er jo på saken for deg. 235/30-20 er innenfor 5% på orginaldimmen din, men der er bare såvidt. Skal du ha lav bil blir 225/30-20 bedre. Disse har 88 i Li, og jeg mistenker at bilen din krever 91. Er ikke helt sikker på Li på 235/30'ene, men er redd denne også er under 90. Har forøvrig sendt forespørsel på de ultrafelgene idag pluss Larzonn felgen vi kikka på... Good stuff Jokke. Blir nok mest aktuelt med 225 så jeg ikke må heise bilen. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 10, 2006 Hvem dekk anbefalles da?? BF?? Pirelli?? Nankang? Må ikke akuratt tenke på prisen her da... Men dere som har kjørt på disse hva sitter dere igjen med for inntrykk?? med tanke på sporing-slitasje-lyd.. o.s.v TThomaz 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 10, 2006 Hvem dekk anbefalles da?? BF?? Pirelli?? Nankang? Må ikke akuratt tenke på prisen her da... Men dere som har kjørt på disse hva sitter dere igjen med for inntrykk?? med tanke på sporing-slitasje-lyd.. o.s.v TThomaz Har selv kjørt med BF Goodrich 225/30 20 etpar sesonger og synes de var meget behagelige å kjøre på. Støyer lite, sporer lite, slites ikke spesielt fort. Har også hørt at Pirelli 225/30 20 skal være ganske støysvake, men ikke testet dette selv. Ellers synes jeg Conti, Michelin og Dunlop lager fine og behagelige dekk, men har ikke testet de i 225/30 (finnes vel heller ikke). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 10, 2006 Jeg driver å leker litt med tanken på 20" på audien neste sommer og lurer derfor på hvor man kan få tak på 20" dekk som ikke koster 2500,- og oppover? Eksisterer dette? Et annet spørsmål er hvilken dim jeg bør gå for, har idag 235/35-19 235/30-20 vil bli minimalt større i rulleomkrets vil 225/30-20 være et bedre alternativ? Jeg kommer til å levere Vredestein i 225/30-20 og 235/30-20 over nyttår til levelig pris. Prisen er ikke satt enda da dimensjonen ikke er produsert enda, men håper å kunne klare å presse prisen ned i 8-9000 et sted for 4 stk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 11, 2006 Jeg kan levere 225/30-20 Cooper Zeon for 7900,- 4 stk ferdig montert til klubbmedlemmer, Nankang til 7400,- 4 stk ferdig montert. og 235/30-20 Hankook K107 Evo for 8800,- 4stk ferdig.. Jeg har kjørt Hankook i sommer og må så jeg er veldig fornøyd både med egenskapene og støynivået. Bytta til 18" Goodyear F1 på slutten og Fytti xxxxxx å det støyer i forhold.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 11, 2006 Hvem dekk anbefalles da?? BF?? Pirelli?? Nankang? Må ikke akuratt tenke på prisen her da... Men dere som har kjørt på disse hva sitter dere igjen med for inntrykk?? med tanke på sporing-slitasje-lyd.. o.s.v TThomaz Av de 20" dekkene jeg har kjørt på vil jeg anbefale Pirelli PZero Nero. Støysvakt og lite sporing. Virket som slitestyrken også var bra. Har kjøpt disse i 235/30x20 til neste sesong. Kanskje ikke de billigste, men får det igjen på komforten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 11, 2006 Er også veldig fornøyd med mine 245/30-20 Pirelli Pzero Nero. Kostet hos Asker Vulk ca 4000kr stk (klarte å kjøre i stykker ett og må derfor ha 4 nye...). Støyvake, sporer lite til og med med feil hjulinnstilling, vannplaner sjelden, slitesterke, fint mønster osv. Er kjempe fornøyd med de dekkene! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 11, 2006 Er ikke helt sikker på Li på 235/30'ene, men er redd denne også er under 90. Loadindex på alle 235/35x20 er 88. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 11, 2006 Jeg kan selge dere Pirelli Zero Nero i 235/30-20 for 3495,- ferdig montert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 11, 2006 Gå for BFG, bedre dekk får du ikke. Har prøvd mange av toppmodellene til de såkalte "merkedekka"(Michelin, Dunlop, Pirelli) og ingen av de har jeg vært så fornøyd med som bfg... Kanskje litt ironisk at bfg er bedre en michelin, siden det er michelin som lager bfg for det europeriske markedet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 12, 2006 Gå for BFG, bedre dekk får du ikke. Har prøvd mange av toppmodellene til de såkalte "merkedekka"(Michelin, Dunlop, Pirelli) og ingen av de har jeg vært så fornøyd med som bfg... Kanskje litt ironisk at bfg er bedre en michelin, siden det er michelin som lager bfg for det europeriske markedet... Tror jeg ville teste litt mer enn en dekkdim på en bil, før jeg konkluderte med at BF er bedre enn Michelin... Et dekk er vel heller sjelden også dårligere eller bedre på alle områder enn et annet. Et støysvakt dekk kan f.eks være bra på vått føre og omvendt, så da må man legge inn hva man prioriterer av egenskaper mht hva man velger. Men BF G-force dekket er meget støysvakt og slites sakte, det er min erfaring fra Passat 3BG. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...