#1 Skrevet November 9, 2006 Etter at mer av døgnet har blitt stadig mørkere, merker jeg at det ikke er mye lys igjen i hverken instrumentpanelet eller midtkonsoll i min kjære S4. Kjent problem? Har hørt om det før ja. Etter at bytte av pærer i instrumentpanelet nå er unnagjort, står det igjen å få lyset tilbake i midtkonsollen. De knappen jeg nå mangler lys i er: regulerbar setevarmer (venstre side) elektrisk speiljustering tåkebaklys (her virker lyset som kommer på når knappen er aktivert høydejusteringa til hovedlyset knappene på venstre side i klimadisplayet (AUTO, rute, AC, og +/- til gradene) sigarettenner (både knapp og ring rundt) Har heller ikke lys i "displayet" som er forran knappen til å låse bakdiffen. Veit ikke om det skal være lys her. Er lys i selve knappen. Så til spørsmålene. Hvilke av disse knappen har utbyttbar pære, eller må man bytte ut hele knappen? Hvordan får man ut knappene? Takker for alle svar! " border="0" alt=""> 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 9, 2006 Vet ikke hvordan det er med bryterne til varme i seter ol. men pærene i speiljusteringsknappen må loddes inn & ut.. Klimapærene skiftes lett ved å "nappe" ut deksel rundt denne, tok tak under dekelet mot askebegeret, for så å dra det rett ut.. Under dette ser du lett hva som må til for å skifte pærene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 9, 2006 Jeg kan vaffal fortelle deg at setevarmeknapper, lysjusteringsknappen og "skjemaet" til diffbryteren alle har pærer som må loddes inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 9, 2006 Da forstår jeg det slik at på de fleste må det loddes inn ny pære, bortsett fra de bak klimadisplayet? Høres jo kurrant ut det. Noen som har gjort dette før som vet hva slags type pære jeg må ha, eventuellt hvor jeg kan skaffe slike pærer uten å måtte betale en formue? Ser i ETKA at det er oppgitt 2 pærer i forbindelse med disse knappene. Delenummer 8A0 919 062 er en 0,8W glødelampe. Merknad for denne er "bare for PNEUTRON". Den andre glødelampa som er oppgitt (2,1W) skal være til lyset i nødblinkknappen. Kan den første pæra da være den som skal loddes inn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 10, 2006 Pærer til tempmåler og automatgirstilling har jeg kjøpt på ELFA AS i Oslo. pris pr lampe en tier eller så. Størrelsen på lamper finner du mer ut av på nettsidene til nordic-audi eller noe slikt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 12, 2006 Dette er grynlamper, 12V 0.6W. Se på http://www.elfa.se/no eller http://www.farnellinone.no for bestilling. De ryker en etter en når bilen runder 10 år.. Har byttet følgende: V og H rumpevarmer, tempdisplay i både Nazze og cabben, og må til med å bytte i klokka på cabben, en vindusheis og speiljusteringen samt bakdiff'displayet' på Nazze. Urs4.org hadde masse om å bytte pærer, men den er tydeligvis nede for tiden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 12, 2006 På Nordicaudi står en DIY om å bytte til LEDs i bryterne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...