Anbefalte innlegg

Min 2002-mod. Passat TDI har oppført seg alt annet enn eksemplarisk den siste uken. Det som skjer er at når jeg drar på med passe jevnt gasspådrag virker det som bilen slakker av - gasser på - slakker av - gasser på osv. med noen sekunders mellomrom. Og hver gang motoren gasser på kommer det til dels mye svart eksos ut bak. Presser jeg på enda mer, eks. i en slaaak stigning i la oss si 4.gir, spyr den ut svart røyk konstant. Gir jeg derimot flatt jern responderer bilen umiddelbart og er like sprek som den alltid har vært - helt uten problemer av noe slag. Det kommer riktignok noe svart røyk ut i det jeg legger pedalen flat, men det er det eneste. Drivstofforbruket er uforandret.

Skeptisk til videre kjøring var jeg en snartur innom Møller i Trondheim i går. En diagnose viste ingen feil, så nå bærer det inn på verksted for feilsøk rett over helga...

Noen som har peil på hva dette kan skyldes? : klø : Bilen var inne hos samme verksted på 120.000km service i august hvor det bl.a. ble skiftet tannreim.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Prøv å ta av stikkeren på luftmasse måleren!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Øyvind skriver.

Søk "LMM" på forumet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.