Anbefalte innlegg

Går dette på en Golf 3?

Har funnet ut at rulleomkretsen blir faktisk helt identisk med orginal dimensjon.

Er 7.5x16 felger ET35.

Ikke senket eller noe sånn og orginalt innpress er vel på 38.

Vil jeg støte på problemer med disse eller kommer det til å gå bra? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det vil gå bra. Sjansen er god hvertfall:) Ikke testet selv men må vel være noen her som har gjort det vel??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo bare 4 centimeter bredere enn orginalt + at det er ganske god klaring i hjulbuen så jeg har god tro på at det skal gå ja, men hadde vært supert om noen kunne bekreftet dette da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Trodde du fikk like store hjul på vanlig golf, som VR6 :confused:

 

Jeg hadde 215/40 17"

God klaring på VR6 Golf 3

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen problem å bruke dette du lurer på som du sier 215/40-16 passer veldig bra iforhold til org dim. 215/40-17 er derimot for stort selv om mange bruker det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

215/40-17 er derimot for stort selv om mange bruker det :)

 

Ikke på GTi/VR6. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 8x17" felger på min med 215/40 -17, går smekkgodt.

Men er senka 80/60 også.

 

Så vil nok tru 7,5x16" med 215/40-16 ikke er noe å bekymre seg over:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke på GTi/VR6. ;)

 

Hva dekkdim mener du isåfall at GTI/VR6 har originalt? Såvidt jeg vet har den samme dekkdim som vanlig Golf, dvs 195/50-15 og da behøver en ikke være mattegeni for å finne ut at 215/40-17 er for stort mens 215/40-16 er omtrent perfekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva dekkdim mener du isåfall at GTI/VR6 har originalt? Såvidt jeg vet har den samme dekkdim som vanlig Golf, dvs 195/50-15 og da behøver en ikke være mattegeni for å finne ut at 215/40-17 er for stort mens 215/40-16 er omtrent perfekt.

 

I flg. min dekk-kalkulator så er 215/40-17 4,826% større enn 195/50-15. Så det er IKKE for stort. Seff er det en del større en 215/40-16. Trenger ikke være Einstein for å skjønne det.

 

Men det er mulig jeg er den eneste i landet med TUV papirer på at mk3 er godkjent med 215/40-17 + stemplet i vognkort?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hele poenget er jo at nesten 5% avvik egentlig er for stort! Er fullstendig klar over at det er lovlig (har det tross alt selv), men når 215/40-16 er tilnærmet identisk så er jo det ett mye bedre valg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva dekkdim mener du isåfall at GTI/VR6 har originalt? Såvidt jeg vet har den samme dekkdim som vanlig Golf, dvs 195/50-15 og da behøver en ikke være mattegeni for å finne ut at 215/40-17 er for stort mens 215/40-16 er omtrent perfekt.

 

 

Tror jeg hadde standard felg på vinterdekkene 195/55 15"

Da blir neste eks.. som mine hjul

 

195/55 15"

205/45 16"

215/40 17"

 

Men min ble solgt ny 24 april 92 med, 185/55 15"

 

Sjekket mens jeg skrev her.. Dette er differansen

40 profil med 16"/17" skiller 4,2% altså ingen betydning

Litt større hele veien : haha :

 

Sjekk:

http://miata.net/garage/tirecalc.html For diametersjekk

 

 

17" 40 profil, fyller pener hjulbuene (GTI VR6 har jo skjermbyggere)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går dette på en Golf 3?

Har funnet ut at rulleomkretsen blir faktisk helt identisk med orginal dimensjon.

Er 7.5x16 felger ET35.

Ikke senket eller noe sånn og orginalt innpress er vel på 38.

Vil jeg støte på problemer med disse eller kommer det til å gå bra? : klø :

 

 

Jeg har det.

 

Men sliter med høydejusterbart =( Så derfor skal det nye felger på til våren

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jubileums utgaven av golf3 gti ble levert med 215\40-16 orginalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Off topic:

Har nå kjørt med Porsche cup ET32 med spacere. 205/40-17" Det subber bak med folk baki. 40mm senk. Felgene var 7.5x17"

Så jeg lurer på hvordan 215/40-17" er... Må da subbe fælt bak på mk3.

Min er levert orginalt med 205/50-15"

Alle Golf VR6 ble vel det?

Sommerdekk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det god respons gitt :)

Da tror jeg at jeg kjøper felger snart gitt, greit å ha de klar til vinteren er over :)

 

Kristian Pettersen: Du vet at vr6 og gti ble levert med ET43?

Et32 vil da komme over en centimeter lenger ut i hjulbuen i tillegg til at dekket er en del bredere så da er det kanskje ikke så rart om det subber? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 8x17" felger på min med 215/40 -17, går smekkgodt.

Men er senka 80/60 også.

 

Så vil nok tru 7,5x16" med 215/40-16 ikke er noe å bekymre seg over:)

 

215/40 17 går på Golf 3, men hvis målet er lav bil og/eller problemfrie hjul, så velger man heller 195 eller 205/40 17. Lavere dekk, mindre ballong, mindre subbing, bedre!

 

215/40 16 er i 9 av 10 tilfeller "bolt on" uten problemer på Golf 3. Men hvis man vil tøffe seg litt ekstra, kan man jo velge 195/40 16 foran og 215/35 16 bak og slippe bilen helt ned! Men da har man like små hjul som 15 tommere (195/45 15) igjen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket mens jeg skrev her.. Dette er differansen

40 profil med 16"/17" skiller 4,2% altså ingen betydning

Litt større hele veien : haha :

 

Har idag min fjerde Golf 3 (har idag VR6, "desverre" med 205/40-17) og har hatt endel hjul kombinasjoner oppigjennom og står bom fast på det jeg sier at 215/40-17 i praksis er for stort på Golf 3. Kanskje 4-5% ikke høres så vanvittig mye ut men i praksis er det rimelig stor forskjell, ikke minst på de mindre motorsterke bilene. Husker bl.a. fra min første Golf 3 (1.9TD) at når jeg gikk fra 195/50-15 til 205/40-17 så måtte jeg i mange bakker ha ett gear lavere med 17" enn 15" bare for å ha motorkraft til å komme opp og det til tross for at vekta på 17" ihvertfall ikke var høyere enn på 15". Derfor mener jeg 215/40-16 er MYE bedre valg enn 215/40-17, og det både på papiret og i praksis!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Off topic:

Har nå kjørt med Porsche cup ET32 med spacere. 205/40-17" Det subber bak med folk baki. 40mm senk. Felgene var 7.5x17"

Så jeg lurer på hvordan 215/40-17" er... Må da subbe fælt bak på mk3.

Min er levert orginalt med 205/50-15"

Alle Golf VR6 ble vel det?

Sommerdekk...

 

gti/vr6 har et 43 orginalt så jeg vil tru problemet ditt ligger med at du har et32, er jo over en 1cm lenger ut mot hjulbuen. + - 0,7 er kravet for å få det godtkjent.

 

Jeg har et 38 på mine, 0,5cm lenger ut, og har 215/40-17" dekk, har ingen problemer med subbing jeg med folk baki, + at min er jo senket 60 bak.

 

Veldig viktig at innpresset er så og si i nærheten av orginal, da unngår du subbing:)

 

Både felger og senkesett er godkjent i vognkort her :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har idag min fjerde Golf 3 (har idag VR6, "desverre" med 205/40-17) og har hatt endel hjul kombinasjoner oppigjennom og står bom fast på det jeg sier at 215/40-17 i praksis er for stort på Golf 3. Kanskje 4-5% ikke høres så vanvittig mye ut men i praksis er det rimelig stor forskjell, ikke minst på de mindre motorsterke bilene. Husker bl.a. fra min første Golf 3 (1.9TD) at når jeg gikk fra 195/50-15 til 205/40-17 så måtte jeg i mange bakker ha ett gear lavere med 17" enn 15" bare for å ha motorkraft til å komme opp og det til tross for at vekta på 17" ihvertfall ikke var høyere enn på 15". Derfor mener jeg 215/40-16 er MYE bedre valg enn 215/40-17, og det både på papiret og i praksis!

 

 

Det varierer i dekk dim her..

Jeg valgt 215/40 17"

Og ville valgt det igjen, det er det eneste jeg kan si

Og om 5% gir forskjell på mer motorsvake biler. Nå hadde

jeg VR6, men hvis din er så motorsvak at 5% er problem..

Ville jeg sagt motoren var problemet.. sorry

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for god hjelp folkens ;)

 

Men det ser ut som det heller mot 205/40-17, 7*17 ET38 istedet : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det varierer i dekk dim her..

Jeg valgt 215/40 17"

Og ville valgt det igjen, det er det eneste jeg kan si

Og om 5% gir forskjell på mer motorsvake biler. Nå hadde

jeg VR6, men hvis din er så motorsvak at 5% er problem..

Ville jeg sagt motoren var problemet.. sorry

 

Noen hjuldiametre først:

 

195/50 15: D=57,60 cm (antatt orig.dim)

 

215/35 16: D=55,69 cm

195/40 16: D=56,24 cm

205/40 16: D=57,04 cm

215/40 16: D=57,84 cm

 

215/35 17: D=58,23 cm

195/40 17: D=58,78 cm

225/35 17: D=58,93 cm

205/40 17: D=59,58 cm

215/40 17: D=60,38 cm

 

225/30 18: D=59,22 cm

205/35 18: D=60,07 cm

215/35 18: D=60,77 cm

 

Hvis man titter på denne lista så er i hvertfall min konklusjon at jeg ville valgt alt annet enn 215/40 17 på Golf 3. Hvis man først "ber om" så store hjul, så er jo 225/35 17 eller 18 tommere mye grommere. Og uansett hvor motosterk bil man har, så er det jo meningsløst å sette på hjul som gjør at bilen går dårligere, spesielt når det er helt unødvendig. Hvis man vil ha 19 tommere på Golf 3, så skjønner jeg at man ofrer aks for utseende, men med 17 tommere slipper man problemet med "riktige" dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt 7*17 felger nå.

 

Kommer med et tilleggspørsmål også : smil :

Hvor får jeg kjøpt senterringer og hvilke opplysninger må jeg ha for å få riktige ringer? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

senterringer finner du ved nærmeste bilshappe, de fleste skaffer det. thorshov, biltema, lokale bilforretninger som selger felger, felg butikker. Når jeg skaffet vw senterringer til min oppga jeg bare hvilke jeg ville ha og diametern på ringene.. VW logo i svart, størrelse 58mm sa jeg. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sånn VW-logo i senter av felgen, men mangler den ringen som sitter bakom felgen hvis du skjønner : klø :

Denne som er der for å sentrere hjulet er det vel?

Hvordan vet jeg om jeg trenger en sånn en eller ikke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sånn VW-logo i senter av felgen, men mangler den ringen som sitter bakom felgen hvis du skjønner : klø :

Denne som er der for å sentrere hjulet er det vel?

Hvordan vet jeg om jeg trenger en sånn en eller ikke?

 

Man trenger ofte senterringer på "uoriginale" ettermarkedsfelger for at de skal sentreres/sitte ordentlig mot navet på bilen.

 

Hør med http://www.bilprodukter.no, de har senterringer til det meste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.