Bytte av rute, med defekt vindusheis..

Anbefalte innlegg

Hmm, hørest det teit ut? : klø :

Jo, men jeg har en vindusheis som er fucka, altså den virker ikke. Dette skal jeg selvfølgelig også til bunns i, men først vil jeg ha bytta ruta i den døra hvor heisen ikke fungerer. Men lar det seg gjøre uten at vindusheisen virker? Finnes det noen funksjon som gjør at du kan sveive den ned manuelt(slik som med takluka)? Og OM jeg får sveiva ned ruta manuelt, hvordan er ruta festet osv, er det noe en med vertfall to sett tommeltotter kan begi seg ut på? Jeg klarer faktisk å ta av dørtrekket sjøl da, og har bytta selve døra sjøl, er derfor jeg må flytte over ruta, da de originale siderutene bake er lett tona, så det ser så knøl ut med tona rute på bare en side.. HELP!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går ikke an å sveive ned vinduet manuelt nei, men det er ikke noe problem å løsne ruta. Ruta er festet med en tapp til vindusheisen, det er bare å ta av denne. For å få ruta ut av døra må du skru løs dørramma og trekke ruta ned og av ramma. Det kan hende at festetappen fra el-heisen kommer litt i spenn når du skal dra ned ruta, i så fall er det 4 skruer for å skru heisføringen av dørramma. Uansett, når du tar ut dørramma med ruta så ser du egentlig dette ganske greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må jeg av med hele dørramma? er ikke det et helvetes arbeid?

Og er det helt sikkert at den ramma kommer på plass igjen etterpå, eller kan den gli litt ut en eller annen vei?

Og en siste ting, er dørhengslene festa i denne ramma?

*panikk2k*

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, rolig nå.. Dørramma (eller vindusramma om du vil) er festet til dørblekket med fire skruer, to nederst på innsida og en på hver kortside øverst. Ramma kan justeres ut og inn nederst (med et antall skiver) og opp og ned. Hvis du bare setter deg opp noen merker med litt teip har du kontroll på opp/ned innstillinga og da er det bare å huske hvor mange skiver som lå mellom ramma og dørblekket for hver av de to nederste skruene.

Du løsner skruene og løfter ramma opp og ut av døra. Døra med hengsler og det hele henger igjen på bilen.

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli litt skeptisk da sjøh! :P

Men skal se på det, har jo den gamle døra liggende, kan jo forske på den først, gjør ikke noe å si om jeg fucker til litt der.. hehe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjorde det på førerdøra mi for litt siden, da var det vaieren som var røket! er ikke så vannskelig, og jeg er ingen mekaniker! er det motoren som er defekt? hvis det er vaieren som er slitt av trenger du noen poppnagler (ikke sånn europris størrelse, prøvde:).. hver forsiktig med den lille skuen øverst på døra, den er bare skudd fast i gummi!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enten motor eller strømbrudd.. Må feilsøkes, noe jeg ikke er best i verden til, så det får bli en jobb for.. noen.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.