#1 Skrevet November 9, 2006 Lurte på et spørsmål angående bilen til bror min. Bilen er en 99' Audi A6 1.8Turbo. Når han ruser motoren, kommer det en rar "skrallelyd" når han ruser og slipper speeden:confused: . Når motoren går på tomgang, eller ligger jamt på et turtall høres ikke denne lyden. Lyden kommer fra området rundt turbo'en. Lurte litt på om dette var Wastegate'en, men jeg har ikke så mye kjennskap til turbomotorer. Ellers så fungerer motoren greit. merker ikke noe til dette når vi kjører.... noen som vet`? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 9, 2006 er nok turboen som lager lyd vist det er der nede, eller kjedestrammer på toppen i bak kant 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 9, 2006 Hvis du motorbremser ned en bakke...kommer lyden da? Tipper det er slark i wastegaten din. Ikke helt ukjent feil på de orginale turboene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 10, 2006 Hvis du motorbremser ned en bakke...kommer lyden da?Tipper det er slark i wastegaten din. Ikke helt ukjent feil på de orginale turboene. Hei ja. Takker for svar. Prøvde i dag. Lyden kom i nedoverbakke da jeg bremset på gira. Er det da slerk i Wastegaten ? Hvordan virker dette inn på bilen ellers? Er dette noe som sliter på turbo'en? Må dette da eventuellt byttes så fort som mulig? Ellers takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 11, 2006 Hei ja. Takker for svar. Prøvde i dag. Lyden kom i nedoverbakke da jeg bremset på gira. Er det da slerk i Wastegaten ? Hvordan virker dette inn på bilen ellers? Er dette noe som sliter på turbo'en? Må dette da eventuellt byttes så fort som mulig? Ellers takk Du kan kjøre lenge sånn får turboen går i stykker. Eneste løsnnig er å bytte turbo, men ikke noe du må gjøre fort. Men du kommer til å bli drit lei den lyden etterhvert tipper jeg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 11, 2006 var slik på turbon i en peguot? Expert jeg hadde HDI. hadde slik lyd i turboen.. hadde gått ca 70.000km da det begynte.. jeg hadde bilen til 107.000km.. gikk like bra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 11, 2006 Hadde samme lyd på min A4 1,8T, er nok slakk i wastegate spjeldet, går an å stramme det inn på staget fra på wg klokka.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 11, 2006 Du kan kjøre lenge sånn får turboen går i stykker.Eneste løsnnig er å bytte turbo, men ikke noe du må gjøre fort. Men du kommer til å bli drit lei den lyden etterhvert tipper jeg:) er det ikke enklere og billigere å byte wastegate en å bytte hele turboen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...