#1 Skrevet November 10, 2006 Har du måttet byttet Kamaksling og topp på v6 tdi, fra 1998-2002... Det er en som har tatt kontakt med meg ang dette, og lurer på om det er noen som har hadd samme problemet. Hvor mange det er i hele landet. Er ikke dette en garantisak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 10, 2006 Det ligger vel en tråd om akkurat denne 2,5 V6ern en eller annen plass her... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 10, 2006 Er nok ikke garantisak, i alle fall etter det jeg har hørt. Fattern måtte bytte på a6'n sin rett før sommern. Bilen var solgt, skulle bare kjøre bilen fra prøvekjøring med ny eier da det begynte å banke noe j... i motoren. Trøsten får være at det ikke skjer noe galt om dette hender før man "rekker" å bytte selv, da ventilene lukker pga vippearmene og dermed koliderer ikke ventilene med stemplene. Det som han måtte bytte var alle ventilløfter, vippearmer og kamakslinger. Byttet samtidig reg.reim. Total delepris med reg.reimbytte var 24000 og en mekaniker byttet alt for 11.000kr. Da skal det nevnes at jeg ordner relativt gode rabatter på reg.reimdelene og litt avslag på de andre delene også. Det koster ca 12000kr for 2 nye kamakslinger (Møller har ganske ok pris på disse faktisk, men kunne ikke levere da de var tomme for de i TYSKLAND!!!!) samt ca 2400 for vippearmene og det samme for løfterne. Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 10, 2006 Er nok ikke garantisak, i alle fall etter det jeg har hørt. Fattern måtte bytte på a6'n sin rett før sommern. Bilen var solgt, skulle bare kjøre bilen fra prøvekjøring med ny eier da det begynte å banke noe j... i motoren. Trøsten får være at det ikke skjer noe galt om dette hender før man "rekker" å bytte selv, da ventilene lukker pga vippearmene og dermed koliderer ikke ventilene med stemplene. Det som han måtte bytte var alle ventilløfter, vippearmer og kamakslinger. Byttet samtidig reg.reim. Total delepris med reg.reimbytte var 24000 og en mekaniker byttet alt for 11.000kr. Da skal det nevnes at jeg ordner relativt gode rabatter på reg.reimdelene og litt avslag på de andre delene også. Det koster ca 12000kr for 2 nye kamakslinger (Møller har ganske ok pris på disse faktisk, men kunne ikke levere da de var tomme for de i TYSKLAND!!!!) samt ca 2400 for vippearmene og det samme for løfterne. Mvh EW Tomme i Tyskland ja.. Håhå. Finnes det ikke "tuning" kammer til denne motoren? Som kansje er billigere og bedre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 10, 2006 Tomme i Tyskland ja.. Håhå.Finnes det ikke "tuning" kammer til denne motoren? Som kansje er billigere og bedre? De var det i juni i alle fall, og hadde ingen formening om når de ble tilgjengelig igjen. Jeg fikk tak i hos AutoTrim i Trondheim, han skaffet originalkammer med en dags leveringstid. Tore hos AT hadde i alle fall ikke tilgjengelig trimkammer. Kammene koster forøvrig 3000kr stk, det er 4 på disse motorene, to på hver side av motoren. Og løfterne jeg snakket om er hydrauliske avstandsstykker som vippearmene ligger på. Beklager feilene i første innlegg. Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 10, 2006 hum.. jeg fikk "tilbud" fra møller ålesund i går, for bytte av kam og ventil løftere. det kom på 31000,- men det er uten skift av reg reim og vannpumpe.. noen har som vet om det går og få det billigere? Mvh Lars Endresen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 10, 2006 Hørtes jo ikke så "ille" ute det, mtp at delene i seg selv koster omtrent 16000. Det er samme jobben om du bytter reg.reim samtidig, altså burde du ikke behøve å betale mer enn delene til reg.reim. Da havner du vel på ca 40 lapper og mtp at det da er med kvittering osv så er det ikke ille sammenlignet med prisen jeg/min far fikk. Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 10, 2006 dette er jo et veldig kjent problem på disse 2.5tdi motorene.. har på jobb hos oss byttet på ca 6 biler i år. holder på med en nå i dag.. det er faktisk en 03 mod A6 180hk, som kammene inkl løftere osv har vært byttet 2 ganger tidligere.. (sukk) dålig patent= JA! Så det som noen sier at det er så mye bedre fra 02-03 modellene er jeg nå ganske skeptisk til! Byttet en komplett topp på en annen A6 99mod.. (2.5tdi 150hk) og der fikk vi en topp som hadde en helt annen type kam og rullelager på vippearmene, så om man skal ha dette problemet under kontroll tror jeg faktisk at det kun blir bra med en ny typen topp som er bygd opp med denne teknikken! Amen! edit: ser i en annen tråd her at det ifra 08mnd i 03 kom den nye toppen på disse motorene! det er kanskje håp:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 10, 2006 Begynte vel med denne laaaange tråden her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=47293 Stod forøvrig ett stykke om dette i Treffpunkt tidligere iår, den gir også ett godt innblikk i "problemstillingen":o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 10, 2006 hum.. kan jeg si noe til møller ålesund da? at de skal bygge om toppen? jeg vil no ikke ha en bil som koster 30.000,- hver 100.000km.. det er jo ikke så bra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 10, 2006 hum.. kan jeg si noe til møller ålesund da? at de skal bygge om toppen? jeg vil no ikke ha en bil som koster 30.000,- hver 100.000km.. det er jo ikke så bra.. tror ikke toppen kan bygges om med å bytte til deler fra nyere biler. må i såfall da bytte to komplette topper.. disse koster ca 25k inkl mva pr stk.. ikke akkurat billig nei! men du kan jo såklart prøve... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 10, 2006 hehe! tror ikke jeg kommer til og få noen nye topper da nei.. men men.. jeg skal hvertfall ikke bruke longlife olje.. jeg skal bruke skikkelig olje og skifte hver 10.000km.. kanjse dem går litt lenger da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 11, 2006 Begynte vel med denne laaaange tråden her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=47293Stod forøvrig ett stykke om dette i Treffpunkt tidligere iår, den gir også ett godt innblikk i "problemstillingen":o Som Dani her skriver, eksterer det allerede en svært informativ tråd om dette emnet, så vi følger normal forum-skikk og bruker den til dette temaet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...