Jamex coilovere. Kvalitet?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg et sett med Jamex coilovere til min 96 A4 1.8T Avant.

Noen som har erfaringer med Jamex sine coiloverkit? Er det god kvalitet på disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt vanlige senkesett fra jamex, og det har ikke vært helt topp, men man får det man betaler for, gjelder det meste.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er sant. Er Jamex sett på som et billigmerke? Jeg trodde det var et kvalitetsmerke, men jeg vet ikke. Hvordan var du misfornøyd med senkesettet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jamex er vil ikke noe "billigmerke"? Har ikke annet en god erfaring med jamex. Aldrig hørt noe negativt om det heller.... enda

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, saken er den at her borte i england kan jeg få tak i et jamex coiloversett til 300 pund(3800-4000 kroner), som jeg så kunne sendt hjem til meg selv som gave, og da unngått norsk moms. Det er jo over halv pris av f.eks de coiloverene man kan få tak i hos norsk bildelsenter. Så lurte på om jeg skulle slå til på dette, eller stå over. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg har hørt om Jamex er jo att de er kjent for å "sige" endel. altså bilen blir lavere etterhvert. mulig de har vært noe uheldig med stålkvalitet eller noe, men det er ikke noe nytt fenomen. Importøren i norge ligger her i Grimstad, så er endel biler med jamex her i distriktet. men man har stort sett alltid fått bytta fjærer, så de vedkjenner seg kanskje problematikken??

Jamex levere masse sportsartikler, og er vel endel billigere enn OMP, MOMO og sånne typiske Kollevold-produkter, og kvaliteten blir vel deretter. Altså man får hva man betaler for.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm : klø :

Tror jeg bare skal satse på det jeg. Om fjærene skulle sette seg litt, er jo ikke det noe problem med coilovere, kan bare skru de litt høyere igjen.

Har søkt endel på nettet, og lest på endel forum at det er mange som er fornøyd med Jamex coilovere. Jeg skal holde dere oppdatert til våren når jeg har installert dem og prøvd dem litt. :)

69_1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var i kontakt med importøren for ca et års tid siden. De hadde da sluttet med å ta inn disse coilover setta. Grunnen var at det var for mye reklamasjoner på de.Grunnet at de fleste senker til bunns med de og da ryker demperne siden de slå i bunn. Det var i alle fall det ha som ringte tilbake til meg sa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg har hørt om Jamex er jo att de er kjent for å "sige" endel. altså bilen blir lavere etterhvert. mulig de har vært noe uheldig med stålkvalitet eller noe, men det er ikke noe nytt fenomen. Importøren i norge ligger her i Grimstad, så er endel biler med jamex her i distriktet. men man har stort sett alltid fått bytta fjærer, så de vedkjenner seg kanskje problematikken??

Jamex levere masse sportsartikler, og er vel endel billigere enn OMP, MOMO og sånne typiske Kollevold-produkter, og kvaliteten blir vel deretter. Altså man får hva man betaler for.

siger endel ha, har jo fått klengenavnet, "jamex synkesett"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

siger endel ha, har jo fått klengenavnet, "jamex synkesett"

Samme erfaring jeg har med det også, det lille jeg har...

Hadde et 80/80 sett på toern min, men det senka den 10 cm bak, og 12.5cm foran.... (men ble godkjent alikevel...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men, jeg kommer ikke til å senke mer enn innen det TÜV godkjente området. Alle coilovere som er TÜV-godkjente er jo godkjent innen et visst område, men med mulighet for å senke ytterligere ned. Så hvis jeg unngår å blodsenke bilen, burde jo ikke det være et problem med at støtdemperen skulle slått nedi. Og angående at fjærene synker litt, så er vel det kun et problem på vanlige senkefjærsett, for det kan man jo ikke endre på. Mens med coilovere kan man jo bare justere litt opp for å kompensere for siget.

Eller mener dere jeg burde holde meg unna? Vet jeg kan få rimelige alternativ fra tyskland og, som ligger et sted mellom prisen for jamex og prisen for de NBS tilbyr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville valgt et KW InoxLine sett fra NBS, dem har jo blitt veldig billige på dem nå, tror man sparer på det i det lange løp... Og dem ér bra...!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du handlet Jamex Coilovers?

Vurderer et sæt jeg og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.