Lest av feilkoder på A4 1.8T

Anbefalte innlegg

Fikk da disse feilene. Første på engine og andre på instrument...

Hva skal gjøres/byttes??

 

17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings

P1559 - 35-10 - - - Intermittent

00771 - Fuel Level Sensor (G)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

 

Takk på forhånd:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første betyr vel feil i grunninstilling. prøv å grunninnstille gasspjeldet ditt

Gå inn på motor --> 04 grundinnstilling --> kanal 060 eller 098 (husker ikke i farten, tror det er 098)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå vært innon kalal 98 å kjørt en adjustment.. men hvorfor er det feil i grunninstillig? jeg hadde et stort effekttap for en uke siden. plutselig kom effekten tilbake.. hadde da ikke den blåsingen i kn filteret.. trodde det var n75 men virker ikke sånn nå.

 

noen som har tips til hva som er galt med bensinmåleren min. den driver og hopper opp og ned... j**** iriterende

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan først prøve å kjøre en aktordiagnose på instrumentet ditt, for å utelukke att det er noe feil med selve instrumentet (17 kombi--> 03 aktordiagnose). Så ville jeg målt litt på kontakten på tanken. Du kan ta ett multimeter og ohme gjennomgangen på potensiometeret i selve tankmåleren. Det er 2 ledninger, tror det ligger 4stk inn i tanken, de 2 andre er til pumpa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående tankmåleren kan det være dårlig kontakt i stikkerne bak på instrumentet. Ledningene sitter i neon dårlige stikkere i kontakthuset bak der.

Like de stikkerne som lager trøbbel på startsperra.

Mener at gasspjeldet kan grunninnstilles med å la tenningen stå på i en liten stund(halvt minutt bør være nok).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.