Behandling av sort skinninteriør

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skull ta en innvendig shine før vinteren setter inn. og lurte dermed på hva andre bruker på sorte skinnseter.

 

På gamlebilen min brukte jeg en slags "voks" lignende masse som jeg smurte inn setene med, og var veldig fornøyd med den.

Denne ble kjøpt på en møbelbutikk, og var opprinnelig til bruk på skinnsalonger. Etter en behandling med denne, var setene som nye, og skinnet fikk den glansen og fuktigheten som de var nye igjen.

Problemet er da at jeg har ikke funnet igjen denne, mulig den har utgått?

 

Prøvde så autoglym sin behandling av skinnseter, og denne er noe av det dårligeste jeg noen gang har sett. Seta var rett og slett bedre før jeg brukte den, og måtte bruke rent vann og vaske av setene.

 

Så hva bruker dere til skinnsetene deres? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker spenol på de bilen som har skinn som vi innporterer..

Først en skinn rens.. å så spenol som får trekke godt, etter det tørker du restene av med en tørr klut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe..

Hei du

 

Jeg har faktisk brukt Autoglym.. sikkert 3-4-5 ganger på det

ene året jeg har hatt bilen! Hva er galt med det? Det blir mjukt

og for en sinnsykt herlig nybillukt av skinnet :) + ser bra ut

 

Men hvis noen har noen bedre produkter..

Kjøper jeg gjerne det!

 

 

 

.. kanskje flere typer autoglym?

Spenol ja! hm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt color lock eller noe sånt på min, i tillegg til en fargefornyer som jeg ikke husker navnet på. Color lock`n er lagervare på Bohus, mens fargefornyeren måtte bestilles. Begge deler altså kjøpt på Bohus og fungerer veldig bra!

 

Fremgangsmåten er først en grundig rens med eddikvann, så rens med shampooen som følger med i color lock pakka ( rens og "impregnering" ), friske opp med fargefornyeren og så sette inn setene med "impregneringa".... Tar fort en helg da men.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syntest autoglym'en ble veldig skuffende resultat i forhold til det jeg hadde før, husker jo ikke hva den heter, men bare hvordan den ser ut : rolleyes

Var en Hvit boks med det skinnsymbolet på...

 

 

Jeg bruker spenol på de bilen som har skinn som vi innporterer..

Først en skinn rens.. å så spenol som får trekke godt, etter det tørker du restene av med en tørr klut

 

Hvordan er holøbarheten på spenolen da? Hvis det er bra, så er det jo helt genialt, blir ikke dyr behandling iallefall : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte Meguiars Gold Class Leather Care nylig, ble rent og pent, nå var ikke setene mine så ute å kjøre at jeg merket den aller største forskjellen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.