kan noen forklare meg forskjellen på litt suspension ord her?

Anbefalte innlegg

hva er forskjellen på coilover, senkefjærer og justerbare dempere? og når man snakker om Gewinde tysk hvilke av de tre overstående snakker man om da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I min ordbok (les: hode) betyr det følgende:

- Coilover vil si at fjærene ligger utenpå demperen

- Senkefjærer betyr enkelt og greit at de er kortere enn originalen

- Justerbare dempere betyr at hardheten kan stilles

 

- Gewinde er vel et ord som brukes om høydejusterbare fjærer og er dermed ingen av de ovennevnte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar..

 

har i dag 35mm senkefjærer ifra h-r på min touran, men for å få den ytteligere ned nå så må jeg da bytte dempere eller kan jeg bruke coilover? for dempere koster jo noen K og jeg har andre planer med bilen på gang nå så det får bare vente.. noen som har tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke har høydejusterbare fjærer så må du bytte fjærer for å få den lavere.

 

De lærde strides vel, men på 35 mm senk kan du greit benytte standard dempere. Skal du senke mer bør du bytte til kortere støtdempere.

 

Et høydejusterbart senkesett leveres så vidt meg bekjent alltid med dempere og er nok den beste løsningen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Coilover uttrykket brukes også om høydejusterbare senkesett. Det er i praksis det engelske ordet for "Gewindefahrwerke".

 

Hvis også demperne er justerbare spesifiseres dette som regel i tillegg.

 

Forskjellen er greit forklart på engelske siden til KW.

 

http://www.kwsuspensions.de/uk/30_Products/20_KW_Coilovers/index.php

 

De leverer forresten også coilovers til Touran:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor kan man skaffe dette billigst mulig da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Gewinde" er rett og slett det tyske ordet for gjenger, som på en skrue (og ikke A- og B-gjengen). Grunnen til at dette uttrykket benyttes er fordi det er gjenger på fjærbenet og nedre fjærskål dermed kan justeres i høyden ved å skru det opp eller ned.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og Gewindefahrwerke er da gjengeunderstell. Ofte blir justerbart senkesett brukt her også, uten at dette betyr at hardheten på bound og rebound kan justeres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svarene :) nå er jeg mye klokere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.