Mulig å endre/(stille tilbake kilometerstand i A3 -98

Anbefalte innlegg

som alle vet så blir forsikringen litt høy igrunn når en har turbomotor.... hmmmm....satt den til 16.000 km, nå har jeg kjørt ca 20.000 siden mars/april....hjeeeeeeeeeeelp!!!!

har forsikring på 12.000 kr, nå har jeg vel også vært ute å rygget...i en FORD selvsagt (stolt) rett bilmerke å treffe i hvertfall... heh... så da var de 20% i bonus borte og en nypris på 14-15.000 kroner....kan man stille med vag-com'en eller lign...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på hva du mener, men å stille tilbake km-teller, det er jo gjerne ikke noe man gjør... Hvis du er bekymra for at forsikringa di ikke skal dekke de skadene som eventuelt måtte oppstått i forbindelse med dette sammenstøtet du snakker om, så er det nok ikke noe problem. Mulig du får en 10-20% avkorting (eller kanskje heller regresskrav, hvis forsikringa bare skal betale for skadene på den andre "bilen"), men neppe noe verre enn det.

Hvis du derimot tenkte på å betale forsikring for f.eks. 12000 km i året, og så kjøre 20000 km, og stille tilbake km-tellern 8000 km hvert år sånn at det går opp-i-opp, så bør du vel kanskje heller vurdere å enten kjøre mindre, ha en bil som er billigere å forsikre, eller bytte til et billigere forsikringsselskap.

Det er vel det siste som er mest aktuelt kanskje..? :P Syns hvertfall det var en utrolig dyr forsikring du hadde...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du stiller den så kan du værtfall se med vag-com at den er stilt tilbake mener jeg på. Personlig ville jeg heller parkert bilen,kjørt i håp om at ingenting skjer eller betalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes nok måtter man kan stille den tilbake uten at noen kan finne ut av det, men blir du evt tatt for det, kan du selv skjønne hva som kan skje, det værste annmeldt til politiet, svartelisten hos forsikrings selskap. Og hvis noen finner det ut, trur du noen vil evt kjøpe bilen din???

Og hvis du gjøre det vil jeg nok ikke gått ut på forumet og spurt om det, kan tenke meg at de som leser dette vil nok aldri kjøpt bilen av deg, da de ikke hveit hvor langt motoren din egetnlig har godt.

Sorry hvis jeg høres ut som en moralpreiker nå, men det er greit å tenke seg godt om før man gjøre noe slik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes nok måtter man kan stille den tilbake uten at noen kan finne ut av det, men blir du evt tatt for det, kan du selv skjønne hva som kan skje, det værste annmeldt til politiet, svartelisten hos forsikrings selskap. Og hvis noen finner det ut, trur du noen vil evt kjøpe bilen din???

Og hvis du gjøre det vil jeg nok ikke gått ut på forumet og spurt om det, kan tenke meg at de som leser dette vil nok aldri kjøpt bilen av deg, da de ikke hveit hvor langt motoren din egetnlig har godt.

Sorry hvis jeg høres ut som en moralpreiker nå, men det er greit å tenke seg godt om før man gjøre noe slik.

Stiller meg bak denne, har du ikke råd til forsikring på bilen din bør du finne et bedre forsikrings selskap eller en billigere bil..

Bare ved å ha startet denne tråden vil du få problemer med å selge bilen din via forumet her.. :fy:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ikke stillt tilbake kilometerstanden på bilen din, du får kun stillt den frem. Blir dette gjordt så oppdages det som nevnt når man kjører diagnose på bilen din.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg glemt den tanken og aldri tenkt/pratet om det igjen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og da stenger vi denne tråden da det å stille km stand for å "lure" forsikringsselskaper er ulovlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.