problemer med tomgangen (a100 2,2)

Anbefalte innlegg

hei

har litt problemer med audien 100'en min. Det er en standard 2,2 motor. Problemet er at den går veldig ujavnt nå motoren er kald, kan tilogmed hende at den stopper, men kjører jeg bilen i en 5-10 min (til den er varm) så går den helt fint... Kan det være tomgangsregulatoren? går det an å måle de kablene på noe vis? eller er det noe rele jeg kan bytte ut?

 

PS! Jeg har prøvd et par tomgangsregulatorer men det hjalp ikke no særlig (men det kan jo hende at de heller ikke virket)

 

noen andre ideer på hva det kan være?

 

takker for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du burde kontrollere varmkjøringsregulatoren (tror det er det den heter). Denne sitter på venstre side av motorblokken og har 2 bensinslanger pluss ledninger på seg. Denne gir ekstra bensin til kaldstart-dysen, som er den elektroniske dysen som sitter ved gasspjeldet. Denne gir ekstra bensin til motoren i kaldt vær.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.