Problem med ombygging til nye lyshendler på Coupe ?

Anbefalte innlegg

Skal bygge om fra gamle til nye hendler til vindusviskere og lys på bilen.

.

Alle ledningene hadde samme farge på nye og gamle kontaktstykker så jeg koblet alle ledningene på fargene sine, resultat:

 

Blinklyspila til høyre i instrument lyser konstant

Høyre baklys virker ikke

Vindusviskermotoren begynte å lage en rar lyd og sikring 15 røyk.

Når man slår på instrumentbelysninga så slukker lyset i klimadisplayet for å så komme på igjen svakere.

 

(De gamle hendlene hadde også nødblinkers integrert i bryteren, men på de nye skal dette sitte i dashbordet, og det er ingen ledninger til overs :confused: )

 

Har også koblet kjørecomputer, virker denne kun ved hjelp av den gule-single kontakten og kontakten på bryter og instrument?

Skal det røde kontaktstykke med 4 stikk bare være løst?

 

Hjeelp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du tar å ser inni de gamle kontaktene så står det noen nummer der, disse finner du igjen i de nye kontaktene, er ikke sikkert fargene på ledningene er like, men når jeg og en kompis bygde om fulgte vi disse tallene, og det fungerte!

 

Er fra de gamle firkanta, til de nye runde hendlene du skal bytte ikke sant?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer det ja, skal prøve å følge tallene.

 

Men hva gjør man med varselblinkern ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også koblet kjørecomputer, virker denne kun ved hjelp av den gule-single kontakten og kontakten på bryter og instrument?

Skal det røde kontaktstykke med 4 stikk bare være løst?

 

Hjeelp!

 

 

Jepp! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer det ja, skal prøve å følge tallene.

 

Men hva gjør man med varselblinkern ?

 

 

Dette prøvde jeg på selv en gang, men jeg gav opp rimelig fort. Prøvde å finne ut hva som gjorde at nødblinken slo inn, men det var helt håpløst å finne ut av, iallefall på den måten jeg prøvde på. (Målte på bryteren hvilke to punkter som ble lasket sammen). Det ikke bare èn, det var flere punkter som ble koblet sammen. Antar at du må ha ett helt annet ledningsnett for å få det til å fungere. Få tak i en bryter som har både nødblink og viskerbryter i ett, det er vel det enkleste..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nødblink må vel nødvendigvis legge inn strøm på både venstre og høyre blinklys, tror neppe det ligger egne ledninger ut til nødblink og egne ut til blinklys. Det er vel en ledning inn til nødblink, som ikke brytes av tenninga.

 

Hvis du finner koblingsskjema kan du sikkert finne ut hvilke leder(e) dette er, og skaffe deg en bryter som du setter i midtkonsollen.

 

Skulle heller ikek være så vansklig å finne ut hvis man orker å sette seg ned med et multimeter, finne hvilke punkter som for gjennomgang ved bruk av de forskjellige hendlene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg skaffet en bryter som har nødblink integrert.

 

Nå funka ihvertfall nødblinken, instrumentbelysninga, venstre blinklyskrets, men når jeg skal blinke til høyre kommer det en rar skrapelyd fra relè og pila lyser konstant, kontaktstykke til baklampa høyre ble også så varm at de jeg nesten smelta kontaktstykke. Vindusviskermotoren går konstant og sikring 15 smelter.

 

Har gått over alle tallene/kodene på begge bryterne og alt skal nå være helt riktig.

 

På den gamle bryteren var det noen steder hvor det gikk 2 ledninger av samme farge inn på ett stikk, jeg har kobla dette likt på nye brytern, kan det være her feilene ligger ??

 

Hjelp !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du fikk jo detta til sånn jeg forstod det Emil.

 

Det jeg lurer på er om noen har koblingsskjema liggendes da jeg sliter litt med noe lignende.

Jeg har gjort den samme jobben, men har tre ledninger til overs på det ene kontaktstykke og blinkerene mine virker ikke, ellers virker alt!

Noen som har liggende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk dette til ja, jeg har ikke gått utifra ett koblingskjema men kun loddet over tall på tall. Vi fant jo ut at du har nyere hendler uten Warning på høyresiden men hvis du vil kan jeg prøve å få tatt bilde av hvordan jeg har koblet det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk dette til ja, jeg har ikke gått utifra ett koblingskjema men kun loddet over tall på tall. Vi fant jo ut at du har nyere hendler uten Warning på høyresiden men hvis du vil kan jeg prøve å få tatt bilde av hvordan jeg har koblet det.

 

Jeg har nødblinken på høyre hendel ser du, og jeg kobblet også rett over i forhold til nr:) Gudene vet hva det er da...

 

Bilder er fint:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men har du koblet slik at 2 røde + går inn på samme stikket ?

 

Husker at på de nye kontaktene var det slik at det var 2 ledninger som gikk sammen ihvertfall 2 steder. Hvilke farger er det på de ledningene som er til overs og det er ledninger i fra "bilen" og ikke fra de nye kontaktene?

 

Skal ha hobbykveld i morra og skal skru på bilen da så skal se om jeg rekker å demontere der og ta bilder/skrive hvordan jeg har gjort det.

 

Glenn har du forresten 2-polet tempgiver til bakkant motor til overs?

Lurer også på hva du ga for tennkablene dine?

 

Jeg skal ha vekk fuskinga nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.